Carbon DH stuur
Moderator:Beheerders
Ik zag op de site van CRC dat ze van FSA DH sturen verkopen van carbon , is dit niet erg gevaarlijk of zijn deze juist onbreekbaar
Ben zelf aan het twijfelen tussen een RaceFace Diabolus stuur of een Answer ProTaper
Prijzen zijn gelijk dus welke zouden jullie kiezen en waarom
Ben zelf aan het twijfelen tussen een RaceFace Diabolus stuur of een Answer ProTaper
Prijzen zijn gelijk dus welke zouden jullie kiezen en waarom
-
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
Carbon is heel sterk, totdat het breekt. Dit zal niet snel gebeuren, ik heb op mijn XC ook carbon.Goofy @ Team SoliD schreef:ik heb op de IFMA in Köln een DH carbon stuur vast gehad.. maar echt respect voor die gasten die er mee durven te rijden!
ik zou het niet durven!
ik stick liever bij Alu/CroMo
Goofy
Maar op mijn Demo9 pijns ik er niet over

-
- TheBigLjeweetwel
Stuur is verkocht aan Menace.menace schreef: een Answer ProTaper
Ik hoor heel veel goede verhalen over de Answer ProTaper maar is die niet gewoon te vergelijken met een Diabolus

maar protapers ruleren, heel goede geometrie en rijd er al jaren mee. Eigenlijk zo ongeveer de enigste waar ik mij leven aan toe vertrouw.
Laatst gewijzigd door TheBigLjeweetwel op vr okt 20, 2006 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het een oversized model is dus de protaper OS is kleur zwart nette staat en en nog niet ingekort heb ik daar zeker intressen inTheBigLjeweetwel schreef:
heb er nog een te koop voor je![]()
voor 30 euro is ie voor jou 2" rise zwart.
Evt incl azonic shorty stuurpen voor meer prijs.
maar protapers ruleren, heel goede geometrie en rijd er al jaren mee. Eigenlijk zo ongeveer de enigste waar ik mij leven aan toe vertrouw.
- TheBigLjeweetwel
Nope ..gewone diameter.. 25.4 mm.. dacht ik dat het was. Maar ja vlgs mij ga je er niet zoveel van merken, die os diameter hoor. Nooit probs mee gehad. Mischien is het wel zo'n marketing stunt net als die onepoint bh buizen... die zie je nou toch ook niet meer.
Wil het niet wegvagen dat een os diameter stijver is, maar ja vlgs mij is het meer een hype dan een echte behoefte, die je ook echt nodig hebt.

- TheBigLjeweetwel
-
Yo!!
Ik rijd op mijn demo 8 met een carbon DH stuur van FSA,
en moet toegeven dat ik er zelf in het begin ook een beetje
met een scheef oog naar keek..
Maar ben nu in Winterberg geweest en heb daar er alle drops mee gedaan, ( De roadgap, de box, de 4m drop..) en ik kan je de
carbon stuur echt aanraden! Is echt supersterk, anders stond er ook
wel geen DH op toch?
greetz,
Jarno.
Ik rijd op mijn demo 8 met een carbon DH stuur van FSA,
en moet toegeven dat ik er zelf in het begin ook een beetje
met een scheef oog naar keek..
Maar ben nu in Winterberg geweest en heb daar er alle drops mee gedaan, ( De roadgap, de box, de 4m drop..) en ik kan je de
carbon stuur echt aanraden! Is echt supersterk, anders stond er ook
wel geen DH op toch?
greetz,
Jarno.
Hoi,
Ik heb zelf ook ooit een Easton monkeylite DH carbon stuur gekocht, omdat daar levenslange garantie op zat. Ik dacht dat hij dan wel sterk moest zijn, anders doen ze dat niet..
Deze is ruim 2 jaar gebruikt voor freeride en downhill en doet het nog steeds prima, daarentegen heb ik zelf en om me heen wel meer aluminium sturen zien breken.. (o.a.; on one en azonic meerdere malen
)
Succes ermee,
groetjes Gideon
Ik heb zelf ook ooit een Easton monkeylite DH carbon stuur gekocht, omdat daar levenslange garantie op zat. Ik dacht dat hij dan wel sterk moest zijn, anders doen ze dat niet..
Deze is ruim 2 jaar gebruikt voor freeride en downhill en doet het nog steeds prima, daarentegen heb ik zelf en om me heen wel meer aluminium sturen zien breken.. (o.a.; on one en azonic meerdere malen

Succes ermee,
groetjes Gideon