Bijvullen of geheel vervangen Stan's Notubes latex
Moderator:Beheerders
Ik rijd nu al weer bijna een jaar zonder problemen met notubes latex in mij Schwalbe Nobby Nic's.
De laatste tijd lijkt het alsof de zijwanden van mijn banden "zweten" en er dus vloestof door de zijwand naar buiten wordt gedrukt.
In de handleiding van Stan's stond volgens mij ergens dat het latexgoedje ongeveer een halfjaar mee zo moeten gaan. (kan dit overigens niet meer terugvinden)
Ik vraag me nu af of ik het beste latex kan bijvullen of dat het beter is om de hele band en velg combi te reinigen?
Ik laat de banden namelijk liever zo zitten omdat ze verder helemaal luchtdicht zijn.
De laatste tijd lijkt het alsof de zijwanden van mijn banden "zweten" en er dus vloestof door de zijwand naar buiten wordt gedrukt.
In de handleiding van Stan's stond volgens mij ergens dat het latexgoedje ongeveer een halfjaar mee zo moeten gaan. (kan dit overigens niet meer terugvinden)
Ik vraag me nu af of ik het beste latex kan bijvullen of dat het beter is om de hele band en velg combi te reinigen?
Ik laat de banden namelijk liever zo zitten omdat ze verder helemaal luchtdicht zijn.
ik rijd zelf ook met Stans vloeistof in mijn voorband.
mijn banden zijn officieel niet tubeless geschikt.
mijn voorband houd het wel goed uit,die zakt hooguit tot 1,5 bar in 1 dag.
mijn achterband is zo poreus dat deze binnen een half uur weer op 0,5 bar staat.
daarom rijd ik hier wel met een binnenband.
ik kwam er achter dat hij zo poreus was doordat ik mijn wanden van mn band schoon wilde maken na het vullen en monteren.
ik spoot er toen allesreiniger/glassex op en het begon meteen te bubbelen/schuimen aan de zijwanden. hierdoor zag ik dat het met die band dus niet ging werken.
misschien dat jij ook op deze manier kan kijken of jouw banden "zweten".
met bijvullen zou ik gewoon je band klein stukje van je velg lichten, zo veel mogelijk oud vloeistof (voor wat er nog in zit) eruit halen en dan nieuw vloeistof erin gieten.