wanneer ik met mijn huidige verzet ( 32-14) een nieuwe ketting koop is deze telkens zo lang dat ik mijn achterwiel halverwege de dropouts moet schuiven om de ketting op spanning te brengen;
dit terwijl ik mijn wiel liever verder naar voren heb;
weet iemand hoe ik kan berekenen met welk verzet het wiel het dichtst op de dropouts heb? ik heb ergens wel een 'chainlength calculator' gevonden waar dit mee zou moeten kunnen maar die werkte niet op mijn computer...
achterbruglengte is 39.5 cm gemeten tussen het midden van de bb en het midden van de (10mm) as wanneer deze tegen de dropouts aan staat.
verzet vs. achterbruglengte
Moderator:Beheerders
- de G U R U
- Contacteer:
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
Re: verzet vs. achterbruglengte
avorklengte = 12.7/4 * ((x-(z1+z2)/2 + ( x-((z1+z2)/2)^2 - 2 * ((z1-z2)/3.14))^2 )^1/2de G U R U schreef:wanneer ik met mijn huidige verzet ( 32-14) een nieuwe ketting koop is deze telkens zo lang dat ik mijn achterwiel halverwege de dropouts moet schuiven om de ketting op spanning te brengen;
dit terwijl ik mijn wiel liever verder naar voren heb;
weet iemand hoe ik kan berekenen met welk verzet het wiel het dichtst op de dropouts heb? ik heb ergens wel een 'chainlength calculator' gevonden waar dit mee zou moeten kunnen maar die werkte niet op mijn computer...
achterbruglengte is 39.5 cm gemeten tussen het midden van de bb en het midden van de (10mm) as wanneer deze tegen de dropouts aan staat.
waarbij z1, z2 het aantal tanden, x het aantal schakels
/Marten
- de G U R U
- Contacteer: