hey ,
ik heb een Ns suburban 08 26 " fame gekocht
wil ik men onderdelen van men vorige bike erop zetten
alles past maar mijn achtertandwiel is te groot of staat te ver naar buiten
want de ketting schuurt tegen de diagonale buis van mijn achterbrug
http://www.funnmtb.com/goLArge/bullet%2 ... speed.html
het is dus een Funn bullet op een halo tornado en het is een gewone dikke kmc ketting
de vraag is hoe maak ik deze naaf open en verwissel die spacer van plaats met het tandwiel en schuurt de ketting niet meer
mvg Thomas
Funn naaf
Moderator:Beheerders
Om de oude sprocket van de naaf te krijgen heb je een smalle steek sleutel nodig die in de groeven past achter de sprocket. Dan z´n staaf met een stukkie ketting op je tandblad zetten en draaien maar.
Er zit trouwens geen spacer die om te wisselen is, wat je ziet, zit aan de sprocket zelf. Ik meen dat deze sprocket wel om te draaien is, maar dat zou je eens moeten proberen, anders het onderstaande doen..
Oplossing is vrij makkelijk, Kleinere sprocket voor achter kopen, zodat de ketting zakt en dan een passend voorblad aanschaffen om het verzet weer goed te krijgen.
cheers..
Er zit trouwens geen spacer die om te wisselen is, wat je ziet, zit aan de sprocket zelf. Ik meen dat deze sprocket wel om te draaien is, maar dat zou je eens moeten proberen, anders het onderstaande doen..
Oplossing is vrij makkelijk, Kleinere sprocket voor achter kopen, zodat de ketting zakt en dan een passend voorblad aanschaffen om het verzet weer goed te krijgen.
cheers..