Problemen met Rock Shox Pike

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
D2ThaV
Problemen met Rock Shox Pike

Bericht door D2ThaV » do nov 19, 2009 7:12 pm

Hey,

Ik zit voor de moment een beetje te knoeien met mijn Pike voorvork. Ik weet niet juist welk type het juist is aangezien ik deze in garantie heb gekregen. Het was eerst een zwarte Pike , weet niet juist welk model , de U-Turn coil versie, ik denk van 2005 of 2006. Deze vork heeft altijd perfect gewerkt tot ze brak aan de beugel die beide vorkbenen met elkaar verbindt. Ik heb ze gelukkig met nieuw onderstel gekregen binnen de garantie, grijs onderstel. Ik merkte wel dat de rubberen ringen bovenaan het onderstel ( die je ziet zitten dus ) vervangen waren want deze waren ook plotseling grijs, maar voor de rest weet ik niet wat deze vork aan onderhoud gehad heeft.

Nu rij ik ongeveer 2 jaar met die vork , binnenwerk is niet met de garantie vervangen denk ik , maar ondervindt ik toch wat problemen , de vork gaat veeeel soepeler als daarvoor. Als ik niet op m'n bike zit en draai de u turn helemaal uit komt deze juist niet bove de indicatie van 140mm, als ik er op ga zitten zakt de vork al gemakkelijk 20mm.
Bij een bunnyhop slaagt ze zelfs gewoon dicht , daarvoor heb ik dat nooit gehad.
De vorkpoten , die gouden , hangen ook altijd vol met olie. De olie komt dus waarschijnlijk met het in en uitveren naar buiten. (afsluiting stuk ? )

Komt dit door het gebrek aan onderhoud waardoor er dus enkele afsluitingen aan vervanging toe zijn of zijn er effectief dingen kapot in mijn vork ?

Iemand een idee welke dingen ik zou moeten vervangen om dit op te lossen ? Heb de vork momenteel nog niet uiteen gehad, ik weet dat er vork servicen zijn , maar ik heb al prijzen gezien van 200 euro om een vork te laten servicen , durf het risico niet nemen om hem binnen te doen en achteraf stukken van mensen te betalen !

Thx ,
Dylan

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za nov 21, 2009 9:17 pm

Doe ze binnen bij STBP in Hasselt , als ge wilt pak ik ze wel eens mee.
Als Peter het probleem heeft gevonden belt hij u ook eerst ( zo was het toch bij mij ) en zegt hij ook wat het ongeveer gaat kosten.

Checkt www.stbp.be voor de contactgegevens.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie