Saint schijfrem??
Moderator:Beheerders
Bike2Build kan saint schijfrem met gewone schijf combineren??
Heeft iemand al eens met die saint gereden??
Lijken me wel snelle stoppers/??
Frapp
Heeft iemand al eens met die saint gereden??
Lijken me wel snelle stoppers/??
Frapp
Re:Saint schijfrem??
ahja met een gewone schijf gaat wel lukken heb ik meer van gehoord
Re:Saint schijfrem??
hm mischien weten de dpers nu wat meer

Re:Saint schijfrem??
wat bedoel je met gewone schijf? Schijf met 6-gts passing? Dat kan idd gewoon, sterker nog die levert Shimano nog steeds (gelukkig wel)
Re:Saint schijfrem??
Ik denk dat ie bedoelt hoe die "grotere XTR" vermomde Saint calipers stoppen?
Ze zullen harder remmen als de XC XTR"s omdat bij de Saint de schijfdiameter groter is!
Alleen hoeveel harder kan ik niet zeggen op een FR gebakje...
Je wilt zeker niet te gaan voor center-lock opname en bijbehorende Shimano naven.
Gaat het enkel om de remmen of óók om de gruppo???
De Saint rearmech met die achteras opname is natuurlijk een pré voor FR/ DH.

Ze zullen harder remmen als de XC XTR"s omdat bij de Saint de schijfdiameter groter is!
Alleen hoeveel harder kan ik niet zeggen op een FR gebakje...
Je wilt zeker niet te gaan voor center-lock opname en bijbehorende Shimano naven.
Gaat het enkel om de remmen of óók om de gruppo???
De Saint rearmech met die achteras opname is natuurlijk een pré voor FR/ DH.
Re:Saint schijfrem??
R11M11 schreef:
Ik denk dat ie bedoelt hoe die "grotere XTR" vermomde Saint calipers stoppen?![]()
Wat bedoel je er eigenlijk zelf mee? XTR is een andere caliper dan de Saint hoor.
Misschien ben je in de war met de 2004 XT, die wel hetzelfde is als de Saint (dat beweren ze althans in de Bike).
Re:Saint schijfrem??
R11M11 schreef:
Ze zullen harder remmen als de XC XTR"s omdat bij de Saint de schijfdiameter groter is!
ik dacht dat de grote van de schijf geen invloed had op het remvermogen maar enkel op de afkoeling
Re:Saint schijfrem??
Diameter van de schijf speelt absoluut een rol in het remvermogen. Waarom zie je in DH anders overal 200mm. schijven denk je? Beste bewijs is Hayes denk ik, 1 type caliper, maar 2 diameters schijven al naargelang het gebruik.
Remvermogen zou met ongeveer evenveel % toenemen als de toename in diameter.
Remvermogen zou met ongeveer evenveel % toenemen als de toename in diameter.
Re:Saint schijfrem??
hmmm Saint is al geen optie meer voor mij... want saint rem is alleen te combineren met 200mm (hayes) schijf of 160 mm... 200 is me te groot en 160 te klein dusss......
slotje??
???
trouwens wel bedankt voor t enthousiasme waarmee gereageerd wordt :-* :-* :-*
frapp

slotje??

trouwens wel bedankt voor t enthousiasme waarmee gereageerd wordt :-* :-* :-*
frapp
Re:Saint schijfrem??
Doe maar de helft. Remkracht is evenredig met de straal, niet met de diameter (all else being equal).
Maareh, waarom niet gewoon met Saint schijven rijden? Of het moet zijn dat je de Saint naven niet mooi/te zwaar/duur vind.
Maareh, waarom niet gewoon met Saint schijven rijden? Of het moet zijn dat je de Saint naven niet mooi/te zwaar/duur vind.
Re:Saint schijfrem??
zonoskar schreef:
Doe maar de helft. Remkracht is evenredig met de straal, niet met de diameter (all else being equal).
Maareh, waarom niet gewoon met Saint schijven rijden? Of het moet zijn dat je de Saint naven niet mooi/te zwaar/duur vind.
als je met saint schijven wil rijden... moet je ook naven van saint hebbe.. ik geloof nie dat iedereen zin heeft om ff z"n wielen te laten om spakenn
prijzen: voornaaf: 85,95 euri
achternaaf: 142,50 pleuro
Re:Saint schijfrem??
Ik dacht dat de Hügi FR naven een Saint compatibel model hebben.
Re:Saint schijfrem??
hee wat lul je ?zonoskar schreef:
Doe maar de helft. Remkracht is evenredig met de straal, niet met de diameter (all else being equal).
Maareh, waarom niet gewoon met Saint schijven rijden? Of het moet zijn dat je de Saint naven niet mooi/te zwaar/duur vind.
als de diameter 25% toeneemt dus van 160 naar 200 dan neemt de straal ook 25% toe, namelijk van 80 naar 100.

of bedoel je wat anders? ???
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Saint schijfrem??
aap met een B schreef:
[hee wat lul je ?zonoskar schreef:
Doe maar de helft. Remkracht is evenredig met de straal, niet met de diameter (all else being equal).
Maareh, waarom niet gewoon met Saint schijven rijden? Of het moet zijn dat je de Saint naven niet mooi/te zwaar/duur vind.
als de diameter 25% toeneemt dus van 160 naar 200 dan neemt de straal ook 25% toe, namelijk van 80 naar 100.![]()
of bedoel je wat anders? ???
Klopt maar je moet t anders vergelijken
als je een deur wil dichtduwen aan het scharnier ga je veel harder moeten duwen dan moest je ze aan de klink dichtduwen.....
Straal dus. Wat er aan de andere kant van t middelpunt van een schijf gebeurt is niet terzake
Re:Saint schijfrem??
bikertek schreef:
[R11M11 schreef:
Ik denk dat ie bedoelt hoe die "grotere XTR" vermomde Saint calipers stoppen?![]()
Wat bedoel je er eigenlijk zelf mee? XTR is een andere caliper dan de Saint hoor.
Misschien ben je in de war met de 2004 XT, die wel hetzelfde is als de Saint (dat beweren ze althans in de Bike).
XT"s waren destijds toch 4-piston of niet???
XTR 03 / Saint 04 beiden 2-piston monoblock waarvan de Saint alleen grotere diameter schijf dus caliper met meer body voor benodigde spacing!
Dat de XT 04 nú ook op de Saint"s lijken enkel in SIlver ipv. dat "oude" XTR grijs à la!
XTR 03 is zowel in Postmount als IS2000 leverbaar!
XT 04 & Saint 04 enkel in Postmount maar met IS2000 adapters.
Postmount zo toch de nwe. "oude" standaard worden omdat Manitou, O.E.M. het meest gemonteerd naar het schijnt?
Re:Saint schijfrem??
Misschien ben je in de war met de 2004 XT, die wel hetzelfde is als de Saint (dat beweren ze althans in de Bike).
jah belgie.. daar zeg je alwat ;D :-*