Neue Rahmen dans the Maison!
Moderator:Beheerders
no worries, ik ben ook goed in frames breken terwijl ik er op zit...
Zane
Zane
-
- Forumbeheerder
Re:Neue Rahmen dans the Maison!
Ruud schreef:
Kunnen ze GT dude niet bannen ofzo?
omdat ie niet zo gek is op XTR?
nee, das niet genoeg, Ruud

Give the man a break. Als dat zijn mening is dat 3 piece sterker is, fair enough.
Trouwens, XTR is ook geen god he, heb er ook al kapot gezien

"t Gaat niet om een mening over welk onderdeel dan ook maar om z"n eeeeeuwige zeeeeuren.
Daar is een Forum toch vóór?
Die .243 gaan we in B"hoek in actie zien?
BSX of Dirt?
V-max aanval op de M1 toch!

Die .243 gaan we in B"hoek in actie zien?
BSX of Dirt?
V-max aanval op de M1 toch!
Zo een 243 rij je nie 1-2-3 kapot

-

xtr exit.................
-
pervert mag van mij patent aanvragen op het gebruik van het woord "exit"...
niemand kan dat mooier zeggen dan hij :-*
me like dat!
Zane
niemand kan dat mooier zeggen dan hij :-*
me like dat!
Zane
"He wat raar een meedraaiende bashguard".
Iemand moest het zeggen!
Iemand moest het zeggen!
-
ruud, welke bashring draait er niet mee ?
JA! maar die zijn allemaal rond, dan zie je dat niet! ;D
ik ben benieuwd of zon klein stukkie bashplate ook daadwerkelijk zin heeft.. of dat het meer voor de show is
ik ben benieuwd of zon klein stukkie bashplate ook daadwerkelijk zin heeft.. of dat het meer voor de show is

- Hydraulic_Pimp
d33n schreef:
JA! maar die zijn allemaal rond, dan zie je dat niet! ;D
ik ben benieuwd of zon klein stukkie bashplate ook daadwerkelijk zin heeft.. of dat het meer voor de show is![]()
Vraag maar eens aan de bmx"ers

-
ik hbe net hetzelfde op m"n bmx, en het werkt zeker, voordeel uis dat je veel gewicht bespaard tov een dikke ketting, alleen slijt de guard nogal snel af...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
1) een .243 kan makkelijk deze twee monsters (eentje derin, de andere derop :P) aan, geen nood
2) en het is een 4130 frame, dus het zal waarschijnlijk eerst scheuren of buigen, dan ineens afknappen
3) XTR cranks zijn niet gemaakt om mee te droppen en dom mee te doen. en als de cranks het al houden, dan buig je de bracket wel, trust me. maar als je smooth bent, kan het wel.
4) ik dacht dat shermans echt wel stevig zijn, en dat ze niet zo snel breken. kijk daar anders eens naar? maar dan heb je wel manitou internals, die wel veel onderhoud vragen
5) anders kan je ook eens kijken naar de 2004 dj series. hoewel er daar nog niet te veel over kan verteld worden, en ik niet weet of ze nu met die tanken van vorken hun brekingsprobleem hebben opgelost.
6) dorado SC? hahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha.
7) 24 pedalen? eerst alle pinnekes deruit halen, en weer erin, met wat lijmachtig spul. want die durven er nog wel eens uitvallen.
die halvemaanboltonbashguardthingies zijn wel effectief, maar ze verzwakken je tandblad wel. heb al menig gebroken tandblad gezien daarmee, want je boort gaten in je tandblad, waar de makers geen rekening mee hebben gehouden.
zo
2) en het is een 4130 frame, dus het zal waarschijnlijk eerst scheuren of buigen, dan ineens afknappen
3) XTR cranks zijn niet gemaakt om mee te droppen en dom mee te doen. en als de cranks het al houden, dan buig je de bracket wel, trust me. maar als je smooth bent, kan het wel.
4) ik dacht dat shermans echt wel stevig zijn, en dat ze niet zo snel breken. kijk daar anders eens naar? maar dan heb je wel manitou internals, die wel veel onderhoud vragen
5) anders kan je ook eens kijken naar de 2004 dj series. hoewel er daar nog niet te veel over kan verteld worden, en ik niet weet of ze nu met die tanken van vorken hun brekingsprobleem hebben opgelost.
7) 24 pedalen? eerst alle pinnekes deruit halen, en weer erin, met wat lijmachtig spul. want die durven er nog wel eens uitvallen.

zo

Hrrm die "04 .243 is echt een plaatje. Vet dat ze ze nu ook in europa verkopen. Maar goed m"n toy is nog lang niet stuk
Vertrek aan "t end van "t jaar voorgoed naar Canada..zeker nu die 04 met een 23" TT geleverd wordt is het een perfecte setup for de grote/zware rijder die toch op een pure street setup wil rijden, alle voordelen van een toy III (bmx bb, horizontale dropouts + lockouts, lage ST in combo met eventueel lange TT) zonder aluminium geouwehoer (niet dat ik me alu bakbeest niet liefheb
) Mocht m"n toy er ooit de brui aan geven dan is een .243 absoluut de opvolger. Anyhoo..mooi voor mekaar heren. Congrats.

-
dirk de schurk, wat ben jij een eddy!!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Dirty-Harry schreef:
dirk de schurk, wat ben jij een eddy!!
WTF?

maar nu komt wel je broek tussen de keting. :-*
dirk de schurk schreef:
want je boort gaten in je tandblad, waar de makers geen rekening mee hebben gehouden.
Die gaten zitten d"r al in...
[
spattz schreef:
Vertrek aan "t end van "t jaar voorgoed naar Canada..
He, dat gaat zomaar niet, wij moeten nog steeds "n keer rijden!
Ruut schreef:
He, dat gaat zomaar niet, wij moeten nog steeds "n keer rijden!
;D..nah ja..als je geduld hebt kun je zo komen logeren in .ca! Zoals het er nu naar uitziet kom ik of in de omgeving van Calgary terecht of in Squamish (in de buurt van vancouver). De laatste is wat rijden betreft natuurlijk de meest aantrekkelijke

dirk de schurk schreef:
1) een .243 kan makkelijk deze twee monsters (eentje derin, de andere derop :P) aan, geen nood
Al verschillende gezien zeker? (ja ik weet het ik ben pro xtr maar dit is BS de bracket van een xtr is gewoon een stalen buis van 20mm dikte dat is gewoon evenveel als een 3 piece. Daar zeg je toch ook nie van dat ze buigen?
Je feiten ziiten fout jonge... In manitous zitten plastic binnenwerken die het meestal houden maar bv de haak van de traveladjust durft wel eens afknappen... Maar dat zijn dan zowat de enige probs die manitou heeft. Maar je mag er dan wel zeker van zijn dat de service top is via Bikeright. Je krijgt je vork beter terug dan dat ie nieuw was... aanpassingen aan instellingsbereik en alle andere MRD trucks die Martijn uit zen mouw schudt
Jah? vertel... Of nog nooit eentje gezien en maar van horen zeggen?
Dat lijmachtige spul noemen de grote mensen loctite, liefst nog blauwe als je ze er nog uit wil krijgen
die halvemaanboltonbashguardthingies zijn wel effectief, maar ze verzwakken je tandblad wel. heb al menig gebroken tandblad gezien daarmee, want je boort gaten in je tandblad, waar de makers geen rekening mee hebben gehouden.
Zoals hierboven gesteld zijn er zelf tandwielen die daarvoor voorzien zijn... the horror.
zo![]()
zo

greetz
bettes
-
en nu vraag ik mij af hoe tandwielen kunnen afbreken
sorry dirk de schurk, maar da kan toch helemaal nie? ik rij zelf met een FMB met guard en dervoor een DF met FLY-bikes guard, en het einge waar ik last van heb is dat de guards zeer snal slijten. en ik heb het niet van horen zeggen maar van zelf te ondervinden. en zou zouden mee mensen met teveel praatjes moeten zijn!

sorry dirk de schurk, maar da kan toch helemaal nie? ik rij zelf met een FMB met guard en dervoor een DF met FLY-bikes guard, en het einge waar ik last van heb is dat de guards zeer snal slijten. en ik heb het niet van horen zeggen maar van zelf te ondervinden. en zou zouden mee mensen met teveel praatjes moeten zijn!
UPDEET! :P
zo ff een nieuwe voorlopige afmontage van mijn fietsie, de bestelde wielset is nogal moeilijk leverbaar en het crankstel zou niet de beste keus zijn etc:
frame, stuurpen, stuur en zadel: .243
headset: nicolai fett
crankstel: WTP met die sprocket hierboven ergens
remmen: enduro 4
naven: big uns
velgen: 36gts 24inch doubletracks
banden: nokian 24 inch x 3.0
grips: odi (duh)
zadelpen: een mooie
pedalen worden voorlopig Brave machine killah pedals
het balhoofd is mega impressive... er komt geen ring meer op je vork, de lagers zijn zo bruut dat dat niet meer nodig is etc. weegt wat, maar het geeft dan ook een perfect goed gevoel zeg maar...
plaatjes ofzo komen ooit verder wel weer haha
zane
frame, stuurpen, stuur en zadel: .243
headset: nicolai fett
crankstel: WTP met die sprocket hierboven ergens
remmen: enduro 4
naven: big uns
velgen: 36gts 24inch doubletracks
banden: nokian 24 inch x 3.0
grips: odi (duh)
zadelpen: een mooie
pedalen worden voorlopig Brave machine killah pedals

het balhoofd is mega impressive... er komt geen ring meer op je vork, de lagers zijn zo bruut dat dat niet meer nodig is etc. weegt wat, maar het geeft dan ook een perfect goed gevoel zeg maar...
plaatjes ofzo komen ooit verder wel weer haha
zane
Z@ne! Ben benieuwd naar het gewicht van deze streetmasjien!
Euh... en evt. het totaal gewicht incl. rider... haha
Euh... en evt. het totaal gewicht incl. rider... haha