Ik heb een Lyrik 2 step air gekocht hier op het forum.
Vork gekocht wetende dat hij een beurt nodig had ivm verkeerde hoeveelheid olie na het vervangen van de 2 step cartridge. Volgens de verkoper zou het een 2011 model zijn maar ik denk zelf dat het een 2009 model is nav de stickers. ?

Ik heb de vork opnieuw van olie voorzien met behulp van de oliechart en youtube clips van Rockshox. Aangezien de hoeveelheid olie van het 2009/2011 model nogal verschillend is en ik er bijna zeker van ben dat het een 2009 is heb ik de mico kant gevuld met 112ml 5w.
De floodgate was trouwens al verwijderd door de vorige eigenaar. Nou heb ik als enige vergelijk van de mission control de Boxxer van mijn maat. Ook een 2009. Als ik bij deze vork aan de blauwe knop draai voel ik echt verschil in werking. Dus dat als ik hem op hard zet dat de vork dan ook echt stijf wordt. (Lockout?)
Bij mijn Lyrik is het verschil niet merkbaar als ik hem verdraai. Hij behoud dezelfde veerweg en soepelheid. Ik heb ondertussen al een nieuwe sealkit voor de mico demper gekocht op Ebay. Baat het niet dan schaad het niet toch.
Is er iemand die ten eerste kan bevestigen dat het een 2009 model is ivm hoeveelheid olie wat eventueel de werking belemmert. Ten tweede of de werking van de high speed knop zo hoort te zijn als ik denk. Van soepel naar stug. Of dat het verschil pas echt merkbaar is tijdens het rijden. Ook is het me niet helemaal duidelijk of het verwijderen van de floodgate invloed heeft op de high speed compression.
Mvg Nick