Dag allemaal,
Een vriend van me had onlangs zijn mtb binnen gedaan voor onderhoud.
Nu zag ik hem vorig weekend en ...Als hij zijn voorste derailleur op het kleinste blad legt dan is er tussen de band en de derailleur maar enkele milimeters plaats. Wat me toch zorgen baart: modder, steentjes,...
plus, hij kreeg zijn ketting maar af en toe op het kleinste blad, dat eventjes aangepast maar nu is er echt maar een milimetertje tussen de band en de kooi
Dus maar hier op het forum gezocht en enkel iets gevonden over spacers tussen de crancks die in de foute verhouding zaten,maar hij heeft helemaal geen spacers.
Nu is mijn vraag: kan dit kwaad? en als het kwaad kan, hoe verhelp ik dit?
Ik dacht om de kooi te draaien, maar dan liggen de ketting en de kooi nietmeer op een mooie rechte lijn...
thx for the knowledge i will recieve
[/img]
derailleur
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Kan vanalles zijn.....Was het wel pas toen de fiets retour kwam van de LBS ?
Als hij vrijloopt is het in principe goed.Komt wel vaker voor dat er minimaal ruimte is tussen voorderrie en achterband.....
Wellicht is zijn band te breed.
Wiel niet helemaal goed in het midden gespaakt.
Wat voor crancksysteem heeft hij?
Als het met 4 kant as/isis is zit er wellicht een verkeerde trapas in(te kort....).
Bij Hollowtech/X-type of een dergelijk systeem mist er inderdaad mischien wel een spacer.
Derrie kan scheef staan.
Succes.
Als hij vrijloopt is het in principe goed.Komt wel vaker voor dat er minimaal ruimte is tussen voorderrie en achterband.....
Wellicht is zijn band te breed.
Wiel niet helemaal goed in het midden gespaakt.
Wat voor crancksysteem heeft hij?
Als het met 4 kant as/isis is zit er wellicht een verkeerde trapas in(te kort....).
Bij Hollowtech/X-type of een dergelijk systeem mist er inderdaad mischien wel een spacer.
Derrie kan scheef staan.
Succes.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!