Maten 2010 Boxxer Race => installatie poten in kroon

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hotsnail
Contacteer:
Maten 2010 Boxxer Race => installatie poten in kroon

Bericht door Hotsnail » zo okt 10, 2010 4:48 pm

Ok, een vraag aan de Boxxer bezitters hier. Ik heb een Race, maar ik neem aan dat het voor de andere modellen hetzelfde is v.w.b. de afmetingen. Ik ben de vork aan het monteren in een ander frame en nu loop ik tegen het volgende aan:

Als ik in de technical manual kijk moet ik tussen bovenkant binnenpoten en bovenkant onderkroon een afstand hebben van 156 +- 2mm. Die afstand is bij mij met de lage kroon 155mm dus netjes op maat. Nu had ik de ingeving om eens te meten wat de afstand tussen onderkroon en seal is en dat is maar 195mm :? Het lijkt me dat dit nu 200 mm en het liefst iets meer zou moeten zijn?

Dussss: wat is nu het probleem? het lijkt wel of mijn binnenpoot te weinig uit de onderpoten steekt en ik daardoor niet genoeg lengte heb? zou iemand de afstand van zijn seals tot aan de bovenkant van de binnenpoot op kunnen meten zodat ik die kan vergelijken met mijn vork? Hij staat niet rechtstreeks in de tekening die op de Sram site staat, dus ik heb graag een controle maat.

Alvast hartlijk dank :arms:
Ijzeren paarden eten geen haver....

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma okt 11, 2010 11:20 am

Iemand?

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » ma okt 11, 2010 8:39 pm

Als je bedoelt van seals tot bovenaan de poot(zonder draai koppen mee te meten),dan is het bij mijn vork 38,5cm.(boxxer WC 2010/11).

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma okt 11, 2010 8:51 pm

Niet op te lossen met een Dropcrown? Heb nog wel een witte ligge van 2010/2011

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma okt 11, 2010 9:07 pm

Inderdaad op te lossen met de dropcrown die ik heb liggen, maar de maat van bovenaf vorkpoot tot bovenkant onderkroon gemeten is nu zoals in de service manual aangegeven staat en dan hou ik dus te weinig poot over... Bij mij is de afstand ook 38cm, dus 0.5minder. Dit lost het net niet helemaal op maar zou wel een gedeelte van het probleem kunnen zijn. Ik zal de vork eens open trekken en kijken of ik iets vreemds kan vinden... Verdere input is altijd welkom :arms:

Chain

Bericht door Chain » wo nov 17, 2010 9:25 pm

Wat is je totale hoogte dan, het lijkt wel of de vork al ingeveerd staat ofzo.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » wo nov 17, 2010 10:01 pm

scheelt volgens mij maar 5mm met de hoogte die RS opgeeft dat hij moet zijn, heb me al neergelegd bij de dropcrown en ben de maten weer een beetje vergeten. Heb hem nu zo afgesteld dat ik 205mm vrije binnenpoot onder de kroon heb en dat lijkt goed te werken. Alleen als ik alle maten die SRAM opgeeft optel kom ik niet goed uit met de maat die zij hebben... snap er nog steeds niet wat van maar heb hem nu maar op gezond verstand gemonteerd ;-)

Plaats reactie