Wat kan ik hieraan doen. Ik heb de rem al een keer opnieuw ontlucht maar dit hielp helaas niks.
Als ik de remhendel inknijp komt die maar langzaam terug in vergelijking tot de andere remhendel.
Helaas kan de hendel ook niet zomaar uit de caliper gehaald worden omdat die met een paspen vastzit.
Wat kan ik hieraan doen?
remhendel Avid ultimate komt langzaam terug
Moderator:Beheerders
Je zou de remhendel van de leiding los kunnen halen en dan even kijken wat de hendel doet als de remvloeistof eruit is. Als ie dan nog langzaam terug komt is het iets mechanisch in de hendel. Als ie nu wel normaal aanvoelt zit er ergens iets in het hydraulische systeem niet goed. Ik weet niet precies hoe de avid ultimate's werken, maar er kan een veer in de hendel zitten. Ik zou me ook voor kunnen stellen dat er misschien een zuiger langzaam terugkomt in de klauw, indien het een gesloten systeem betreft lijkt het mij dan ook enigszins logisch dat de hendel dan ook trager terug komt.
Weet niet of wat ik hierboven allemaal vertel klopt, maar zo zou ik het onderzoeken in jouw situatie
Weet niet of wat ik hierboven allemaal vertel klopt, maar zo zou ik het onderzoeken in jouw situatie

-
wat die gast hierboven zegt. Leiding los van de hendel en als je dan wel een goede snelle terugkomst van de hendel hebt, dan moet je de leiding aan de los gekoppelde kant ff goed losmaken met een naald of dunne spijker.
Doordat er een kleine verstopping aan het begin van de leiding is kan de olie niet snel genoeg terugstromen
Als de hendel met een losgekoppelde leiding ook al blijft plakken dan kan je de hendel uit elkaar halen en moet je een nieuwe afdichtings set monteren.
http://www.sram.com/_media/pdf/avid/dea ... MY09_E.pdf
page 15 en onderdeel D moet je dan vervangen.
Ik heb dit probleem ook gehad met mn Ultimate carbon's zowel voor als achter heb ik de 2e afdichting vervangen en nu doen ze het weer perfect.
Succes.
Doordat er een kleine verstopping aan het begin van de leiding is kan de olie niet snel genoeg terugstromen
Als de hendel met een losgekoppelde leiding ook al blijft plakken dan kan je de hendel uit elkaar halen en moet je een nieuwe afdichtings set monteren.
http://www.sram.com/_media/pdf/avid/dea ... MY09_E.pdf
page 15 en onderdeel D moet je dan vervangen.
Ik heb dit probleem ook gehad met mn Ultimate carbon's zowel voor als achter heb ik de 2e afdichting vervangen en nu doen ze het weer perfect.
Succes.