Nu het buiten stilaan onderloopt en vastvriest wordt het tijd om de nostalgie nog eens uit de kast te halen: onze roadtrip van deze zomer naar de Alpen!
Terwijl Dave en ik in België eind juni het BNP nog wat omhoog waren aan ‘t werken (elk op zijn manier: Dave door loontaksen te betalen, ik door onderwijssubsidies te consumeren :p), was Mongui al vertrokken naar Finale Ligure (Italiaanse kust), met de Trailjunkies.
Ne dag of drie later hebben Dave en ik dan met Mongui afgesproken in The Alps, zoals vorig jaar op de camping in MorzineÂ… Maar 1 groot verschil met vorig jaar: El Tiempo Magnificos! Stralende zon.

Eerst enkele dagen rustig wat losgereden op de pistes van Morzine en Les Gets.. Ze lagen er perfect bij: heel droog, stofwolkskesÂ… Feest! Er lag ook nieuwe piste in Les Gets, en die was de moeite. Kombochten, tafels enzoÂ… nice (wel geen fotoÂ’s van).

Het Blijde Weerzien Met De Hamburgertent in Morzine !!!!

Abdallah Ait Out in de boskesÂ…

Zijn ook de Freeride gaan doen in Les Gets, een aanrader! Echt sjieke trails gedaan! Hier wat fotoÂ’s:

Creepy, met die witte helm en zwarte bril

Is it a bird? Is it a Moongui? NOooo ItÂ’s A Monkey!!!

Architecten: Wie zijn ze? Wat doen ze? Â…Â…Â…

Â…. en vooral Â….. wat brengt hen zover??

Mèèèèh, een megavette Pro-Tec helm in die beek!!!

Pro-Tec Â… MOVES PEOPLE !

’s Avonds na het biken goed gelachen, heerlijke pizza, spaghetti etc., u verzorgd door Le Chéf Du Maison: MudManDave.
Een bééééétje champignon… Een bééétje Veggie kruiden….

Stress? Opjagen? Maja gij, da gaat hier gelijk niks!!! Ne spaghetti, eenvoudig, simpel, gewoontjes.

TeamworkÂ… daar draait het om!

Deze dolle praktijken werden aangevuld door enkele gevatte Doe-De-Bart-Momenten, zoals … het “Bart-Scheer-Je-Hoofd-Kaal-Op-3-Verschillende-Lengtes”-moment.

Het lag er in Morzine en Les Gets ‘s avonds wel maar vrij doods bij vergeleken met vorig jaar, behalve de Buddha-Bar. Daar is altijd wel iets te doen. Misschien owv het slechte weer vorig jaar in juni-juli..
Maar dat vertaalde zich in niet te drukke pistes overdag, dus goed kunnen vlammen! We hebben echt hard gereden dit jaar.

Dan de Passportes du Soleil gereden, de 80km. Dit jaar hebben we hem voor de eerste keer alle drie volledig kunnen uitrijden, zonder zware materiaalpech

En heb daar persoonlijk mijn Vétste afdaling van het afgelopen seizoen beleefd.. Door mis te rijden tijdens de passportes du soleil, naar het einde toe, zat eigenlijk niet in t parcours. Megadikke wortels enz. Netjess. En kwam uiteindelijk toch ook beneden uit in Morzine, dus nie echt terug omhoog moete klimme

Zat zo onder de adrenaline dat ik de eerste 10 minuten ben moeten bekomen, en 2 liter water over mijn kop heb moeten gooien, vooraleer het veilig was om verder te rijden

Hier de fotoÂ’s (geen actiefotoÂ’sÂ… dit owv het feit dat rijden boeiender was dan fotoÂ’s pakken tijdens de tocht

My high-fashionable new earrings!

La vie en FranceÂ…

De dag na de Passportes beetje gechilld in MorzineÂ…

En nog wat pistes gereden in Les Gets.

Borsten vooruit en kont naar achter!

Braaap

Hoppaaaa

De dag erna zijn we naar Châtel gereden, en hebben daar de pistes wat verkend…
Er was er wel ne vrij brute DH bij, sommige stukken toch eerst eens afgestapt om te verkennen

De 2 broertjesÂ… klaar voor de strijd!

Are they tryinÂ’ to scare us off??!

Search the lineÂ…

Dave gaat ervoorÂ…

(die netten had ik verwoest met mijn zwaartekracht

Het bos terug uit, en echt prachtig zicht!

Een beetje steil

Mongui & Dave @ speedjump (weer was al wat aant omslaan)

’s Anderendaags terug vertrokken richting België… nog even ontbeten op marktplein in Morzine (terug zomerweerke)…

De ene nog wat meer energie dan de andere

Dus, de Alpen kort samengevat: MEGAVET! Het was weer de moeite om een jaar naar uitgekeken te hebben.

Moge het in 2009 even goed worden!
Grtz!
Bart