uitwisselbaarheid rem adapters

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
uitwisselbaarheid rem adapters

Bericht door Sir Gonz Lays » zo dec 13, 2009 11:12 pm

Ik heb een setje formula oro k 18 remmen. beide 180mm, en IS mount 2e hands gekocht.
Nu wil ik graag een 160mm schijf achter ipv de 180. en ik heb een postmount adapter nodig om de schijf 180mm (voorwiel) op mn 36 vork te bevestigen.

Nu kan je van formula complete sets kopen met adapter en schijf, maar eigenlijk heb ik t spul los nodig(160 schijf en 180 adapter pm to pm).

Om wat meer keuze ivm verkrijgbaarheid te hebben vraag ik me af of je bijvoorbeeld ook een shimano of hope adapter of ander merk kan gebruiken, en hoe kan je dit bepalen?

grt

marten

Re: uitwisselbaarheid rem adapters

Bericht door marten » ma dec 14, 2009 9:26 am

Sir Gonz Lays schreef:Ik heb een setje formula oro k 18 remmen. beide 180mm, en IS mount 2e hands gekocht.
Nu wil ik graag een 160mm schijf achter ipv de 180. en ik heb een postmount adapter nodig om de schijf 180mm (voorwiel) op mn 36 vork te bevestigen.

Nu kan je van formula complete sets kopen met adapter en schijf, maar eigenlijk heb ik t spul los nodig(160 schijf en 180 adapter pm to pm).

Om wat meer keuze ivm verkrijgbaarheid te hebben vraag ik me af of je bijvoorbeeld ook een shimano of hope adapter of ander merk kan gebruiken, en hoe kan je dit bepalen?

grt
Moet in principe passen want de frameaansluiting norm is voor iedereen hetzelfde. Maar het bljft een fiets, dus je kunt gedonder hebben met de tussenruimte in de adapter (niet groot genoeg voor de dikkere klauw van de concurrent) of de grootte van de aanlegvlakken (bijvijlen)
/Marten

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma dec 14, 2009 9:57 am

Nah er zit volgens mij teveel verschil in de zuigers etc om er zo maar mee te beginnen. Als je iets hebt liggen okee maar er zit wel risico in.

Marten: Kan je wel bijvijlen? Je vijlt toch alleen maar af? :evil:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sir Gonz Lays

adapters

Bericht door Sir Gonz Lays » ma dec 14, 2009 6:08 pm

mmm, ja want op crc staat bijvoorbeeld:

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3882

Hayes mount adaptor to mount a 74mm post mount caliper (i.e. Hayes, Avid, etc) to a 74mm post mount fork (i.e. Manitou) to accomodate a 8" rotor.

dus blijkbaar zijn de calipers voor hayes avid etc, t zelfde...

wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?

marten

Bericht door marten » ma dec 14, 2009 8:02 pm

didadunlop schreef:
Marten: Kan je wel bijvijlen?
Ja hoor, gaat uitstekend: ik heb een Van Dale onder handbereik
/Marten

hubertje

Bericht door hubertje » ma dec 14, 2009 8:42 pm

Bijvijlen kan je helaas niet, afvijlen zal in sommige gevallen nodig zijn. 8)

marten

Bericht door marten » ma dec 14, 2009 9:30 pm

hubertje schreef:Bijvijlen kan je helaas niet, afvijlen zal in sommige gevallen nodig zijn. 8)
bijwerken, afwerken
bijschaven, afschaven
bijvullen, afvullen
bijknippen, afknippen
bijhouden, afhouden
bijstellen, afstellen
bijtanken, aftanken

:argue:
/Marten

mateis

Re: adapters

Bericht door mateis » ma dec 14, 2009 9:44 pm

Sir Gonz Lays schreef:wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
Je mag hier geen rechten aan ontlenen, maar ik meen me te kunnen herinneren dat een Hayes adapter werkt met Formula.

Als we de deal rond die XT remmen doen, kan ik evt. wel een hayes 6" achteradapter IS-->PM meenemen om te passen. :D

Sir Gonz Lays

Re: adapters

Bericht door Sir Gonz Lays » do dec 17, 2009 12:57 pm

mateis schreef:
Sir Gonz Lays schreef:wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
Je mag hier geen rechten aan ontlenen, maar ik meen me te kunnen herinneren dat een Hayes adapter werkt met Formula.

Als we de deal rond die XT remmen doen, kan ik evt. wel een hayes 6" achteradapter IS-->PM meenemen om te passen. :D
kijk, dat is een goed idee. rest alleen nog 1 dind, heb nog geen 160 mm achterschijf, dus dan heeft passen iets minder zin.

maar ok,

Plaats reactie