wat zijn DE banden

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gast
Maxxis compounds

Bericht door Gast » di nov 21, 2006 4:31 pm

Dat Maxxis mij qua band het beste bevalt daar ben ik nu wel uit;

Achter ben ik er wel uit, dat is de Minion DHR en dan in 60a

Voor zit ik alleen nog wel eens te wisselen tussen de High Roller & Minion DHF.
Voor zit ik ook nog in dubio of ik de 42a of 60a beter vind (de 40a vind ik te zacht.)

Wie o wie is een beetje into de compounds.

(nee de 3C van Maxxis "triple compound" vind ik te duur :D )
Laatst gewijzigd door Gast op wo nov 22, 2006 11:24 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Rubenio

Bericht door Rubenio » di nov 21, 2006 4:48 pm

Continental Diesel zijn dik en niet duur.

Aanbieding www.bikemailorder.de

Gast

Bericht door Gast » di nov 21, 2006 6:16 pm

Rubenio schreef:Continental Diesel zijn dik en niet duur.

Aanbieding www.bikemailorder.de
Maxxis is ook niet duur, tenminste ik vind 30 a 40 Euro niet duur voor een band.
Bezuinigen op banden is echt het domste wat je kan doen. Ik ken die conties verder niet maar voor € 15,- maar zo op het oog lijkt het me een weinig doordachte band.

De kosten van de banden in verhouding tot de rest vd hobby staan in het niet nl.

Gast

Bericht door Gast » di nov 21, 2006 6:21 pm

Joyrider schreef:Euh...Wat dacht je van Nokian Gazzaloddi 3.0 voor en achter? 8)

:arms:
3.0 die is gek :o

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » di nov 21, 2006 10:02 pm

Met een lekker blok rubber onder je fiets kom je wel harder naar beneden toch? :sticktongue:
( In een vrije val ja)

Lynx

Bericht door Lynx » za nov 25, 2006 3:30 pm

nwolsink schreef: Bezuinigen op banden is echt het domste wat je kan doen. Ik ken die conties verder niet maar voor € 15,- maar zo op het oog lijkt het me een weinig doordachte band.
Ik heb al in de meest uiteenlopende omstandigheden gereden met mijn Continental Diesel en de Gravity (de 2.3" broer van de Diesel) met goed resultaat.
Vorige week regende het non-stop en de band bleef erg voorspelbaar en voerde de modder goed af. In droog weer werkt em ook prima.
De lage rolweerstand en het relatief lage gewicht zijn een erg groot pluspunt als je met een 36T en 11-34 cassette naar boven wil rijden.

De reden dat ze zo goedkoop zijn is omdat de techniek die nodig is om deze draad-band te maken relatief simpel is.

Ik heb ook Maxxis DHF, DHR, Highroller, Michelin Comp 16 -32 en Kenda Nevegals, etc ... en de Diesel-Gravity zijn mijn meest gebruikte freeride-enduro banden.

Voor pure DH zijn de Kenda Nevegal Stick-E 2.5" DE banden voor mij.
gooi je imago weg

Gast

Bericht door Gast » za nov 25, 2006 6:46 pm

Lynx schreef:
nwolsink schreef: Bezuinigen op banden is echt het domste wat je kan doen. Ik ken die conties verder niet maar voor € 15,- maar zo op het oog lijkt het me een weinig doordachte band.
Ik heb al in de meest uiteenlopende omstandigheden gereden met mijn Continental Diesel en de Gravity (de 2.3" broer van de Diesel) met goed resultaat.
Vorige week regende het non-stop en de band bleef erg voorspelbaar en voerde de modder goed af. In droog weer werkt em ook prima.
De lage rolweerstand en het relatief lage gewicht zijn een erg groot pluspunt als je met een 36T en 11-34 cassette naar boven wil rijden.

De reden dat ze zo goedkoop zijn is omdat de techniek die nodig is om deze draad-band te maken relatief simpel is.

Ik heb ook Maxxis DHF, DHR, Highroller, Michelin Comp 16 -32 en Kenda Nevegals, etc ... en de Diesel-Gravity zijn mijn meest gebruikte freeride-enduro banden.

Voor pure DH zijn de Kenda Nevegal Stick-E 2.5" DE banden voor mij.
Voor jouw toepassing kan je gelijk hebben > Freeride Enduro.
Ik denk dat voor Freeride Downhill de Maxxis een betere keuze zijn en dan met name door de compounds die Maxxis gebruikt

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di nov 28, 2006 9:51 am

Vroeger deden we daar nooit moeilijk over!

Reden we voor op een : Onza Porcupine en achter op een Panaracer Smoke! Owja en 8" veerweg hadden we ook niet alleen een RS Mag21 ...

Plaats reactie