Beste Platform pedalen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

hubertje

Bericht door hubertje » ma okt 22, 2007 1:06 pm

Ik ben een DX fan, maar ze zijn me wat te duur. Ga dus denk ik voor decathlonners gaan, zelfde als BBB vroeger maar goedkoper.

Clackbietch

Bericht door Clackbietch » ma okt 22, 2007 2:19 pm

Ik denk dat je bij de meeste pedalen vrij goed zit, maar die Crankbrothers 50/50 zou ik echt afraden, dat is wat mij betreft de grootste miskoop die ik heb gedaan qua fietsonderdelen de afgelopen 10 jaar.

Met de gewone pinnetjes bijzonder weinig grip, met de grote is het wel beter - maar na wat onzachte aanrakingen met stenen krijg je deze soms niet meer gedemonteerd.
Ik heb trouwens de XX-versie, bijzonder duur en bijzonder goud, want dit paste nu eenmaal het beste bij mijn fiets. Na de 2e rit in wat modderige / natte omstandigheden zaten beide pedalen gewoon volledig vast. (Macaroni&kaassaus heeft trouwens hetzelfde meegemaakt)
Vond dat Crankbrothers geweldige producten maakte, maar deze pedalen zijn gewoon... slecht.

voor de rest heb ik steeds DMR V8's gehad: qua grip vind ik die nog steeds schitterend, maar heb inmiddels 2 paar met een kromme as.
Maar aan de andere kant: die V8's kosten ook niet zoo heel veel.
Verder denk ik dat de Shimano DX ook wel een puike pedaal moet wezen voor zijn geld.

Koop ze! (zolang het niet de 50/50's zijn)
SATAN! Of zoiets

Bericht door #4 » ma okt 22, 2007 2:31 pm

Clackbietch schreef:
Met de gewone pinnetjes bijzonder weinig grip, met de grote is het wel beter - maar na wat onzachte aanrakingen met stenen krijg je deze soms niet meer gedemonteerd
hehe dat vind ik niet heel vreemd...

ikzelf ben van legeaters (die vond ik scary, vraten me kuiten zovaak op) naar NS Pancakes gegaan, lekker goedkoop en iets gemoedelijker.. Glij er heel soms wel eens met een voet af maar overal best relaxte pedaaltjes.
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

jaspero

Bericht door jaspero » ma okt 22, 2007 4:21 pm

Ik heb sinds kort Shimano DX pedalen, ze bevallen tot nu toe erg goed.
Onder natte omstandigheden blijf ik super grip hebben, eraf glijden behoort tot het verleden.
Ook op wortel/steen passages blijven de voeten waar je ze neer hebt gezet.

gr Jasper

SurfHenk

Syncros mental pedal stainless

Bericht door SurfHenk » wo nov 14, 2007 2:28 pm

Ikzelf rij nu reeds een kleine twee jaar rond met de Syncros pedalen en ben er super tevreden van. Onverwoestbaar...

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo nov 14, 2007 4:35 pm

Hee Henk,deze toevallig:

Afbeelding

In dat geval....zwaar gaaf!!!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie