Manitou Sherman Breakout, reb./travel adj. 130 - 150mm
Moderator:Beheerders
- KillerPiet
Wie heeft er ervaring met de Manitou Sherman Breakout, reb./travel adj. 130 - 150mm
Hoe presteert ie in vergelijk met de Shiver en de Boxxer?
Ik wil hem gebruiken voor de FR, maar ook voor DH. Dus het moet een redelijke compromis vork zijn.
Hoe presteert ie in vergelijk met de Shiver en de Boxxer?
Ik wil hem gebruiken voor de FR, maar ook voor DH. Dus het moet een redelijke compromis vork zijn.
Re:Manitou Sherman Breakout, reb./travel adj. 130 - 150mm
Als je nog even wacht kun je beter een Sherman Breakout Plus nemen.
130-170mm met Travel Adjust, SPV, preload en reboundinstelling. 1.5 uiteraard.
Ik heb in de grote T met een Boxxer en met een Sherman gereden, en moet persoonlijk zeggen dat je met een Sherman meer kunt spelen.
Het voordeel van zo"n enkelkroon vork ten opzicht van een dubbelkroon vindt ik persoonlijk erg fijn.
Gr Spike
Het voordeel van zo"n enkelkroon vork ten opzicht van een dubbelkroon vindt ik persoonlijk erg fijn.
Gr Spike
-
PazZzcaL schreef:
Als je nog even wacht kun je beter een Sherman Breakout Plus nemen.
Niet doen schijnt enorm te flexen
Geachte Heren,
ondergetekende heeft beide vorken.
Meer over de spv later.
Flex ?
Geen tering ! Veel te stijf (wat iedereen zegt over de sherman!!)
Feit :
De sherman breakout heeft 18 cm ter beschikking op de stanchions (zelf nagemeten) maar gebruikt maar 15,3.
De plus is indentiek maar gebruikt wel degelijk de 18 cm maw inbouw hoogte is dus identiek.
ondergetekende heeft beide vorken.
Meer over de spv later.
Flex ?
Geen tering ! Veel te stijf (wat iedereen zegt over de sherman!!)
Feit :
De sherman breakout heeft 18 cm ter beschikking op de stanchions (zelf nagemeten) maar gebruikt maar 15,3.
De plus is indentiek maar gebruikt wel degelijk de 18 cm maw inbouw hoogte is dus identiek.
En tests in de duitse bladen van deze maand bevestigen dat ook. Niet dat ik aan Plons twijfel hoor.
-
dus als je de bus eruit haalt heb je een plus (leuk toch dat rijmen!!! ;D) neem tenminste aan dat ie met een spacer ofzo is uitgerust....
-
Ik heb het uit de duitse Bike... dus de moraal van het verhaal; don"t believe those fuckin" Germans. Waarom trap ik er toch steeds weer in ???
Abuse that Sl*t schreef:
dus als je de bus eruit haalt heb je een plus (leuk toch dat rijmen!!! ;D) neem tenminste aan dat ie met een spacer ofzo is uitgerust....
Dat zal niet zo zijn denk ik. De 170mm versie is 90gram zwaarder.
90 gram zit waarschijnlijk dan ook weer in dat SPV spullement
Beide Breakouts hebben toch SPV, of niet?
Alleen de breakout plus komt met SPV
Ik denk dat sommige mensen hier niet door hebben dat de ONE POINT FIVE sherman BREAKOUT heet.
nope, ik denk dat je met tpc+ en spv in je hoofd zit....zonoskar schreef: Beide Breakouts hebben toch SPV, of niet?
Wie zijn dat dan? Die gasten van O2bikers ofzo? Daar staat nl. dat beide Breakouts (die met 1.5") SPV demping hebben. Is voor mij toch niet interessant, ik wil toch die met 17cm veerweg

- KillerPiet
Ik weet een ding van de Sherman, en dat is dat ie alleen flexed als je hem tegen een boom aan fietst! :P
Maarru ikzelf heb erg slechte ervaring met manitou. De keerringen en olie vlogen me om de oren. Is dat niet zo met de sherman?
mzzl
Maarru ikzelf heb erg slechte ervaring met manitou. De keerringen en olie vlogen me om de oren. Is dat niet zo met de sherman?
mzzl
zonoskar schreef:
Wie zijn dat dan? Die gasten van O2bikers ofzo? Daar staat nl. dat beide Breakouts (die met 1.5") SPV demping hebben. Is voor mij toch niet interessant, ik wil toch die met 17cm veerweg![]()
geen id, tzijn geen vrienden van me, ik ken ze ook niet.....
Bike schrijft dat de Sherman flext? en een paar maanden terug was ie nog stijver dan een Boxxer. of het is een ander model of we worden weer bedonderd.
-
Jurriaan schreef:
Bike schrijft dat de Sherman flext? en een paar maanden terug was ie nog stijver dan een Boxxer. of het is een ander model of we worden weer bedonderd.
het ging over die Sherman met 170mm. veerweg
De Bike zei over de 170mm Breakout dit: "die Tauchrohre überlappen um zwei Zentimeter weiniger. Das äuserte sich in geringerer Lenkpräzision gegenüber der normalen Breakout". Dat sommigen dat opvatten als "flexy" is hun probleem, want de 150mm versie is ongelofelijk stijf. Dus een beetje minder is nog steeds enorm stijf.
-
ok, ok, sorry hoor

- KillerPiet
Samengevat: met enkele eenvoudige handelingen bouw je de Sherman Breakout 150 mm om naar de plus met 180 mm ???
Juist?
Juist?
Plons, heb je al rij indrukken van de Breakout plus? Hoe nuttig is SPV op een FR bike waarmee je toch eigenlijk alleen zittend klimt?