Net terug van de Edegemse Bergskes

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
El Florio
Net terug van de Edegemse Bergskes

Bericht door El Florio » do mar 04, 2004 5:53 pm

Ik ben van de namiddag eens een kijkje gaan nemen op de Edegemse Bergskes samen met een maat van me.

Eerste indruk: behoorlijk vettig slijk, lang leve de hoge-druk-reiniger.

Tweede indruk: er is daar serieus gewerkt. Die dirtjumpheuveltjes die er nu liggen zijn behoorlijk angstaanjagend. Te moeilijk voor mij voorlopig.

Het ziet er ook naar uit dat de locals serieus geëvolueerd zijn tov van de zomer. Een table top om wat te leren en wat te wennen, kon ik nergens meer vinden. Alleen maar doubles met massagraven tussen.

Van de zomer als "t wat droger is, ga ik nog eens teruggaan. Ik wil die dingen kunnen springen.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Re:Net terug van de Edegemse Bergskes

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do mar 04, 2004 5:57 pm

hehe, sommige locals zijn flink gevorderd...
ten spijt van de prutsers die achterblijven...

en dat slijk, dat heb je daar altijd, als het kort ervoor geregend heeft, of als het niet echt warm weer is...

Sly

Bericht door Sly » do mar 04, 2004 7:38 pm

Die jumps zijn misschien nog te doen,maar de gap ertussen is soms wel 2 meter diep dus als je het niet haalt dan donder je nog eens enkele meters naar beneden.
In plaats van ook eens te denken aan de minder gevorderde bikers en een paar jumps aan te leggen die voor iedereen haalbaar zijn ::) ::)

El Florio

Bericht door El Florio » do mar 04, 2004 8:46 pm

Die lagen er van de zomer nog hoor. Boven op de top, kon je toen echt de basics leren. Maar momenteel is op de top alles stukgereden.

Daar komen blijkbaar ook veel motocrossers. Toen ik vertrok, kwam er net een crosser aan met een Trial.

fredo

Bericht door fredo » do mar 04, 2004 9:42 pm

Sly schreef:
Die jumps zijn misschien nog te doen,maar de gap ertussen is soms wel 2 meter diep dus als je het niet haalt dan donder je nog eens enkele meters naar beneden.
In plaats van ook eens te denken aan de minder gevorderde bikers en een paar jumps aan te leggen die voor iedereen haalbaar zijn ::) ::)

voor mij moeten de locals ze niet graven !! ik kan zelf ook nog graven. maar als je als beginner een dirt maakt, moet anderen (meer gevorderden) ook met je poten ervan kunnen blijven en ze niet ophogen.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » za mar 06, 2004 1:20 pm

da flow schreef:
[
Sly schreef:

voor mij moeten de locals ze niet graven !! ik kan zelf ook nog graven. maar als je als beginner een dirt maakt, moet anderen (meer gevorderden) ook met je poten ervan kunnen blijven en ze niet ophogen.

idd, evolutie en training van skillz is nodig, en daarom hebben we de reeksen een beetje verhoogt... :P

en sly en el florio, ik zou zegge bij droog weer moeten we maar eens afspreken om enkele basic jumpkes te leggen he (alhoewel da de linkse reeks nog zeker te doen is, zelfs me mijnen DH-bak...)

en da flow = right, als er een basic jumpke ligt blijven ik er met me poten af...

Lynx

Bericht door Lynx » za mar 06, 2004 1:46 pm

Voor mij is het simpel, als de jumps zo groot zijn dat ik me 100% moet focussen om de landing te halen en dan nog smooth te landen dan leer ik niks bij qua tricks en durf ik meestal zelfs mijn oudere tricks niet te doen. Daarom is het altijd fijn om een mini - medium en bigass lijn te hebben, dan kan iedereen iets bijleren. Want gewoon rechtdoor jumpen op een heel vette jump is plezant maar niet voor een hele namiddag.

Dirtbuster

Bericht door Dirtbuster » za mar 06, 2004 5:41 pm

Joe, zouden jullie graag een parcour willen niet allen voor dirts met wa kleiner jumps en meer speed. ik zoek nog een paar kerels die nog mee een parkoer willen graven voor beginnende freeriders en downhillers
Local DirtBuster
Bike: giant atx one dh
adres:Willem_dierckx@hotmail.com
maar wacht eerst nog tot het wa beter weer wordt bv in de paasvakantie ;D

Sly

Bericht door Sly » zo mar 07, 2004 11:55 am

Vanaf dat de zon terug begint te schijnen boven de bergskes sta ik klaar met mijn shup om een freeride of lichte downhill track te bouwen,er is maar één probleem als je bovenaan begint met een paar jumps te leggen dan komen die kerels met hun trial moto"s >:( dat weer in een mum van tijd naar de kloten doen.

Animine

Bericht door Animine » zo mar 07, 2004 1:11 pm

Let me know, ik woon sinds kort ook weer in de buurt, ik wil gerust een handje helpen.

Greetz,
Animine

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo mar 07, 2004 1:52 pm

Sly schreef:
Vanaf dat de zon terug begint te schijnen boven de bergskes sta ik klaar met mijn shup om een freeride of lichte downhill track te bouwen,er is maar één probleem als je bovenaan begint met een paar jumps te leggen dan komen die kerels met hun trial moto"s >:( dat weer in een mum van tijd naar de kloten doen.

ik kan jullie wel helpen aan elkele prima landbouwarticelen, die het zeer goed doen in africa, onze grootste afzetmarkt. echt fijne dingen, daar schiet je vanop een kilometer gemakkelijk een trialrijder mee uit een boom.

El Florio

Bericht door El Florio » zo mar 07, 2004 2:11 pm

@ Dirk de Schurk: jij hebt blijkaar ook een nonkel F.N. uit Herstal ;D

@ King Zeus: goei idee, ben ik voor te vinden om eens wa beginjumpkes te schuppen. we spreken wel eens af als t goei weer is en als ik wa minder moet doen voor mijn thesis.

fredo

Bericht door fredo » di mar 09, 2004 9:08 pm

El Florio schreef:
@ Dirk de Schurk: jij hebt blijkaar ook een nonkel F.N. uit Herstal ;D

@ King Zeus: goei idee, ben ik voor te vinden om eens wa beginjumpkes te schuppen. we spreken wel eens af als t goei weer is en als ik wa minder moet doen voor mijn thesis.

je mag me ook anders daarvoor eens mailen als het zover is ;)

Plaats reactie