Slotje

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sherlock
Contacteer:
Slotje

Bericht door sherlock » di jan 26, 2010 4:14 pm

Stel dat je een aluminium frame hebt zonder losse derailleurhanger. En stel nou dat je die wel wilt hebben omdat je toch goed geld voor onze gezamenlijke hobby moet neertellen. Zou het dan mogelijk zijn om er een op te maken als je een handige metaalbewerker kunt vinden?

Ik bedoel derailleurhangers genoeg om uit te kiezen>>>

Deze moet toch niet moeilijk zijn. Bestaande hanger er op de maat afzagen en vijlen en met 1 frees met de juiste diameter een plakje eruit frezen
Laatst gewijzigd door sherlock op ma feb 08, 2010 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

marten

Re: Stel je wil er een maar hebt er geen

Bericht door marten » di jan 26, 2010 4:46 pm

sherlock schreef:Stel dat je een aluminium frame hebt zonder losse derailleurhanger. En stel nou dat je die wel wilt hebben omdat je toch goed geld voor onze gezamenlijke hobby moet neertellen. Zou het dan mogelijk zijn om er een op te maken als je een handige metaalbewerker kunt vinden?

Ik bedoel derailleurhangers genoeg om uit te kiezen>>>

Deze moet toch niet moeilijk zijn. Bestaande hanger er op de maat afzagen en vijlen en met 1 frees met de juiste diameter een plakje eruit frezen
Derailleur afzagen? Ik zou wachten tot de huidige er afgevallen is.

Het frezen zelf is idd niet zo moeilijk, maar het frame fatsoenlijk opspannen is vrij interessant
/Marten

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 26, 2010 4:52 pm

Wachten tot de huidige eraf valt? Hij is al een keer terug gebogen dus dat lijkt me geen optie. Ik wil juist voorkomen dat het nog een keer gebeurd want dan zal de schade groter zijn. Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier over een frame wat ik misschien wil kopen. Ik heb 'm dus nog niet. Een groot deel van mijn beslissing om 'm wel of niet te kopen hangt hiervan af.

Opspannen? Waarom? Als je achtervork vlak onder de freesbank vastgeklemt ligt gaat het toch goed lijkt mij

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 26, 2010 4:54 pm

sherlock schreef:Wachten tot de huidige eraf valt? Hij is al een keer terug gebogen dus dat lijkt me geen optie. Ik wil juist voorkomen dat het nog een keer gebeurd want dan zal de schade groter zijn. Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier over een frame wat ik misschien wil kopen. Ik heb 'm dus nog niet. Een groot deel van mijn beslissing om 'm wel of niet te kopen hangt hiervan af.

Opspannen? Waarom? Als je achtervork vlak onder de freesbank vastgeklemt ligt gaat het toch goed lijkt mij
Onder de freesbank? Het is net dat bed dat beweegt en niet de kop. Zal niet makkelijk zijn om op te spannen.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 26, 2010 7:24 pm

Het is een fully dus de achtervork kan er af. Dat scheelt allicht

marten

Bericht door marten » di jan 26, 2010 8:35 pm

sherlock schreef:Het is een fully dus de achtervork kan er af. Dat scheelt allicht
Of je kent iemand met een freesbank die in ruil voor meerdere kratten bier een avond wil knoeien, of je zoekt nog even verder....
/Marten

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 26, 2010 8:46 pm

Uhmmm...

De relevantie hiervan ontgaat me even :?

Ninko

Bericht door Ninko » di jan 26, 2010 9:43 pm

Als je de achtervork kan vervangen, waarom zou je dan een niet vervangbare derailleur pad (stijver!) willen vervangen door een slap vervangbaar ding waar je ook nog eens zelf aan moet gaan liggen knoeien om het voor elkaar te krijgen?

X rider

Bericht door X rider » do jan 28, 2010 9:01 pm

dit lijkt me niet echt moeilijk, beetje machinaal metaalbewerker krijgt dit zeker voor elkaar..

hund

Bericht door hund » ma feb 08, 2010 1:17 pm

ik heb hier ook ooit een keer met akkermans over gehad.
(www.bikeboutique.eu)
omdat ik ook een fully reed met een vaste pad.
ivm met meerdaagse tochten leek mij een vervangbare pad fijner.

er is mij toendaar verteld dat ze het wel voor elkaar konden krijgen.
heb toen zelf besloten te wacten tot ik mijn derrie eraf zou rijden.
daar dit nooit gebeurd is, heb ik mij pad ook nooit laten verwijderen.

anyways, als je wilt zou je akkermans een kunnen bellen.
die kan je ws verder helpen.
if you ain't having fun, get of your bike

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma feb 08, 2010 4:15 pm

Slotje graag

Plaats reactie