PRO-TEC Roadtrip Alpen 2008

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BVP
PRO-TEC Roadtrip Alpen 2008

Bericht door BVP » wo dec 03, 2008 1:41 am

Hellow Bikers,

Nu het buiten stilaan onderloopt en vastvriest wordt het tijd om de nostalgie nog eens uit de kast te halen: onze roadtrip van deze zomer naar de Alpen!

Terwijl Dave en ik in België eind juni het BNP nog wat omhoog waren aan ‘t werken (elk op zijn manier: Dave door loontaksen te betalen, ik door onderwijssubsidies te consumeren :p), was Mongui al vertrokken naar Finale Ligure (Italiaanse kust), met de Trailjunkies.

Ne dag of drie later hebben Dave en ik dan met Mongui afgesproken in The Alps, zoals vorig jaar op de camping in MorzineÂ… Maar 1 groot verschil met vorig jaar: El Tiempo Magnificos! Stralende zon.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst enkele dagen rustig wat losgereden op de pistes van Morzine en Les Gets.. Ze lagen er perfect bij: heel droog, stofwolkskesÂ… Feest! Er lag ook nieuwe piste in Les Gets, en die was de moeite. Kombochten, tafels enzoÂ… nice (wel geen fotoÂ’s van).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Blijde Weerzien Met De Hamburgertent in Morzine !!!!

Afbeelding

Afbeelding

Abdallah Ait Out in de boskesÂ…

Afbeelding

Afbeelding

Zijn ook de Freeride gaan doen in Les Gets, een aanrader! Echt sjieke trails gedaan! Hier wat fotoÂ’s:

Afbeelding

Afbeelding

Creepy, met die witte helm en zwarte bril :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is it a bird? Is it a Moongui? NOooo ItÂ’s A Monkey!!!

Afbeelding

Architecten: Wie zijn ze? Wat doen ze? Â…Â…Â…

Afbeelding

Â…. en vooral Â….. wat brengt hen zover??

Afbeelding

Mèèèèh, een megavette Pro-Tec helm in die beek!!!

Afbeelding

Pro-Tec Â… MOVES PEOPLE !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

’s Avonds na het biken goed gelachen, heerlijke pizza, spaghetti etc., u verzorgd door Le Chéf Du Maison: MudManDave.
Een bééééétje champignon… Een bééétje Veggie kruiden….

Afbeelding

Stress? Opjagen? Maja gij, da gaat hier gelijk niks!!! Ne spaghetti, eenvoudig, simpel, gewoontjes.

Afbeelding

TeamworkÂ… daar draait het om!

Afbeelding

Deze dolle praktijken werden aangevuld door enkele gevatte Doe-De-Bart-Momenten, zoals … het “Bart-Scheer-Je-Hoofd-Kaal-Op-3-Verschillende-Lengtes”-moment.

Afbeelding

Het lag er in Morzine en Les Gets ‘s avonds wel maar vrij doods bij vergeleken met vorig jaar, behalve de Buddha-Bar. Daar is altijd wel iets te doen. Misschien owv het slechte weer vorig jaar in juni-juli..
Maar dat vertaalde zich in niet te drukke pistes overdag, dus goed kunnen vlammen! We hebben echt hard gereden dit jaar.

Afbeelding

Dan de Passportes du Soleil gereden, de 80km. Dit jaar hebben we hem voor de eerste keer alle drie volledig kunnen uitrijden, zonder zware materiaalpech :)

En heb daar persoonlijk mijn Vétste afdaling van het afgelopen seizoen beleefd.. Door mis te rijden tijdens de passportes du soleil, naar het einde toe, zat eigenlijk niet in t parcours. Megadikke wortels enz. Netjess. En kwam uiteindelijk toch ook beneden uit in Morzine, dus nie echt terug omhoog moete klimme :)

Zat zo onder de adrenaline dat ik de eerste 10 minuten ben moeten bekomen, en 2 liter water over mijn kop heb moeten gooien, vooraleer het veilig was om verder te rijden :D

Hier de fotoÂ’s (geen actiefotoÂ’sÂ… dit owv het feit dat rijden boeiender was dan fotoÂ’s pakken tijdens de tocht :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

My high-fashionable new earrings!

Afbeelding

La vie en FranceÂ…

Afbeelding

Afbeelding

De dag na de Passportes beetje gechilld in MorzineÂ…

Afbeelding

En nog wat pistes gereden in Les Gets.

Afbeelding

Borsten vooruit en kont naar achter! :D

Afbeelding

Braaap

Afbeelding

Hoppaaaa

Afbeelding

De dag erna zijn we naar Châtel gereden, en hebben daar de pistes wat verkend…

Er was er wel ne vrij brute DH bij, sommige stukken toch eerst eens afgestapt om te verkennen :)! Zijn tegen het einde van de middag wel moeten stoppenÂ… We stonden bovenaan de DH, met voor ons onweerswolken, bliksem en donder. HEEERLIJK gevoel. De liftkabinekes waren ondertussen al binnengehaald. Hier wat fotoÂ’s.

Afbeelding

Afbeelding

De 2 broertjesÂ… klaar voor de strijd!

Afbeelding

Are they tryinÂ’ to scare us off??! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Search the lineÂ…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dave gaat ervoorÂ…

Afbeelding

Afbeelding

(die netten had ik verwoest met mijn zwaartekracht :) Met bike en al de netten ingevlogen!)

Het bos terug uit, en echt prachtig zicht!

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje steil :)

Afbeelding

Mongui & Dave @ speedjump (weer was al wat aant omslaan)

Afbeelding

Afbeelding

’s Anderendaags terug vertrokken richting België… nog even ontbeten op marktplein in Morzine (terug zomerweerke)…

Afbeelding

Afbeelding

De ene nog wat meer energie dan de andere :D

Afbeelding

Dus, de Alpen kort samengevat: MEGAVET! Het was weer de moeite om een jaar naar uitgekeken te hebben. :)

Moge het in 2009 even goed worden!

Grtz!
Bart
Laatst gewijzigd door BVP op wo dec 03, 2008 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » wo dec 03, 2008 9:44 am

goed verhaal, leuke foto's..

JALOERS!

kooz

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo dec 03, 2008 10:13 am

prachtige foto's en omgeving daar :D
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

teddy kgb

Bericht door teddy kgb » wo dec 03, 2008 10:47 am

ongelofelijk vet ! t kriebelt al om terug te gaan . . .

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo dec 03, 2008 11:34 am

Haha, vet geschreven Bart! Coole foto's.
Life begins at the end of your comfortzone.

BVP

Bericht door BVP » wo dec 03, 2008 11:48 am

Hehe thx all... hier kriebelt et ook serieus om terug te gaan, vooral tijdens het schrijven gisteren :)
Maja nog een half jaarke! :p

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » wo dec 03, 2008 1:20 pm

Dju , als ik dit zie krijg ik weer heimwee naar daar !
Was er in 2007 en 2008 in Juli , 2007 was kutweer 2008 was inderdaad zalig !

Nu die laatste foto's van chatel waar is dit getrokke ? :o Wij gingen altijd naar chatel door de bergen heen ( Les Gets , Morzine , die spookstad in de berge , chatel )
Heb zowat elke trail daar gerede maar die heb ik niet gezien :o

Anyway nu huilen , werken en een koude winter tegemoet end an trg van dat !
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo dec 03, 2008 1:26 pm

thomasmb schreef:Dju , als ik dit zie krijg ik weer heimwee naar daar !
Was er in 2007 en 2008 in Juli , 2007 was kutweer 2008 was inderdaad zalig !

Nu die laatste foto's van chatel waar is dit getrokke ? :o Wij gingen altijd naar chatel door de bergen heen ( Les Gets , Morzine , die spookstad in de berge , chatel )
Heb zowat elke trail daar gerede maar die heb ik niet gezien :o

Anyway nu huilen , werken en een koude winter tegemoet end an trg van dat !
Je hebt 2 soorten bikeparken in Chatel, die waar jij bent geweest ligt volgens mij net buiten Chatel of nog in Chatel, weet niet zeker, maar die ligt wel in het einde van een dal, 2 liften en iets van 13 tracks. Gaat ook een kabel over het dal van de ene kant naar de andere kant. Waar je dan kan aanhangen en word weggeschoten.

Deze waar de foto's zijn genomen ligt midden in Chatel. 1 freeride track en machtig vette downhill track, downhill track word ook wel super chatel genoemd volgens mij.

Zeker het checken waard. Vanuit daar zit je ook binnen 5/10 minuten in Morgins (zwitserland). Ligt ook een erg vette dh track en heftige north shore track, weinig nort shore in die track, maar steil en technisch niet normaal.

Dus heb je 3 bikeparks op max 20min rijden van elkaar. Kun je je zeker een aantal dagen vermaken.
Life begins at the end of your comfortzone.

jochim

morzine

Bericht door jochim » wo dec 03, 2008 5:18 pm

Ik herken het allemaal! Heb je die "secret" track aan de pleney kant van morzine gedaan? Dat is daar zo steil en dan nog eens echt zot scherpe bochten, mss bedoel je die?

grtz
DDC represent

RTG

Bericht door RTG » wo dec 03, 2008 5:19 pm

Very nice! Lekkere foto's :o

Sting

Bericht door Sting » wo dec 03, 2008 5:36 pm

egt vet,, als ik mn pols niet had gebroken was ik daar ook geweest :( :(

BVP

Re: morzine

Bericht door BVP » wo dec 03, 2008 7:09 pm

jochim schreef:Ik herken het allemaal! Heb je die "secret" track aan de pleney kant van morzine gedaan? Dat is daar zo steil en dan nog eens echt zot scherpe bochten, mss bedoel je die?

grtz
De freeride in Morzine hebben we de andere kant van Morzine gedaan (niet de Pleney kant, maar kant van Super Morzine, eigenlijk alleen wandelzone, maar wel vet. De foto's van de freeride hierboven zijn in Les Gets: halverwege de DH van Les Gets links de bos induiken aan zo een houten chalet'ke, als ge net zo ne dwarsweg zijt overgestoken, nog 1 niveau hoger dan die dwarsweg die naar het meer in Les Gets leidt.

Moest dit u verder helpen... :)

J.BL

Bericht door J.BL » wo dec 03, 2008 7:24 pm

Leuk verslag Bart! Dat breekt de winter-blues een beetje :)

woodbimbo

Bericht door woodbimbo » do dec 04, 2008 2:44 pm

Nice, de alpen blijven een hemels paradijsje.
Maar, van Pro-tec maar met 661 knieprotectors? Mag dat? ;)
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..

BVP

Bericht door BVP » do dec 04, 2008 7:55 pm

woodbimbo schreef:Nice, de alpen blijven een hemels paradijsje.
Maar, van Pro-tec maar met 661 knieprotectors? Mag dat? ;)
Zolang Sinterklaas het niet ziet mag alles!

mtb arno

Re: morzine

Bericht door mtb arno » vr dec 05, 2008 10:12 am

BVP schreef:
jochim schreef:Ik herken het allemaal! Heb je die "secret" track aan de pleney kant van morzine gedaan? Dat is daar zo steil en dan nog eens echt zot scherpe bochten, mss bedoel je die?

grtz
De freeride in Morzine hebben we de andere kant van Morzine gedaan (niet de Pleney kant, maar kant van Super Morzine, eigenlijk alleen wandelzone, maar wel vet. De foto's van de freeride hierboven zijn in Les Gets: halverwege de DH van Les Gets links de bos induiken aan zo een houten chalet'ke, als ge net zo ne dwarsweg zijt overgestoken, nog 1 niveau hoger dan die dwarsweg die naar het meer in Les Gets leidt.

Moest dit u verder helpen... :)

hmm, heb deze alle 2 gedaan zowel les gets als het stuk in morzine,......zaaaalig was toen de enige plaats (freeride les gets) waar je uw bike echt vuil kreeg
die in morzin aan le pleney is lekker stijl.
in chatel vond ik chanada wel een vette track

tist

Bericht door tist » vr dec 05, 2008 3:46 pm

Nice!
Leuke foto's!

Mvg TiSt

Dope-on-Wheels

Bericht door Dope-on-Wheels » vr dec 05, 2008 8:24 pm

OMG daar moet ik heen!! echt te vet ziet het er uit.... tot nu toe alleen maar in filthy en winterberg gezien, maar bij het zien van die plaatjes ga ik bijna kwijlen :bounce:

het staat op mijn TO-DO list voor volgend jaar iig. moet nog info inwinnen over de ins and outs van daarzo...
is het duur een liftpas? is er een bikeshop? hoe beste verblijven camping/hotel? kan je alle tracks makkelijk bereik via liften/rijden of moet je de auto pakken? en hoe lang duurt een afdaling? :D

leuk verhaal, echt leuk om te zien wat jullie gedaan en beleeft hebben... zat stiekem in te beelden dat niet jij het was maar ikke whahaha 8) volgend jaar voor mij hopelijk!! :o :o

Loeky

Bericht door Loeky » vr dec 05, 2008 8:26 pm

leuke foto's ja, altijd goed om te zien!

Om eerlijk te zijn vond ik die nieuwe freeride-track in Les Gets echt geen kont aan. Slechte bochten, weinig snelheid, tafels die niet op de goede plekken lagen, en veel teveel diepe remkuilen (ik weet het, was overal en ligt niet helemaal aan de track maar was enorm storend). De pleney is idd een zeer snelle baan, maar echt steil is anders.

Wat je NIET mag missen volgende keer:

Pak de Super-Morzine lift voor de helft, dus niet die 2e lift erachteraan. Als je daar naar buiten loopt dan meteen links om de hoek om dat lifthuis heen het bos in. Ligt een local track die niet is aangegeven en die moeilijk te zien is vanaf het pad. Even goed kijken dan zie je een begroeid singletrackje de bomen in lopen. Knallen maar! Deze afdaling was zwarter dan zwart en zeker het lompste en meest technische wat ik ooit gereden heb. Off-camber wortelstukken everywhere, met leuke drops en heul veul bomen (zonder kussens ;) ) Had ik al gezegd dat het STEIL is? Pleney valt erbij in het niet, maar die vind ik sowieso niet echt steil, wel heerlijk snel!

mtb arno

Bericht door mtb arno » vr dec 05, 2008 10:17 pm

Loeky schreef:leuke foto's ja, altijd goed om te zien!

De pleney is idd een zeer snelle baan, maar echt steil is anders.
op een bepaald moment heb je ergens in een bocht een kleine track (kan niet goed uitleggen waar, ergens achter die tunnel, dat is ook geen officiele track en die is stijl, de dh van pleney is minder stijl, maar als je in het begin de rechterkant aanhoud zijn er ook een paar goede stukken. en die tracks die je van aan de lifthuis bechrijft heb ik ook gedaan, die waren idd echt de max , was er op uitgekomen door op een moment op het verbindingsstuk van les Gets naar Morzine een bredere baal naar rechts te nemen, daar kun je ook die tracks beginnen volgen . stijl, wortels,stenen,....mmmmmmmmm

BVP

Bericht door BVP » vr dec 05, 2008 11:16 pm

Loeky schreef:Pak de Super-Morzine lift voor de helft, dus niet die 2e lift erachteraan. Als je daar naar buiten loopt dan meteen links om de hoek om dat lifthuis heen het bos in. Ligt een local track die niet is aangegeven en die moeilijk te zien is vanaf het pad.
Is genoteerd! Volgende keer es gaan zien daar!

BVP

Bericht door BVP » vr dec 05, 2008 11:21 pm

Dope-on-Wheels schreef:is het duur een liftpas? is er een bikeshop? hoe beste verblijven camping/hotel? kan je alle tracks makkelijk bereik via liften/rijden of moet je de auto pakken? en hoe lang duurt een afdaling? :D
- liftpas ongeveer 25 euro per dag
- meer bikeshops in 1 straat dan hier in 1 stad :)
- liften genoeg
- afdaling duurt zolang als ge zelf wilt... afhankelijk van hoe snel ge zijt hé :) moeilijk zo te zeggen, hangt van afdaling tot afdaling af.. meestal stoppen we wel ne keer op n afdaling.

Loeky

Bericht door Loeky » vr dec 05, 2008 11:23 pm

BVP schreef:- liftpas ongeveer 25 euro per dag
6 dagen = weekpas = 63 euro ofzoiets, dus een stuk voordeliger. Neem tenminste aan dat je niet voor 2 dagen daarheen gaat ;)

Oja, geldig in heel PdS, en dat zijn aardig wat liften!!

jochim

morzine

Bericht door jochim » za dec 06, 2008 1:59 pm

Loeky schreef:leuke foto's ja, altijd goed om te zien!

Om eerlijk te zijn vond ik die nieuwe freeride-track in Les Gets echt geen kont aan. Slechte bochten, weinig snelheid, tafels die niet op de goede plekken lagen, en veel teveel diepe remkuilen (ik weet het, was overal en ligt niet helemaal aan de track maar was enorm storend). De pleney is idd een zeer snelle baan, maar echt steil is anders.

Wat je NIET mag missen volgende keer:

Pak de Super-Morzine lift voor de helft, dus niet die 2e lift erachteraan. Als je daar naar buiten loopt dan meteen links om de hoek om dat lifthuis heen het bos in. Ligt een local track die niet is aangegeven en die moeilijk te zien is vanaf het pad. Even goed kijken dan zie je een begroeid singletrackje de bomen in lopen. Knallen maar! Deze afdaling was zwarter dan zwart en zeker het lompste en meest technische wat ik ooit gereden heb. Off-camber wortelstukken everywhere, met leuke drops en heul veul bomen (zonder kussens ;) ) Had ik al gezegd dat het STEIL is? Pleney valt erbij in het niet, maar die vind ik sowieso niet echt steil, wel heerlijk snel!

Die track heb ik ook meerdere malen gedaan, stijlheid valt nog mee maar die wortels en rotsen, ubervet! Is niet echt een track denk ik, meer een uitgeregend pad, echt dik de moeite! Een dikke dh bak is daar wel aan te raden! Wij zijn wel elke keer helemaal bovenaan gestart en daar eerst rechts pad blijven volgen totdat je aan de middenlift uitkomt en daar direct doorrijden naar die rechtste track, doe dat in een keer tot beneden en je armen vallen er af ! Die "secret" track aan de pleney zijde is nog een stukje steiler en technischer: de mannen van het CRC team trainden daar ;

http://www.dailymotion.com/video/x7dphs ... -goo_sport

grtz
DDC represent

greenie

Bericht door greenie » za dec 06, 2008 8:59 pm

BVP schreef:
Dope-on-Wheels schreef:is het duur een liftpas? is er een bikeshop? hoe beste verblijven camping/hotel? kan je alle tracks makkelijk bereik via liften/rijden of moet je de auto pakken? en hoe lang duurt een afdaling? :D
- liftpas ongeveer 25 euro per dag
- meer bikeshops in 1 straat dan hier in 1 stad :)
- liften genoeg
- afdaling duurt zolang als ge zelf wilt... afhankelijk van hoe snel ge zijt hé :) moeilijk zo te zeggen, hangt van afdaling tot afdaling af.. meestal stoppen we wel ne keer op n afdaling.
Voor gans PDS is het maar €15 meen ik me te herinneren?

Vette foto's trouwens! 8)

Plaats reactie