new ride

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

b-dirt

Bericht door b-dirt » wo jul 11, 2007 11:09 am

trouwens ziet er wel profie uit met zo'n pak ik rij aleen met helm en scheen berschermers maar ik heb het wel geweten hoor dat dat niet genoeg is :lol:

greetz bas

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jul 11, 2007 6:25 pm

uhm b-dirt ik zegt toch juist dat 150mm genoeg is voor winterberg en namen maar voor banen als bad wildbad en todtnau zou meer zeker welkom zijn. wederom niet noodzakelijk.

Is het wel zo dat je met een hardtail of weinig veerweg sneller skillz aanleert?

Yelle

Bericht door Yelle » do jul 12, 2007 9:31 am

thomasmb schreef:
Djamgils schreef:ik zeg niet dat het niet genoeg is maar zou toch meer verwachten op een DH fiets. in winterberg en namen zul je dan zeker genoeg veerweg hebben.
maar in bijvoorbeeld bad wildbad of andere ruigere banen kan ik me voorstellen dat 150mm niet genoeg is.
ik heb echter alleen ervaring met 180mm veerweg voor en achter en kan dus niet zeggen of 150mm slechter rijdt dan 180, en kan ook niet zeggen of een echte dh fiets met 8 tot 10 inch veerweg zoveel beter rijdt op banen als Bad wildbad.

kijk als een wielsetje 2908gram weegt dan vind ik het niks gek dat ze sterk genoeg zijn. Een op klassieke wijze gespaakt wiel zou lichter zijn en net zo sterk.
Gij hebt echt wel op iedereen commentaar hé ?
150 te weinig , hmm ni als de instellingen juist staan ;) Winterberg heb ik een hele tijd met 100mm gereden zonder probleem !
Das echt een van de main probs op DP , sommige mense zeiken continu andere mensen af op hun materiaal ... Ik heb hier al enkele mensen gezien die bikes hebben waar je vanachterover valt ... Je denkt dat deze mensen dan toch kunnen rijden en dan kom je ze plots in Wberg tegen en denk je toch even anders ... Maar ON TOPIC maar weer !
Zelfde gedacht
soms is het echt wel erg hebben ze de duurste/lichtste velo op de markt en dan zijn ze aan het fokken over 12gr lichter
komaaan eh overdrijf anders da gaat ge chte nie voelen
mja soit
gelijk ge zelf zegt ON TOPIC again :lol:

Yelle

Bericht door Yelle » do jul 12, 2007 9:34 am

Djamgils schreef:uhm b-dirt ik zegt toch juist dat 150mm genoeg is voor winterberg en namen maar voor banen als bad wildbad en todtnau zou meer zeker welkom zijn. wederom niet noodzakelijk.

Is het wel zo dat je met een hardtail of weinig veerweg sneller skillz aanleert?
ik denk vanwel, heb tot nu toe alleen meer HT gehad dus...
rij er ook de DH in winterberg mee naar beneden :oops: 130 mm veerweg
ik ben namelijk begonnen met bmx en nu met mtb dat is het begin gewoon van skilz denk ik toch

Noir

Bericht door Noir » do jul 12, 2007 6:40 pm

off topic: Hoe zit die brand x suit?
Het ziet er warm uit? welk materiaal is het gemaakt?

thanks Jasper

freeko

Bericht door freeko » do jul 12, 2007 9:52 pm

thomasmb schreef:
Djamgils schreef:ik zeg niet dat het niet genoeg is maar zou toch meer verwachten op een DH fiets. in winterberg en namen zul je dan zeker genoeg veerweg hebben.
maar in bijvoorbeeld bad wildbad of andere ruigere banen kan ik me voorstellen dat 150mm niet genoeg is.
ik heb echter alleen ervaring met 180mm veerweg voor en achter en kan dus niet zeggen of 150mm slechter rijdt dan 180, en kan ook niet zeggen of een echte dh fiets met 8 tot 10 inch veerweg zoveel beter rijdt op banen als Bad wildbad.

kijk als een wielsetje 2908gram weegt dan vind ik het niks gek dat ze sterk genoeg zijn. Een op klassieke wijze gespaakt wiel zou lichter zijn en net zo sterk.
Gij hebt echt wel op iedereen commentaar hé ?
150 te weinig , hmm ni als de instellingen juist staan ;) Winterberg heb ik een hele tijd met 100mm gereden zonder probleem !
Das echt een van de main probs op DP , sommige mense zeiken continu andere mensen af op hun materiaal ... Ik heb hier al enkele mensen gezien die bikes hebben waar je vanachterover valt ... Je denkt dat deze mensen dan toch kunnen rijden en dan kom je ze plots in Wberg tegen en denk je toch even anders ... Maar ON TOPIC maar weer !
Helemaal meen eens..... :clap:

Mooie bike,was ook wel wat voor mij;mooi all-roundertje

tist

Bericht door tist » do jul 12, 2007 10:12 pm

Een van de mooiste B1's dak al heb gezien, had frameset met wielen al eens gzien (kapaza dacht ik).
Ik vind hem erg mooi, alleen zou ik de sticker van dat voorwiel net als het achterwiel ervan halen...

Mvg TiSt

Plaats reactie