Welke frame maat?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Vraagje, heb een gave Kona Coiler Dee-lux gezien van iemand hier op het forum. Maar twijfel nog een beetje over de maat.
Ben zelf 1.87 meter en ca 95 kg.
De fiets heeft een maatje M.
Komt dit goed? of moet ik eigenlijk op zoek naar een L? Dit word nl mijn eerste FS fiets. Tot op heden rijd ik op een Cannondale Beast of the East, ook een klein framepje maar voor mij niet als echt probleem mits je niet gaat XC-en.
Doel van de nieuwe FS is raggen in het bikepark groningen en op zijn tijd naar winterberg en misschien de alpen.
Gr Bowy
Ben zelf 1.87 meter en ca 95 kg.
De fiets heeft een maatje M.
Komt dit goed? of moet ik eigenlijk op zoek naar een L? Dit word nl mijn eerste FS fiets. Tot op heden rijd ik op een Cannondale Beast of the East, ook een klein framepje maar voor mij niet als echt probleem mits je niet gaat XC-en.
Doel van de nieuwe FS is raggen in het bikepark groningen en op zijn tijd naar winterberg en misschien de alpen.
Gr Bowy
-
Ik denk ook dat het een L moet worden. Ik ben zelf 1.81m (70kg)en kwam wel weg met een L maar ik houd van kleine frames vanwege de wendbaarheid en meer vrijheid bij het springen en zou uiteindelijk toch voor een M gekozen hebben. Jij bent én langer én stukje zwaarder dus denk ik a je met een L het beste uit de voeten kan.
Al met al zou je idd eens bij een dealer naar binnen moeten stappen of ergens proefritje maken.
succes
Al met al zou je idd eens bij een dealer naar binnen moeten stappen of ergens proefritje maken.
succes
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!
- Apocalypse
Ben zelf de verkoper, dus partijdig, maar toch zo objectief mogelijk. L is zeker handiger als je er ook XC mee wilt rijden, maar ben zelf 1.86m en heb dus een M (M= trouwens 17" bij het bouwjaar).
Ben het eens met eerder commentaar over wendbaarheid...voor parkgebruik zeker een M (voor mezelf dan) en voor XC en AM toch eerder een L (M fietst dan toch een stuk minder lekker).
Ben het eens met eerder commentaar over wendbaarheid...voor parkgebruik zeker een M (voor mezelf dan) en voor XC en AM toch eerder een L (M fietst dan toch een stuk minder lekker).
- Apocalypse
-
- Contacteer:
- Apocalypse