Gaat UCI toch skin suits verbieden ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

degoe
Contacteer:
Gaat UCI toch skin suits verbieden ?

Bericht door degoe » do okt 16, 2008 7:25 pm

Zoals de titel al zeg wil de UCI het gebruik van skin suits bij DH wedstrijden verbieden (nog geen officieel bericht op de UCI homepage)

http://dirtmag.co.uk/news/category/d...t-1234075.html

Ik zeg maar zo aan de ene kant goed zo (was wel een beetje gay),maar aan de andere kant waarom meteen verbieden. die die dat niet willen aan trekken of wel moeten dat zelf bepalen. Wat je dan krijgt is dat vele dan gewoon met een te kleine broek en shirt gaan rijden. is bijna hetzelfde..lol

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do okt 16, 2008 7:27 pm

Sorry, misschien dom maar wat is een Skin suit?

Baelus

Bericht door Baelus » do okt 16, 2008 7:34 pm

volgens mij is dat zo'n pak dat heel hard spant
soort van wetsuit bij het surfen
maar dan dunner denkik hé
----> www.dirte19.be <----

----> NS Suburban <----

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » do okt 16, 2008 7:36 pm

Mrtnrider schreef:Sorry, misschien dom maar wat is een Skin suit?
Is niet dom...skin suit is een huid eng pak (zoals wielren kleding) :)

Tuup J

Bericht door Tuup J » do okt 16, 2008 7:36 pm

Afbeelding
Life begins at the end of your comfortzone.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do okt 16, 2008 7:38 pm

Oke thnx voor de uitleg allemaal!

Timmos

Bericht door Timmos » do okt 16, 2008 7:38 pm

tja. om het te verbieden is wel erg. Ieder rijd met wat hij fijn vind. Of het nu strak zit of losjes.

Zoveel voor en nadelen hebben de soorten kleding niet.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do okt 16, 2008 7:47 pm

Ik denk dat onze vrienden van Dirt e.e.a. uit zijn bverband getrokken hebben, UCI zal nooit skinsuits verbieden, hooguitdat het op mondiale kampioenschappen niet meer verplicht is. Waarom zouden ze een verbod instellen als iedereen (IEDEREEN!) op de world cups sowieso al gewoon in baggy kleding rijdt?

Bij 4X (waar Dirt het ook over heeft) is dit nog nooit aan de orde geweest.

Broodje aap...

aappii

Bericht door aappii » do okt 16, 2008 7:47 pm

wat is eigenlijk het voordeel van een skinsuit?of zou de uci het miss afschaven omdat je te snel blessures op kan lopen als je crasht(kan je denk toch wel met die snelheden van de wc gasten).

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » do okt 16, 2008 7:53 pm

Steelboy schreef: Waarom zouden ze een verbod instellen als iedereen (IEDEREEN!) op de world cups sowieso al gewoon in baggy kleding rijdt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens,je ziet(zie foto boven van heer Peat ook al is dat bij een WK) dat er juist meer en meer een skin suit dragen. moet er wel bij zeggen dat dat per baan varieerd.

Trekrules

Bericht door Trekrules » do okt 16, 2008 7:55 pm

De skin suite maakt de rijder wel een snellere persoon gezien er minder weerstand is vs baggy kleding.Op een wereld kampioenschap telt elke sec tot wel een 100ste van een sec als je wereld kampioen bijv wil worden.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do okt 16, 2008 8:25 pm

Op het WK is het verplicht geweest to nu toe!

Timmos

Bericht door Timmos » do okt 16, 2008 8:29 pm

maar als je kijkt naar de omstandigheden waarin hun fietsen heeft een strak pakkie niet de voordelen als bijv op de weg. Je haalt er misshien een paar hondersten of een paar seconden extra er mee uit maar een groot verschil maken gebeurt ook niet echt,.

jojo

Bericht door jojo » do okt 16, 2008 8:40 pm

Timmos schreef:Je haalt er misshien een paar hondersten of een paar seconden extra er mee uit maar een groot verschil maken gebeurt ook niet echt,.
Niet veel misschien maar wel net genoeg voor een overwinning!
keybone collector!!!

fredo

Bericht door fredo » do okt 16, 2008 8:43 pm

Timmos schreef:maar als je kijkt naar de omstandigheden waarin hun fietsen heeft een strak pakkie niet de voordelen als bijv op de weg. Je haalt er misshien een paar hondersten of een paar seconden extra er mee uit maar een groot verschil maken gebeurt ook niet echt,.
Je bevestigt juist het punt. Er worden nu eenmaal wedstrijden beslist met een minimaal verschil (enkele honderdsten) tussen de eerste en tweede plaats. Als een pak dan het verschil kan maken...

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do okt 16, 2008 9:06 pm

In fort wiliam dit jaar reedt het mojo fox team met skinsuits, tot groot ongenoegen van de andere rijders.
Een aantal jaar geleden is er een gentlemens agreement gemaakt dat niemand skin suits draagt. Op deze manier zou niemand er gay uitzien en ook niemand er een voordeel/nadeel van hebben.Als iedereen een skinsuit draagt is het meteen geen voordeel meer, dus hadden ze besloten dat dan maar niemand het zou dragen.
Volgens velen zou een skin suit slecht zijn voor het imago van DH, teveel associatie met wielrennen bijvoorbeeld.

Het voordeel van de skinsuit is een verminderde luchtweerstand. En bij parcoursen waar snelheden van boven de 50km/h normaal zijn maakt het wel echt een voordeel.

Bij world championchips is het zowieso al een hele tijd verplicht.

YuriS

Bericht door YuriS » do okt 16, 2008 11:40 pm

Waarom is het dan bij World champ. wedstrijden wel verplicht?? Is zo'n crash suit dan niet verplicht? Dat zie ik ze in ieder geval niet dragen onder die pakjes!

Ik zou trouwens liever 2e worden dan de rest van het jaar uitgelachen te worden door iedereen die me kent :lol:

Anneke

Bericht door Anneke » vr okt 17, 2008 9:31 am

Het is niet verplicht om met het WK in een Skin suite te rijden. Dat ligt aan jou bond, die kunnen dat wel verplichten.
Wij hebben een paar jaar geleden met de rijders onderling af gesproken dat we geen skin suites meer gingen dragen op World Cups en ook de kleppen van onze helm er op laten zitten!! Want zonder klep ziet er al helemaal niet uit. Sommige rijder houden zich hier niet aan tot ergernis van andere rijders, kijk maar naar de Dames WC in Australie, Tracy Mosely won met Skin Suite.

Daarom hebben wij als rijders gevraagd of er een officiële UCI regel van gemaakt kon worden. Net zo als bij de BMX word cups / Olympische spelen waar je ook geen Skin suites mag dragen. Het meeste heeft allemaal met de IMAGE en sponsors (Alpinestars, troy lee designs, royal)van de sport te maken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr okt 17, 2008 9:43 am

Ah!

Een reactie van iemand die er verstand van heeft :D

Nou vraag ik me trouwens af: Zit er ook een zeem in zo'n ding :lol:

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr okt 17, 2008 10:38 am

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr okt 17, 2008 1:30 pm

tja wat wil men liever zien is de vraag.

dit
Afbeelding

of

dat
Afbeelding

geef mij maar de baggy kleding
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr okt 17, 2008 2:03 pm

idd, skinsuits maken je net iets sneller, maar het beschermt voor geen meter, wat echt belangrijk is met DH
laat staan dat je nog bescherming kan dragen onder je skinsuit......

en het ziet er gewoon zooo mislukt uit. als dit zo door zou gaan met skinsuits dan zou je binnenkort ijshockeyers in racefietspakjes zien :? zo zie je ook maar hoeveel kleding uitmaakt met de image van de sport

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr okt 17, 2008 2:19 pm

Ik vind de skinsuits wel mooi. Ik zou wel een knalroze willen.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

menace

Bericht door menace » vr okt 17, 2008 3:24 pm

mannen baggy , vrouwen skinsuit :thumbsup:

aappii

Bericht door aappii » vr okt 17, 2008 5:30 pm

oke dus mensen gaan een skinsuit dragen om de luchtweerstand te verlagen, dan begrijp ik totaal niet waarom ze dan in hemelsnaam zown enorme on-aerodynamische cross helm ophebben. veiligheid voorop, maar ik denk dat als je een normale helm opdoet met het vizier dicht dat je dan veel aerodynamischer bent, terwijl je dezelfde veiligheid behoudt...
voor de rest betwijfel ik ten zeerste of het nou echt veel uitmaakt. jullie hebben het over een wc dat wordt gewonnen met een paar honderdsten. ik ben van mening dat je er beter vanaf bent als je een andere lijn rijdt die beter is, of je demping optimaal afstelt, waardoor je op bepaalde stukken sneller bent. ik denk dat het niet veel zin heeft omdat de worldcup dh gewoonweg een te "lompe" sport is. hier mee bedoel ik dat er elke keer andere omstandigheden zijn waarover je naar beneden gaat.

ik zou het bijv. wel kunnen begrijpen als de rijders zown suit bijv gebruiken om hun spieren op een bepaalde temp. te houden of omdat ze het lekker vinden zitten(lijkt me voor de mannen zeer onwaarschijnlijk maar toch:P)

Plaats reactie