wat zijn DE banden
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Wat zijn momenteel DE banden om mee te downen ?
Lieftst beetje allround met goede off-camber eigenschappen.
Heb afgelopen jaar niet zo erg gevolgd (schaam) maar heb nu een paar frames die opgebouwd moeten worden dus ik probeer jullie niets aan te smeren, eerder andersom haha.
Hoor graag.
Grt
Erik
Lieftst beetje allround met goede off-camber eigenschappen.
Heb afgelopen jaar niet zo erg gevolgd (schaam) maar heb nu een paar frames die opgebouwd moeten worden dus ik probeer jullie niets aan te smeren, eerder andersom haha.
Hoor graag.
Grt
Erik
- Pieter en zijn V10
-
- Contacteer:
- Pieter en zijn V10
-
- Contacteer:
- Steel Farmer
- Contacteer:
Gewoon maxxis minion dhf voor en dhr achter steken. prima setje in nat droog en weetik veel wat meer. Sta iedere keer weer versteld van de grip. Kga nu eens tubeless proberen.
Dorado is wel een vette vork natuurlijk maar ik heb mijn wielen niet dus nog niet kunnen proberen. Voelt wel zwaaaaaaaar progresief.
greet Casper
Dorado is wel een vette vork natuurlijk maar ik heb mijn wielen niet dus nog niet kunnen proberen. Voelt wel zwaaaaaaaar progresief.
greet Casper
Schwalbe Al Mighty, zijn er in 2.35 & 2.6, zeer lekker setje met Gooey gluey voor en de gewone achter. Heb ze (2.35) me begin vorig jaar aan laten meten door Peter van bikers paradise in Bad Wildbad die er ook erg over te spreken is, en als je Peter kent kan je er dus wel vanuitgaan dat ze hun werk doen. Na ze aldaar meteen te hebben getest heb ik ze genomen (mocht ze van Peter omleggen en een dagje proberen, supper tof van 'm ).
De banden hebben een combinatie van grote, low profile noppen met een redelijk stevige compound waardoor ze zeer goed rollen. En een erg goede tractie en door de wat lagere zij noppen krijgt de band een wat ronder profiel iediaal voor het gecontroleerd driften in bochten.
En dat alles met een gewicht van 1250 gram, niet slecht dacht ik zo.
Ik ben er nog erg tevreden over en ga ze zeker weer halen, dus voor mij DE gravity banden.
Gr, DESL
De banden hebben een combinatie van grote, low profile noppen met een redelijk stevige compound waardoor ze zeer goed rollen. En een erg goede tractie en door de wat lagere zij noppen krijgt de band een wat ronder profiel iediaal voor het gecontroleerd driften in bochten.
En dat alles met een gewicht van 1250 gram, niet slecht dacht ik zo.
Ik ben er nog erg tevreden over en ga ze zeker weer halen, dus voor mij DE gravity banden.
Gr, DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
- Contacteer:
Doe je dat toch...Mech schreef:Dat zijn geen banden... misschien leuk voor een bakfietsJoyrider schreef:Euh...Wat dacht je van Nokian Gazzaloddi 3.0 voor en achter?![]()

Heb je een idee wat hier wordt gevraagd?
Snelle, goede, volgrip banden voor DH / race...
Geen huck-urban banden.
Excuus, verkeerde knop!
Geen huck-urban banden.
Excuus, verkeerde knop!
Laatst gewijzigd door Sven op zo jul 02, 2006 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
SvenSven schreef:Joyrider
Heb je een idee wat hier wordt gevraagd?
Geen huck-urban banden.
Forumbeheerder
En wat zijn Nokian Gazzaloddi dan voor banden?Denk je dat die niet genoeg grip geven ofzo?

Voor mijn idee zijn Nokian Gazzalodi's niet mijn eerste keus voor een DH'er. Eerder zou ik kiezen voor een Maxxis Minion, of iets dergelijks.
Natuurlijk is een Nokian een DH-band, daar zeg ik ook niks over, maar ik denk dat deze band voor op een full-race dh bike overkill is.
Twas trouwens niet aanvallend bedoel ofzo, gebruikte alleen de verkeerde knop.
Natuurlijk is een Nokian een DH-band, daar zeg ik ook niks over, maar ik denk dat deze band voor op een full-race dh bike overkill is.
Twas trouwens niet aanvallend bedoel ofzo, gebruikte alleen de verkeerde knop.
- free-rider