starre vork in street-bike
Moderator:Beheerders
-
hey gaste,
ik heb tijdje terug me bomber z-1 voorvork gemolt met een dubbeltje (haalde het niet helemaal ging schuin en klapte op de volgende :P ::) )
ja boeiend kan gebeuren, maar nu zat ik te denken aan een starre vork.
wat zijn de voor en vooral de nadelen tegen over een verende vork???
heb trouwens planet-x pittbull, en zat een beetje te kijken b2b en zag wel die kona project 2 ofzo staan (lekker goedkoop daar gaat het me zowiezo om)
wat zijn de voor en vooral de nadelen van een starre vork tegen over een verende vork???
alvast thnx
Jeffrey
ik heb tijdje terug me bomber z-1 voorvork gemolt met een dubbeltje (haalde het niet helemaal ging schuin en klapte op de volgende :P ::) )
ja boeiend kan gebeuren, maar nu zat ik te denken aan een starre vork.
wat zijn de voor en vooral de nadelen tegen over een verende vork???
heb trouwens planet-x pittbull, en zat een beetje te kijken b2b en zag wel die kona project 2 ofzo staan (lekker goedkoop daar gaat het me zowiezo om)
wat zijn de voor en vooral de nadelen van een starre vork tegen over een verende vork???
alvast thnx
Jeffrey
-
- Contacteer:
Re:starre vork in street-bike
nadeel is dat een starre vork niet veert ;D
-
lol daar ben ik het dan wel een beetje met je eens ;D :P
maar ff serieusere reactie zijn der ook niet echt he?
het ligt er wss een beetje aan wat je zelf fijn vind.
maar kan je met een starre vork ook drops maken etc
-
Ik heb ook sinds kort een starre vork en ik vind het met dirt veel fijner.
Maar met street is een verende toch wat fijner.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=356337
Maar met street is een verende toch wat fijner.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=356337
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
FoX-racing schreef:
lol daar ben ik het dan wel een beetje met je eens ;D :P
Met een starre vork street rijden kan best. Je moet alleen wel veel smoother rijden. Bij drops op een trial-achtige manier landen. dwz met je benen de klap opvangen. Nu land je waarschijnlijk op je achterwiel en zet dan gelijk daarna je voorwiel op de weg.
Anders krijg je dus een enorme belasting op je armen.
Rinse
-
- Contacteer:
met een starre vork weet je te minsten wat je doet. Je weet dat je een fiets onder je hebt . Je voelt als je een jump op rijd .Er gebeuren geen gekke dingen bij sturen
En een brave machine vork is een hele goede aanrader
-
dus een starre voorvork gaat het worden dan denk ik (jaartje geleden reed ik nog bmx dus zal niet echt veel wennen zijn)
dit is de kona vork 100 euro
planet-x superlight is 150 euro (geen plaatje wil ik wel een plaatje van dus misschien iemand die dat heeft???)
dit is die brave machine vork. 200 euro.
kijk mijn voorkeur gaat natuurlijk direct naar de kona (lekker goedkoop, ik ben studentje en heb niet veel geld in deze barre tijden)
maar de vraag is of die ook goed is, voor dirten wel, (ik zit vaak op skateparken en fietscrossbaan in zoetermeer, maar ook wil ik wel eens een trap doen etc)
welke is voor mij de beste keus van die drie (of misschien nog ergens anders een voorvork te koop, dicht bij zoetermeer winkels of particulier????)
groeten alweer van mij (en thnx voor de reacties tot nu toe
)

planet-x superlight is 150 euro (geen plaatje wil ik wel een plaatje van dus misschien iemand die dat heeft???)

kijk mijn voorkeur gaat natuurlijk direct naar de kona (lekker goedkoop, ik ben studentje en heb niet veel geld in deze barre tijden)
maar de vraag is of die ook goed is, voor dirten wel, (ik zit vaak op skateparken en fietscrossbaan in zoetermeer, maar ook wil ik wel eens een trap doen etc)
welke is voor mij de beste keus van die drie (of misschien nog ergens anders een voorvork te koop, dicht bij zoetermeer winkels of particulier????)
groeten alweer van mij (en thnx voor de reacties tot nu toe

-
kona schijnt slecht te zijn, en met trappen ga je wel je wiel slopen denk ik, je moet veel vloeiender gaan rijden, trappen zijn niet vloeiend
Let wel op dat een starre vork veel lager is dat een verende vork.
Kan redelijk anders uitpakken voor het fietsen.
En tja, je moet iets netter rijden, anders issie snel krom.
En tja, je moet iets netter rijden, anders issie snel krom.
-
-Ik heb ook sinds kort een starre vork en ik vind het met dirt veel fijner.
-met een starre vork weet je te minsten wat je doet. Je weet dat je een fiets onder je hebt . Je voelt als je een jump op rijd .Er gebeuren geen gekke dingen bij sturen
-Maar met street is een verende toch wat fijner.
-Met een starre vork street rijden kan best. Je moet alleen wel veel smoother rijden. Bij drops op een trial-achtige manier landen. dwz met je benen de klap opvangen. Nu land je waarschijnlijk op je achterwiel en zet dan gelijk daarna je voorwiel op de weg.
-Let wel op dat een starre vork veel lager is dat een verende vork.
merken en types:
kona schijnt slecht te zijn
>>>>misschien nog echte nadelen waar ik op moet letten????
en vorken die goed zijn????
en nog een vraag hoe veel lager word me fiets inplaats van een bomber z1 (enkelkroons gewoon)?????
-met een starre vork weet je te minsten wat je doet. Je weet dat je een fiets onder je hebt . Je voelt als je een jump op rijd .Er gebeuren geen gekke dingen bij sturen
-Maar met street is een verende toch wat fijner.
-Met een starre vork street rijden kan best. Je moet alleen wel veel smoother rijden. Bij drops op een trial-achtige manier landen. dwz met je benen de klap opvangen. Nu land je waarschijnlijk op je achterwiel en zet dan gelijk daarna je voorwiel op de weg.
-Let wel op dat een starre vork veel lager is dat een verende vork.
merken en types:
kona schijnt slecht te zijn
>>>>misschien nog echte nadelen waar ik op moet letten????
en vorken die goed zijn????
en nog een vraag hoe veel lager word me fiets inplaats van een bomber z1 (enkelkroons gewoon)?????
-
- Forumbeheerder
ben hier verre van de expert he, ik klooi maar wat aan,
maar afhankelijk van wat je begrijpt onder streeten vind ik ni da je een verende vork nodig hebt.
Ik heb een pashley met fox vork vooral om te streeten, maar at the end of the day ben ik vaker met mn bmx weg, meer fun en je leert meer.
Mannen zoals Tbo bewijzen da je met een starre vork minstens even veel kan doen met mtb street dan mét een vork.
Als je echt wil gaan stairgappen (springen, niet trapjes rijden) dan kan een veertje wel fijner zijn.
misschien halvelings off topic, maar toch: mountainbike streeters SUKKEN in vergelijking met wat bmx streeters uithalen. Trapjes rijden en muurtjes droppen hou ik geen rekening mee, das gewoon posen. Als je de street stukjes in mtb video"s bekijkt zijn die hooguit vergelijkbaar met BMX street acties, maar zelden of nooit zijn ze beter, stijlvoller wilder of origineler.
dure fietsjes om t meest, vaak drie veer keer meer dan een bmxje, maar wat er dan uiteindelijk mee gebeurt....
En voor iemand roept that I should put my money where my mouth is: kóóp die pashley dan toch gewoon
maar afhankelijk van wat je begrijpt onder streeten vind ik ni da je een verende vork nodig hebt.
Ik heb een pashley met fox vork vooral om te streeten, maar at the end of the day ben ik vaker met mn bmx weg, meer fun en je leert meer.
Mannen zoals Tbo bewijzen da je met een starre vork minstens even veel kan doen met mtb street dan mét een vork.
Als je echt wil gaan stairgappen (springen, niet trapjes rijden) dan kan een veertje wel fijner zijn.
misschien halvelings off topic, maar toch: mountainbike streeters SUKKEN in vergelijking met wat bmx streeters uithalen. Trapjes rijden en muurtjes droppen hou ik geen rekening mee, das gewoon posen. Als je de street stukjes in mtb video"s bekijkt zijn die hooguit vergelijkbaar met BMX street acties, maar zelden of nooit zijn ze beter, stijlvoller wilder of origineler.
dure fietsjes om t meest, vaak drie veer keer meer dan een bmxje, maar wat er dan uiteindelijk mee gebeurt....
En voor iemand roept that I should put my money where my mouth is: kóóp die pashley dan toch gewoon
-
oke, nou ik heb genoeg info.
ik moet nog wel ff kijken hoeveel meer lager me fiets word als er een starre vork in gaat inplaats van een verende (zei zebas). hoeveel kleiner is die dan???? wil ik weten.
en ik wil weten welke vork ik er het beste in kan doen????
ik moet nog wel ff kijken hoeveel meer lager me fiets word als er een starre vork in gaat inplaats van een verende (zei zebas). hoeveel kleiner is die dan???? wil ik weten.
en ik wil weten welke vork ik er het beste in kan doen????
-
BF = DeJean schreef:
ben hier verre van de expert he, ik klooi maar wat aan,
je hebt niet eens remmen nodig, eenvoud is alles bij streeten, en trappetjes rijden, lomp droppen enz enz valt idd niet onder streeten, dat noemt met UA,
en bmxers zijn idd vele malen beter dan mtbers die street doen, maar het niveau van het huidige streetmtb ligt ook erg hoog alleen breekt het niet echt door, het merendeel van de mensen vinden droppen leuker om te doen omdat je er geen skills voor nodig heb en het er toch bruut uitziet (voor de leken)
en over die dure fietsjes ben ik het idd met je eens.
meer skills, minder geld.
Als je belang hebt bij zo"n Kona vork moet je mij ffkes mailen...
een verende vork rijd gewoon relaxter. punt! ;D
tja bij dirtjumpen is het miss beter zonder vering
tja bij dirtjumpen is het miss beter zonder vering
Ik zit ook te denken aan n starre sjaak, maar ik denk dat ik toch het liefst voor een stalen vork zal gaan!
Ik merk nu met mijn pitbull wel dat staal bij t streeten de grote klappen een stuk beter opvangt dan Alu, en staal heeft niet zo snel last van moeheid.. wat bij een starre vork, waar dus veel klappen op komen, veel zal schelen.
Breken die Alu vorken niet n stuk sneller, en rijd je je polsen niet naar de klote?
P.
ps. raad iemand mij een goede, niet te dure stalen vork aan!
Ik merk nu met mijn pitbull wel dat staal bij t streeten de grote klappen een stuk beter opvangt dan Alu, en staal heeft niet zo snel last van moeheid.. wat bij een starre vork, waar dus veel klappen op komen, veel zal schelen.
Breken die Alu vorken niet n stuk sneller, en rijd je je polsen niet naar de klote?
P.
ps. raad iemand mij een goede, niet te dure stalen vork aan!
-
ja goede reply dit wil ik ook wel weten??? iemand?
-
Die brave machine en die kona die hier eerder zijn gepost zijn van staal.
En je moet gewoon smooth landen dan gaan je polsen niet naar de klote.
En je moet gewoon smooth landen dan gaan je polsen niet naar de klote.
Ik zeg niet dat ik niet smooth kan landen, ik zeg dat staal meer meegeeft en zo jou en zichzelf bespaart.. proove me wrong
-
Ik zeg toch ook niet dat jij niet smooth kan landen ik zeg alleen dat je met
een starre vork smooth moet landen, dat geld gewoon voor iedereen.
een starre vork smooth moet landen, dat geld gewoon voor iedereen.
True, maar je sloopt je polsen toch n stuk sneller.. vandaar dat ik dan de voorkeur geef aan staal
-
- Contacteer:
ja ok daar ben ik het dus totaal niet mee eens , niveau van MTB ligt gewoon duidelijk veel lager als BMX PUNT geen discussie mogelijk, En geen skills nodig voor droppen?you sure Ik zie jou volgend jaar bij de redbull rampage? ( al was dit jaar de laaste) sorry flip ( zie ik je trouwens de 19 jan in Nighttown?) kunnen we dan even verder babbelenflippie schreef:
je hebt niet eens remmen nodig, eenvoud is alles bij streeten, en trappetjes rijden, lomp droppen enz enz valt idd niet onder streeten, dat noemt met UA,
en bmxers zijn idd vele malen beter dan mtbers die street doen, maar het niveau van het huidige streetmtb ligt ook erg hoog alleen breekt het niet echt door, het merendeel van de mensen vinden droppen leuker om te doen omdat je er geen skills voor nodig heb en het er toch bruut uitziet (voor de leken)

ow en starre vork het is super relax ik zou voor de brave gaan alleen echt je moet gewoon extra smooth landen . ( en zelf julien van 24 was er over na aan het denken om een starre vork te rijden vertelde hij me )
-
begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook niet dat het niveau van mtb kan tippen aan het niveau van bmx, uiteraard ligt t bij bmx veeel hoger, ik zeg gewoon dat mtb in de laatste paar jaar enorm is gestegen op street niveau, zie ook (www.matchvideozine.com)The General schreef: [ja ok daar ben ik het dus totaal niet mee eens , niveau van MTB ligt gewoon duidelijk veel lager als BMX PUNT geen discussie mogelijk, En geen skills nodig voor droppen?you sure Ik zie jou volgend jaar bij de redbull rampage? ( al was dit jaar de laaste) sorry flip ( zie ik je trouwens de 19 jan in Nighttown?) kunnen we dan even verder babbelenflippie schreef:
ow en starre vork het is super relax ik zou voor de brave gaan alleen echt je moet gewoon extra smooth landen . ( en zelf julien van 24 was er over na aan het denken om een starre vork te rijden vertelde hij me )
maar wat is er de 19e dan, The Crib?, wat is dat en waar was je afgelopen zaterdag dan?

was er wel ;D
ps: ik moet er wel ff bij zeggen dat ik het droppen bij de redbull rampage wel ff wat anders vindt dan het droppen bij het plaatselijke bankje
-
- Contacteer:

alleen die 04 klopt niet