ketting blijft haken op voorblad?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
akapuch
ketting blijft haken op voorblad?

Bericht door akapuch » za feb 20, 2010 2:58 pm

Ik heb onlangs mijn kleinste kettingblad voor vervangen, de ketting niet. Nu wil het af en toe dat het blad de ketting meeneemt naar boven en zo tussen het frame en het blad of de voorste shifter blijft hangen.

Ik heb even het blad bekeken en het lijkt alsof een tandje mee naar buiten staat dan de rest, zou dat de boosdoener zijn? Die veroorzaakt dat de ketting vast blijft haken op 2 tandje er voor en na?

Of zou het aan de ketting liggen. Vind het beetje zonde om zo een ketting meet unit te kopen is er iemand in zeist waar ik even langs kan om dat te checken?

Als het nou dat ene tandje is wat kan ik daar dan aan doen? Kan ik die weer proberen terug te buigen of afvijlen of zoiets?

Een hoop vragen ik hoop dat jullie mij helpen kunnen.

mvg

pUch

akapuch

Bericht door akapuch » za feb 20, 2010 4:46 pm

Afbeelding
Afbeelding

update: 2 tandjes slijten een staat scheef, ga met tangetje en vijl aan de slag. Wat is hier de oorzaak van, versleten ketting?

pUch

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » zo feb 21, 2010 11:35 am

Ik denk dat een nieuw bald kopen beter is. Veilen werkt niet, daarmee verkrijg je alleen maar meer speling. Terug buigen van het tandje zal wel lukken, maar kijk er niet vreemd van op als het tandje gelijk afbreekt.

Hoe zijn de rest van je tandwielen?
En hoe is de staat van je ketting?

Een nieuwe ketting op versleten bladen zetten werkt ook niet.

Plaats reactie