achterwiel

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
krot-racer
achterwiel

Bericht door krot-racer » do jul 16, 2009 10:33 pm

hallo iedereen,

ik heb gemerkt dat mijn wiel niet in het midden zit, aan de linker kant is de ruimte tussen de band en de chainstay ongeveer 0.5mm en aan de rechterkant 1.0/1.5mm.
de spaken staan gewoon goed strak, ik heb een klein slagje in mijn wiel, maar daar ligt het niet aan.

fotos:
let maar niet op het vuil enzo, fiets is al een tijdje niet meer schoon gemaakt :P
linkerkant:
Afbeelding

rechterkant:
Afbeelding

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

L'ESPRIT

Bericht door L'ESPRIT » vr jul 17, 2009 12:46 am

Het meest waarschijnlijk is dat je asje niet helemaal recht in de dropouts zit. Doordat je met de ketting aan de rechterkant van het wiel trekt wil die kant nog wel eens een klein beetje naar voren kruipen in de dropouts.

Anders zou het kunnen dat je achtervork en beetje verbogen is of dat je velg niet helmaal over het midden van je naaf zit. In de laatste gevallen zou ik het lekker zo laten als je er tijdens het rijden niks van merkt. Wel ff in de gaten houden dat het niet erger wordt dan.

redoutterider

Bericht door redoutterider » vr jul 17, 2009 12:57 am

horizontale of verticale dropouts?
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

L'ESPRIT

Bericht door L'ESPRIT » vr jul 17, 2009 1:28 am

hehe ja bij verticale gaat mijn verhaal niet op, dan zal het toch ergens anders aan liggen

marten

Re: achterwiel

Bericht door marten » vr jul 17, 2009 7:51 am

krot-racer schreef:hallo iedereen,

ik heb gemerkt dat mijn wiel niet in het midden zit, aan de linker kant is de ruimte tussen de band en de chainstay ongeveer 0.5mm en aan de rechterkant 1.0/1.5mm.
de spaken staan gewoon goed strak, ik heb een klein slagje in mijn wiel, maar daar ligt het niet aan.

(svp volgende keer niet van die idioot grote foto's posten)

zet je wiel achterstevoren in de fiets, als de smalle spleet nu van links naar rechts is verhuisd is je wiel asymmetrisch

ZIe je geen verschil dan ligt het aan je frame. Dat is dan of krom (dan trekt de fiets misschien naar een kant) of de framebouwtoleranties vallen wat ongelukkig uit
/Marten

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr jul 17, 2009 9:50 am

Aangezien je SS rijd denk ik ook dat je wiel er scheef in staat

krot-racer

Bericht door krot-racer » vr jul 17, 2009 11:05 am

redoutterider schreef:horizontale of verticale dropouts?
verticaal

krot-racer

Bericht door krot-racer » vr jul 17, 2009 11:08 am

sherlock schreef:Aangezien je SS rijd denk ik ook dat je wiel er scheef in staat
het wiel zit er gewoon recht in, dat had ik al gecheckt.

krot-racer

Bericht door krot-racer » vr jul 17, 2009 11:42 am

ik heb net ff gedaan wat marten zei, ik heb het wiel er dus achterstevoren ingezet en gekeken of de smalle spleet verplaatst is naar de andere kant, en ja hoor hoor de smalle spleet zit nu aan de andere kant.
ik neem dus aan dat dit aan mijn wiel ligt, is het nog optelossen of kan ik het beter zo laten.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr jul 17, 2009 11:51 am

wiel op nieuw inspaken, laat het maar door een goede wielbouwer doen.
Grtz.

XXLspot

Bericht door XXLspot » wo okt 28, 2009 10:00 pm

Kan fietsenmaker er zo uithalen tegelijk met het slagje. Is hij 10min mee bezig dus hoeft niet de wereld te kosten. Nieuw spaken is nergens voor nodig zolang je geen last hebt van meerdere brekende spaken.

Plaats reactie