Twee weken Alpen, Verbier en Morzine

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bastiaan
Twee weken Alpen, Verbier en Morzine

Bericht door Bastiaan » di sep 16, 2008 12:30 pm

Dag mede bikers,

Deze zomer opnieuw richting de Alpen gegaan voor twee weken lol in de bergen! Vrijdagochtend 4 juli weg gegaan om aan het einde van de middag onze gear uit te kunnen pakken op de camping vlak bij Verbier in Zwitserland. Hier zijn wij één week gebleven en na deze week richting Morzine in Frankrijk vertrokken. Met eigenlijk dezelfde formule: Biken, BBQ+bier, slapen, Biken, BBQ+bier, slapen etc.

Samen met mijn broer, de wagen vol gegooid, fietsen achterop en gaan. Prima camping, lekker simpel allemaal waardoor ook de prijs lekker simpel was. Uiteindelijk met een groep van 9 enthousiaste mensen is de groep compleet.

Afbeelding
Verbier in de vroege morgen, zo hoort het te zijn!

Een aantal van de groep (waaronder ik) hadden alleen de Freeride/downhill bike mee waardoor wij lekker met de skilift omhoog gebracht werden om daarna, overgoten met adrenaline, de berg weer af te mogen scurren! Ik was ook de gene met de camera mee dus de meeste foto's zijn wel op de freeride/downhill gericht.

Afbeelding
De fiets waarmee het moest gebeuren. Een Rocky Mountain RM7dh. Een klassieker maar door mij weer in een modern jasje gestoken en volledig gestript en opnieuw opgebouwd waardoor de fiets weer als nieuw aanvoelde! Vast wel iemand hier op DP die hem herkent..

Nu genoeg gepraat, tijd voor wat meer foto's:

Afbeelding
Mooi uitzicht bovenop een berg

Afbeelding
Bas in actie op één van de mooiste singletracks die ik ooit gereden heb in Europa

Afbeelding
Ik op een boomstam

Afbeelding
Even genieten van het uitzicht..

Afbeelding
Soms gaat het mis en vlieg je naast het pad de bosjes in..

Afbeelding

Afbeelding
Net iets mooier dan NL, ietsje maar hoor :)

Afbeelding
Bas & Roy even aan het pauzeren of poseren..

Afbeelding
Op de wipwap

Afbeelding
De twee fanatiekste, Bas en Bas (ik ben de rechter)

Afbeelding
Ik in de afdaling, arrgghh ik wil weer terug!

Afbeelding
En weer omhoog!

Afbeelding
Kom niet aan andermans bier na een dag biken, PATS! haha

Afbeelding
En de laatste dag alweer, nog één dag knallen en dan weer aan het werk..

Het zijn bij lange na niet alle foto's (1498 om precies te zijn) maar dit geeft wel een beetje een beeld van het fietsen! En nog heb je niet overal je camera bij de hand waardoor de mooiste momenten toch wel in het koppie zitten. Met name de laatste dag in Verbier, een afdaling gereden samen met een local (vriend van één van ons). Deze singletrack begon op 2400mtr en eindigde helemaal beneden in het dal! Constant een veranderende omgeving, zo reed je eerst boven de boomgrens, toen op droge scherpe rotsblokken met veel stof, hierna kwam je weer in een weide met grazende koeien met hierop volgend een pad dat ging door een oerwoud. Soms dacht je even in een scene van Jurassis Park te zitten en uiteindelijk helemaal beneden eindig je op een begraafplaats, lekker toepasselijk haha. Dat is de afdaling die je niet in woorden uit kunt drukken maar gewoon gedaan moet hebben! De mooiste ooit, tot nu toe ;)

Hopelijk heeft iedereen een relaxte zomer gehad en is er veel gebiked!

Groet Bas
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..

den_Willy

Bericht door den_Willy » di sep 16, 2008 12:53 pm

Lijkt me dat jullie een mooie vakantie hebben gehad ;)

RR

Bericht door RR » di sep 16, 2008 3:07 pm

Kijk nog een paar Verbier-gangers, heb er in juni en augustus ook een week mogen vertoeven. Deels op de XC'er (Trek Fuel EX8, dus ook niet bang voor een flinke afdaling), maar ook heerlijk op de DH/FR bak rond gereden. Nu met het zien van die foto's wil ik er zo weer heen rijden.

Leuke foto's en ze geven ook mooi het gebied weer. Zo te zien hebben jullie het getroffen met het weer, had zelf de laatste week te maken met wat regenbuien, dus kon de nieuwe northshore stukken onder bij de lift niet meer proberen (waren ook niog deels aan het bouwen trouwens).

Die laatste afdaling die je beschrijft is voor mij ook één van de mooiste die ik heb gereden (in Verbier dan :D ), vooral door de lengte en de afwisseling in ondergronden blijft het continu aanpassen aan de trail. Je zou deze ook nog eens in de regen moeten rijden iets meer tricky, maar nog meer lol.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

DESL

Bericht door DESL » di sep 16, 2008 6:18 pm

Ziet er goed uit gozer, genoeg fun factor ook zo te zien.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

raggertje

Bericht door raggertje » di sep 16, 2008 9:29 pm

nice! thanks for sharing :thumbsup:

jaspero

Bericht door jaspero » wo sep 17, 2008 3:19 pm

Vet he, als je die foto's bekijkt wil je direct terug gaan!

Die foto's die gemaakt zijn als je op die log rijdt is dan in (omgeving)Morzine??

Gr Jaspero

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo sep 17, 2008 4:27 pm

egr gave foto's en mooi verslag
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

dirty maus

Bericht door dirty maus » ma sep 22, 2008 10:03 am

vette foto's en mooie RM7 :P zelf heb ik er ook 1 alleen dan met een 05 66 ipv een 06:)
Giant XTC 850
Giant Sierra Nevada
Rocky Mountain RM7 DH

Plaats reactie