juicy 7

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freek-073
juicy 7

Bericht door freek-073 » di jan 27, 2009 5:06 pm

Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb namelijk een juicy 7, nu is mijn achterremklauw kapot...wat kan ik het beste doen? Kan ik er bijvoorbeeld een juicy 5 klauw op zetten of is dat niet mogelijk.

Zijn de complete remmen die je besteld op het internet al gevuld of moet je dit zelf doen aangezien ik geen materiaal heb om remmen bij te vullen.

Alvast bedankt....

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di jan 27, 2009 6:17 pm

complete remmen zijn gevuld (soms met teveel)

volgens mij moet een 5 klauw best op een 7 hendel passen.

Weet niet of de zuigers anders zijn.

YuriS

Bericht door YuriS » di jan 27, 2009 7:33 pm

Complete remmen zijn inderdaadl gevuld. Helaas zit er meestal wel lucht in! Ontluchten is dus altijd aan te raden.

De klauwen van de Juicy 5 en 7 zijn exact hetzelfde, alleen een ander kleurtje. Het verschil in 5 en 7 zit hem in de Rempomp/hendels.

Wel ontluchten dus na het vervangen van je remklauw!!

Wat is er trouwens kapot aan de klauw?

freek-073

Bericht door freek-073 » wo jan 28, 2009 6:51 pm

Bedankt voor de reacties! :D ,

Het kleine ijzeren uitsteeksel dat de remblok naar de schijf duwd is afgebroken de cilinder zit er nog wel in, het lijkt me dus ook niet echt iets om te vervangen. Heeft trouwens iemand ook een idee waar (liefst internet) je losse remklauwen kunt kopen?
laters

Whouz

Bericht door Whouz » wo jan 28, 2009 6:58 pm

freek-073 schreef:Bedankt voor de reacties! :D ,

Het kleine ijzeren uitsteeksel dat de remblok naar de schijf duwd is afgebroken de cilinder zit er nog wel in, het lijkt me dus ook niet echt iets om te vervangen. Heeft trouwens iemand ook een idee waar (liefst internet) je losse remklauwen kunt kopen?
laters
Denk eignelijk dat je met een 2e hands (complete... evt zonder schijf en shit) rem goedkoper bent ;)

Plaats reactie