uitwisselbaarheid rem adapters
Moderator:Beheerders
-
Ik heb een setje formula oro k 18 remmen. beide 180mm, en IS mount 2e hands gekocht.
Nu wil ik graag een 160mm schijf achter ipv de 180. en ik heb een postmount adapter nodig om de schijf 180mm (voorwiel) op mn 36 vork te bevestigen.
Nu kan je van formula complete sets kopen met adapter en schijf, maar eigenlijk heb ik t spul los nodig(160 schijf en 180 adapter pm to pm).
Om wat meer keuze ivm verkrijgbaarheid te hebben vraag ik me af of je bijvoorbeeld ook een shimano of hope adapter of ander merk kan gebruiken, en hoe kan je dit bepalen?
grt
Nu wil ik graag een 160mm schijf achter ipv de 180. en ik heb een postmount adapter nodig om de schijf 180mm (voorwiel) op mn 36 vork te bevestigen.
Nu kan je van formula complete sets kopen met adapter en schijf, maar eigenlijk heb ik t spul los nodig(160 schijf en 180 adapter pm to pm).
Om wat meer keuze ivm verkrijgbaarheid te hebben vraag ik me af of je bijvoorbeeld ook een shimano of hope adapter of ander merk kan gebruiken, en hoe kan je dit bepalen?
grt
Re: uitwisselbaarheid rem adapters
Moet in principe passen want de frameaansluiting norm is voor iedereen hetzelfde. Maar het bljft een fiets, dus je kunt gedonder hebben met de tussenruimte in de adapter (niet groot genoeg voor de dikkere klauw van de concurrent) of de grootte van de aanlegvlakken (bijvijlen)Sir Gonz Lays schreef:Ik heb een setje formula oro k 18 remmen. beide 180mm, en IS mount 2e hands gekocht.
grt
/Marten
- didadunlop
-
adapters
mmm, ja want op crc staat bijvoorbeeld:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3882
Hayes mount adaptor to mount a 74mm post mount caliper (i.e. Hayes, Avid, etc) to a 74mm post mount fork (i.e. Manitou) to accomodate a 8" rotor.
dus blijkbaar zijn de calipers voor hayes avid etc, t zelfde...
wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3882
Hayes mount adaptor to mount a 74mm post mount caliper (i.e. Hayes, Avid, etc) to a 74mm post mount fork (i.e. Manitou) to accomodate a 8" rotor.
dus blijkbaar zijn de calipers voor hayes avid etc, t zelfde...
wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
Re: adapters
Je mag hier geen rechten aan ontlenen, maar ik meen me te kunnen herinneren dat een Hayes adapter werkt met Formula.Sir Gonz Lays schreef:wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
Als we de deal rond die XT remmen doen, kan ik evt. wel een hayes 6" achteradapter IS-->PM meenemen om te passen.

-
Re: adapters
kijk, dat is een goed idee. rest alleen nog 1 dind, heb nog geen 160 mm achterschijf, dus dan heeft passen iets minder zin.mateis schreef:Je mag hier geen rechten aan ontlenen, maar ik meen me te kunnen herinneren dat een Hayes adapter werkt met Formula.Sir Gonz Lays schreef:wie weet welke adaptors met formula compatibel zijn?
Als we de deal rond die XT remmen doen, kan ik evt. wel een hayes 6" achteradapter IS-->PM meenemen om te passen.
maar ok,