Frame bouwen
Moderator:Beheerders
-
Hi all,
Weet er misschien ook iemand of er in Nederland (en nog liever: In 't noorden) een mogelijkheid is om een cursus framebouwen te doen? Ik ben hier al een tijd naar op zoek, want het lijkt me geweldig om op een zelfgebouwd frame te rijden. Maar het enige dat ik kan vinden zijn de cursussen van Dave Yates in Engeland en daarvoor moet je een dik jaar vantevoren boeken. Iemand een suggestie?
Erik
Weet er misschien ook iemand of er in Nederland (en nog liever: In 't noorden) een mogelijkheid is om een cursus framebouwen te doen? Ik ben hier al een tijd naar op zoek, want het lijkt me geweldig om op een zelfgebouwd frame te rijden. Maar het enige dat ik kan vinden zijn de cursussen van Dave Yates in Engeland en daarvoor moet je een dik jaar vantevoren boeken. Iemand een suggestie?
Erik
Re: Frame bouwen
In Nederland weet ik niks, in Engeland zijn er een paar, ik geloof dat in Duitsland Dietmar Hertel wel eens een cursus gedraaid heeftLecturer in Recent Runes schreef:Hi all,
Erik
Dave Bohm heeft een lijstje: http://bohemianbicyclesfaq.wordpress.com/ , ik kan Doug FAttic aanbevelen als je een klassieke 'opleiding' wil
/Marten
- didadunlop
-
Dat kan prima bij Doug, en je kunt er goedkoop logeren, en er is een winkelcentrum op loopafstand. Met klassiek bedoel ik dat je niet bij Doug voor een BMX uit Ti moet wezen. (Ti = UBI) Een gelugd of lugloos frame uit staal van klassieke snit is meer Doug zijn forteLecturer in Recent Runes schreef:Een klassieke opleiding zoek ik niet echt, het is namelijk niet zo dat ik een carriere als framebouwer nastreef. Wat ik eigenlijk zoek is een constructie zoals Dave Yates aanbiedt, dus onder begeleiding je eigen frame bouwen.
/Marten