Frame bouwen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lecturer in Recent Runes
Frame bouwen

Bericht door Lecturer in Recent Runes » do apr 01, 2010 4:31 pm

Hi all,

Weet er misschien ook iemand of er in Nederland (en nog liever: In 't noorden) een mogelijkheid is om een cursus framebouwen te doen? Ik ben hier al een tijd naar op zoek, want het lijkt me geweldig om op een zelfgebouwd frame te rijden. Maar het enige dat ik kan vinden zijn de cursussen van Dave Yates in Engeland en daarvoor moet je een dik jaar vantevoren boeken. Iemand een suggestie?

Erik

DESL

Bericht door DESL » do apr 01, 2010 6:53 pm

Als carbon knutselen je ding is.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

marten

Re: Frame bouwen

Bericht door marten » do apr 01, 2010 7:17 pm

Lecturer in Recent Runes schreef:Hi all,

Weet er misschien ook iemand of er in Nederland (en nog liever: In 't noorden) een mogelijkheid is om een cursus framebouwen te doen? Ik ben hier al een tijd naar op zoek, want het lijkt me geweldig om op een zelfgebouwd frame te rijden. Maar het enige dat ik kan vinden zijn de cursussen van Dave Yates in Engeland en daarvoor moet je een dik jaar vantevoren boeken. Iemand een suggestie?

Erik
In Nederland weet ik niks, in Engeland zijn er een paar, ik geloof dat in Duitsland Dietmar Hertel wel eens een cursus gedraaid heeft

Dave Bohm heeft een lijstje: http://bohemianbicyclesfaq.wordpress.com/ , ik kan Doug FAttic aanbevelen als je een klassieke 'opleiding' wil
/Marten

Loeky

Bericht door Loeky » do apr 01, 2010 7:35 pm

wie weet kan mgineering je helpen?

http://www.m-gineering.nl/

marten

Bericht door marten » do apr 01, 2010 8:35 pm

Loeky schreef:wie weet kan mgineering je helpen?

http://www.m-gineering.nl/
LOL
/Marten

Loeky

Bericht door Loeky » do apr 01, 2010 9:52 pm

is dat zo grappig? Leg eens uit, aangezien je aan het vraagteken achter mijn zin kon zien dat ik enkel een suggestie deed.

marten

Bericht door marten » vr apr 02, 2010 8:17 am

Loeky schreef:is dat zo grappig? Leg eens uit, aangezien je aan het vraagteken achter mijn zin kon zien dat ik enkel een suggestie deed.
M van M-gineering staat voor Marten, dus ik vond het wel grappig dat je aan me dacht ;)
/Marten

mateis

Bericht door mateis » vr apr 02, 2010 8:19 am

Marten = M-gineering. :lol:

Dat moet je idd maar net even weten. ;)

edit: Marten was me al voor.
Laatst gewijzigd door mateis op vr apr 02, 2010 8:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr apr 02, 2010 8:19 am

OWNED!!!!

:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Loeky

Bericht door Loeky » vr apr 02, 2010 8:20 am

haha, dat wist ik inderdaad niet :oops:

Lecturer in Recent Runes

Bericht door Lecturer in Recent Runes » vr apr 02, 2010 6:48 pm

Een klassieke opleiding zoek ik niet echt, het is namelijk niet zo dat ik een carriere als framebouwer nastreef. Wat ik eigenlijk zoek is een constructie zoals Dave Yates aanbiedt, dus onder begeleiding je eigen frame bouwen.

marten

Bericht door marten » vr apr 02, 2010 8:40 pm

Lecturer in Recent Runes schreef:Een klassieke opleiding zoek ik niet echt, het is namelijk niet zo dat ik een carriere als framebouwer nastreef. Wat ik eigenlijk zoek is een constructie zoals Dave Yates aanbiedt, dus onder begeleiding je eigen frame bouwen.
Dat kan prima bij Doug, en je kunt er goedkoop logeren, en er is een winkelcentrum op loopafstand. Met klassiek bedoel ik dat je niet bij Doug voor een BMX uit Ti moet wezen. (Ti = UBI) Een gelugd of lugloos frame uit staal van klassieke snit is meer Doug zijn forte
/Marten

Plaats reactie