wtf is dit voor een bike

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

X rider
wtf is dit voor een bike

Bericht door X rider » wo nov 12, 2008 4:54 pm

was een beetje op pinkbike aan het speuren en kwam dit tegen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door X rider op wo nov 12, 2008 8:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

tist

Bericht door tist » wo nov 12, 2008 5:04 pm

Gewoon een met 2 velgen en een paar pedalen en spaken...
Neen, eum gewoon een k*tbike denkik :lol:

Mvg TiSt

nut-case

Bericht door nut-case » wo nov 12, 2008 5:08 pm

waarom heeft dat dong een lijp stangetje boven de achterveer?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » wo nov 12, 2008 5:18 pm

nut-case schreef:waarom heeft dat dong een lijp stangetje boven de achterveer?
denk dat dat moet werken als een schokbreker?

kooz

DESL

Bericht door DESL » wo nov 12, 2008 6:06 pm

Geen flauw idee wat ´t is, maar ik heb wel een (rood) vermoeden waar ´t vandaan komt :lol:

Afbeelding
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

tist

Bericht door tist » wo nov 12, 2008 6:25 pm

DESL schreef:Geen flauw idee wat ´t is, maar ik heb wel een (rood) vermoeden waar ´t vandaan komt :lol:

Afbeelding
Nice1 :)

Mvg TiSt

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo nov 12, 2008 6:33 pm

Gezien de eigenaar van deze fiets in Brazillie woont dus misschien een home made,maar die demper :lol: :lol:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » wo nov 12, 2008 6:56 pm

Dat "ding"is veel geld waard..................
....
....
Op een antiek markt :lol:
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » wo nov 12, 2008 7:13 pm

Om maar een mogelijk antwoord te geven op de gestelde vraag: dat tweede stangetje zou in mijn ogen de impact van het doorslaan van de onderste veer op kunnen vangen. Gezien de veerweg lijkt het er sterk op dat de bike vooral voor grote drops wordt gebruikt.

Overigens vind ik het draaipunt van de achtervering aan de ietwat summiere kant (wat er zichtbaar is, ik kan niet zien wat er verder nog zit)

D.anoniem

Bericht door D.anoniem » wo nov 12, 2008 7:43 pm

pfff dat ie dat tot stilstand weet te krijgen... heb je die remmen gezien? mechanische schijfremme, lijkt me nou niet het meest ideaal voor een dikke downhill!
The ride of ....

aappii

Bericht door aappii » wo nov 12, 2008 8:17 pm

D.anoniem schreef:pfff dat ie dat tot stilstand weet te krijgen... heb je die remmen gezien? mechanische schijfremme, lijkt me nou niet het meest ideaal voor een dikke downhill!
volgens mij is het een hydraulische remklauw. check de 3de foto maar, daar zie je duidelijk een kabel lopen voor de achter derrie en een slang lopen voor de achterremklauw.
voor de rest vindt ik het wel een grappige bike, de veer lijkt een beetje op een beta ark scooter veer:P
Laatst gewijzigd door aappii op wo nov 12, 2008 8:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

hubertje

Bericht door hubertje » wo nov 12, 2008 8:19 pm

zonder vooroordelen, ik vind'm vet en leuk dat mensen eens een iets andere demper proberen.

Fry

Bericht door Fry » wo nov 12, 2008 11:23 pm

D.anoniem schreef:pfff dat ie dat tot stilstand weet te krijgen... heb je die remmen gezien? mechanische schijfremme, lijkt me nou niet het meest ideaal voor een dikke downhill!
Waaw wat ben jij buitengewoon intelligent zeg, gewoon zo op een foto de remeigenschappen kunnen zien van een fiets. Misschien verdoet de hele fietsindustrie zijn tijd gewoon met ontwerpen en moeten ze jou gewoon inhuren om hen te vertellen hoe het moet, lijkt me veel logischer.

Gène

Bericht door Gène » do nov 13, 2008 12:36 am

Fry schreef:
Waaw wat ben jij buitengewoon intelligent zeg, gewoon zo op een foto de remeigenschappen kunnen zien van een fiets. Misschien verdoet de hele fietsindustrie zijn tijd gewoon met ontwerpen en moeten ze jou gewoon inhuren om hen te vertellen hoe het moet, lijkt me veel logischer.
Geen intelligentie opmerking van mij, maar er zitten wel mechanische schijfremmen op :argue::gavel::shutup:

De fiets ziet er inderdaad apart uit, als het homemade is, is het wel netjes gedaan! Misschien een idee voor een internationale bike and coffee?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 13, 2008 12:59 am

Improviseren is idd wel grappig. Ik zou er zelf alleen niet zograag mee de berg af rijden.

De schok/veer is idd van een scooter/brommer en ik heb zo mijn twijfels of de MTB niet iets te licht is voor goede veereigenschappen :? Ik denk ook niet dat die 2 hydraulische achterklep dempers veel goeds bijdragen :roll:

De remmen zijn toch echt mechanisch en namelijk die uit de onderstaande plaatjses maar dan met een 'mooi' gouden kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Misschien een andere versie van 'The Global Garage - Bangla Bangers' (Discovery Channel) :D

Maar goed voor degenen die vergeten zijn hoe het ook al weer allemaal begon: ;)

http://www.mtnbikehalloffame.com/pdf/Photos.pdf

nut-case

Bericht door nut-case » do nov 13, 2008 4:02 am

mooie tijden 2e foto, ik zag laatst zo'n fiets super vet.. ik wist neit dat die zo oud was joh
en.. het zeiken is weer begonne he mannen

Fry schreef:
D.anoniem schreef:
pfff dat ie dat tot stilstand weet te krijgen... heb je die remmen gezien? mechanische schijfremme, lijkt me nou niet het meest ideaal voor een dikke downhill!

Geen intelligentie opmerking van mij, maar er zitten wel mechanische schijfremmen op

De fiets ziet er inderdaad apart uit, als het homemade is, is het wel netjes gedaan! Misschien een idee voor een internationale bike and coffee?

mzzl
Gène

hehehe
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

nut-case

Bericht door nut-case » do nov 13, 2008 4:02 am

mooie tijden 2e foto, ik zag laatst zo'n fiets super vet.. ik wist neit dat die zo oud was joh
en.. het zeiken is weer begonne he mannen

Fry schreef:
D.anoniem schreef:

Geen intelligentie opmerking van mij, maar er zitten wel mechanische schijfremmen op

mzzl
Gène

hehehe
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

D.anoniem

Bericht door D.anoniem » do nov 13, 2008 8:04 am

Fry schreef:
:?

Dankjewel! :lol:
The ride of ....

ELVIS

Bericht door ELVIS » do nov 13, 2008 8:26 am

Aangezien er naast de remgrepen van die gare kabel span stelbussen zitten zijn het dus gewoon mechanische remmen.

Verder vin ik die fiets niet eens zo lelijk. Ben wel benieuwd wat het merk is.

www.russianhomegrown.ru of zo iets.

Whouz

Bericht door Whouz » do nov 13, 2008 8:32 am

Nog over die mech remmen. Het zij idd mechanische remmen DENK IK.
Als je bij de laatste foto kijkt zie je dat "hefboompje" dat door het kabeltje opgetrokken moet worden...

Verder vind ik het niet echt mooi eigenlijk ^^
een etui.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do nov 13, 2008 10:14 am

het lijkt dat die fiets een achterlijk hoge BB en korte toptube heeft.

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » do nov 13, 2008 10:23 am

Het enige wat ik mooi vind is dat ze de lasnaden vh frame mooi glad gemaakt hebben. Het zal niet gunstig zijn voor de sterkte vh frame maar ziet er wel smooth uit.
Die extra demperstang is van de achterklep van een Lada Zastava.....volgens mij :roll:
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Rec

Bericht door Rec » do nov 13, 2008 11:14 am

Lijkt veel op nen oude Cannondale.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do nov 13, 2008 11:46 am

Insane inda Brain schreef:Het enige wat ik mooi vind is dat ze de lasnaden vh frame mooi glad gemaakt hebben. Het zal niet gunstig zijn voor de sterkte vh frame maar ziet er wel smooth uit.
Die extra demperstang is van de achterklep van een Lada Zastava.....volgens mij :roll:
1 er zijn er 2 en als je goed kijkt op de foto van bovenaf..
ztten ze op zelf gemaakte pads..
denk dat de veer alleen niet genoeg was .. of deze dienen als veer syst. en de coil is voor de rebound ?

maar het zijn van die gas dempers voor auto achterklep.. vitrines.. en deur toepassingen..handig maar niet afstelbaar meestal.. :|

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do nov 13, 2008 12:09 pm

cyberhawk schreef:of deze dienen als veer syst. en de coil is voor de rebound ?
Wat bedoel je daarmee?
Die gasveren geven waarschijnlijk extra stijfheid en demping.

Het lijkt er ook op dat die gasveren een kortere slaglengte hebben dan die demper.

Plaats reactie