Hope staalflex op nieuwe saint remmen ?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Hey,
Momenteel rij ik met juicy 7 hendels , hope staalflex leidingen en code klauwen.
Nu ben ik van plan om een setje Saint remmen in huis te halen maar zat ik met de volgende vraag:
Kan ik men hope staalflex leidingen hergebruiken zonder al te veel aanpassingen te doen ?
Is de aansluiting dezelfde ?
Bedankt !
Momenteel rij ik met juicy 7 hendels , hope staalflex leidingen en code klauwen.
Nu ben ik van plan om een setje Saint remmen in huis te halen maar zat ik met de volgende vraag:
Kan ik men hope staalflex leidingen hergebruiken zonder al te veel aanpassingen te doen ?
Bedankt !
Re: Hope staalflex op nieuwe saint remmen ?
Geen idee, maar het lijkt me nooit zo'n geweldig idee onderdelen voor een DOT remvloeistof systeem te gebruiken met minerale oliethomasmb schreef:Hey,
Bedankt !
/Marten
In ieder geval niet dezelfde leidingen die je ook al met DOT gebruikt hebt, zonder het heeeel goed door te spoelen.
De Goodridge leidingen (Hope is toch hetzelfde?) kwamen altijd met verschillende aansluitingen voor verschillende systemen, ze maakte ze ook voor Shimano. Ik geloof dus wel dat die leiding kan werken met minerale olie.
Mbt de bevestigingspunten: sowieso anders, maar waarschijnlijk niet onoplosbaar. Alleen even goed zoeken naar de juiste hardware. Hoe verhouden Shimano olijven en die voor Steelflex leidingen zich tot elkaar? Waarschijnlijk heb je een andere 'nut' nodig (ik bedoel die bout waarmee je de leiding/olijf vastklemt in je remhendel en -klauw). Met wat google-werk zou je moeten kunnen uitvinden wat je precies nodig hebt, en ook of dat uberhaupt los te krijgen is, of alleen als onderdeel van een complete kabelset.
De Goodridge leidingen (Hope is toch hetzelfde?) kwamen altijd met verschillende aansluitingen voor verschillende systemen, ze maakte ze ook voor Shimano. Ik geloof dus wel dat die leiding kan werken met minerale olie.
Mbt de bevestigingspunten: sowieso anders, maar waarschijnlijk niet onoplosbaar. Alleen even goed zoeken naar de juiste hardware. Hoe verhouden Shimano olijven en die voor Steelflex leidingen zich tot elkaar? Waarschijnlijk heb je een andere 'nut' nodig (ik bedoel die bout waarmee je de leiding/olijf vastklemt in je remhendel en -klauw). Met wat google-werk zou je moeten kunnen uitvinden wat je precies nodig hebt, en ook of dat uberhaupt los te krijgen is, of alleen als onderdeel van een complete kabelset.
Re: Hope staalflex op nieuwe saint remmen ?
Als je bedoelt: niet doen voordat je heel goed uitgezocht hebt of het inderdaad kan: helemaal mee eens.marten schreef:Geen idee, maar het lijkt me nooit zo'n geweldig idee onderdelen voor een DOT remvloeistof systeem te gebruiken met minerale olie
Dat betekent: niet alleen passief hier aan je topic blijven hangen, maar het wijde web afstruinen naar mogelijke voorbeelden, pitfalls etc. Er is vast veel over te vinden!

-
- Contacteer:
Euhm , voor zover ik weet gebruikt Avid DOT remolie / "vloeistof"...marten schreef:Nou en? Dan weet je nog steeds niet of de leidingen ook tegen DOT remvloeistof (en nee het is geen olie, dat is juist het gedonder) bestand zijnthomasmb schreef: k'pomp er genoeg brakecleaner door en dan zal die dot olie wel wegzijn
En k'rij al een jaar rond met deze leidingen met dot olie , dus minerale olie zal wel geen probleem zijn

Mijn vraag was gewoon of de aansluitingen al dan niet dezelfde zijn.
Over die aansluitingen: dat is dus niet zondermeer compatibel, er zijn nogal wat verschillende. Hoe Avid en Shimano zich tot elkaar verhouden weet ik zo niet. Aan een kant heb je nu ook een banjo zitten, Saints hebben die niet. De precieze info moet met wat google-werk wel te vinden zijn. Laat je ons ook nog even weten hoe het zit?
Je veronderstelling dat alles wat DOT aankan ook mineraal kan hebben is trouwens niet terecht. Ik heb wel eens een interessant stel opgeblazen Hope seals gezien... Meestal zijn het de rubbers die de grootste problemen geven ('t zou ook eens niet.
)
Je veronderstelling dat alles wat DOT aankan ook mineraal kan hebben is trouwens niet terecht. Ik heb wel eens een interessant stel opgeblazen Hope seals gezien... Meestal zijn het de rubbers die de grootste problemen geven ('t zou ook eens niet.