Freeride tour canada

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jvr2
Freeride tour canada

Bericht door jvr2 » di jan 27, 2009 1:13 pm

Yo mensen!

Ik ben van plan om deze zomer naar canada te gaan om met name in whistler bikepark te rijden. Het is zonde om alleen naar whistler tegaan als je toch in canada bent en aangezien dit voor mij onbekend terrein is ben ik opzoek gegaan naar freeride tours.

Ik kwam deze tegen op freerideguides.com

8-Day Pro-Freeride Journey
CDN$1975/person
Based on 4 nights camping & 3 nights lodging, 1 heli drop, 1 lift ticket, all meals & transfers included.

Whuhu heli drop! 8)
Canadian pro-freeriders?stay tuned for details) will lead you through the trails in Penticton, Kelowna, Kamloops, Fraser Valley, Whistler, Squamish, Pemberton and Vancouver's North Shore. Our 11-passenger vans are used to shuttle our guests to the top of each trailhead - saving energy for the descent. The fully equipped vans are also used to transfer you between each destination. The trip includes all meals, bike service assistance, a camp manager for camp set-up & prepare food and fully qualified & experienced guides.
Sounds like fun.

Anyway, ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met dit soort trips of freeride trips in het algemeen in canada.

Aangezien ik weinig mensen kan vinden die een budget hebben om dit soort reisjes te bekostigen ben ik ook opzoek naar vrijwilligers die een vette trip willen ;)

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » di jan 27, 2009 2:13 pm

Dat is ongveer 1250 euro voor je vakantie ginder?

Moet je enkel nog een vliegticket hebben... Al gekeken wat dit kost?

Ik wil namelijk ook ooit eens naar ginds gaan!

jvr2

Bericht door jvr2 » di jan 27, 2009 2:25 pm

tussen de 8 a 1000 euro.
Hoe eerder je boekt hoe cheaper. of lastminute maar die gok neem ik niet hehe

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jan 27, 2009 2:29 pm

gem. 800 euro retour
tenzij je daar gelijk wil blijven ;)

t zal met een beetje zoeken wel goedkoper kunne google ff en je weet t....
maar last minute kan al niet omdat je moet boeken ook voor je verbl;ijf..
dus dat moet aansluiten neem ik aan

oja ik neem aan de fiets gaat mee > ?>

dat ik nog eens extra kosten en ellende (vliegtuig)
tenzij je een grote koffer neemt en m compleet sloopt issut bagage ..

fietsen is het leukste in mn leven (voor nu iig) maar canada gaat helaas te ver voor de realitiet...
vind ik... oa door het totale prijskaartje van een maandsalaris.. daar bouw ik een 6de bike voor.. :bandana:

kenzo

Bericht door kenzo » di jan 27, 2009 4:59 pm

heb laatst nog gekeken voor een vliegtuig naar canada
was niet meer dan 500 euro heen en terug

jvr2

Bericht door jvr2 » di jan 27, 2009 5:06 pm

waaro ergens

moet wel ergens tussen juli en aug. dat is meestal wat duurder.

Dav3
Contacteer:

Bericht door Dav3 » di jan 27, 2009 7:58 pm

word een dure maar een onvergetelijk trip 8)

alvast veel fun daar ginder ;)
Car-O-Meter : Low --|-------------- High

Timmos

Bericht door Timmos » di jan 27, 2009 8:03 pm

Je hebt verschil tussen vliegtickets,
kijk goed naar stops. je kan bijv een stop hebben in ireland ijsland of ooskust canada. 1 of meer stops ertussen betekent goedkoper een vlucht.

En wat al gezegd als je nu al boekt is het goedkoper dan over een maand of 2 ;)

succes

jvr2

Bericht door jvr2 » di jan 27, 2009 8:52 pm

thanks mensen.

Klopt wat de tickets betreft. ik heb via london-vancouver een ticket voor 500 euro gevonden (juli)

http://www.cheaptickets.com

fassie
Contacteer:

Bericht door fassie » di jan 27, 2009 9:05 pm

He heb afgelopen zomer voor de 2e keer een reis gemaakt naar whistler en verder.
In whistler zaten we bij www. ticket2ridebc.com
Je kan er basic stay doen maar ook hele pakketten met oa ook een helidrop.
Heb deze zelf ook gedaan maar reken maar op een paar minuten vliegtijd [5 a 6 ]
Verder afgelopen jaar een tour gedaan door bc met http://choicerides.com/
Dit is zeker de moeite waard. Je rijdt op paden die je anders nooit zult vinden.
Voor whistler heb je zeker 1 week om alle paden eens goed allemaal te rijden maar reken nu op verhoogde prijzen in whistler aangezien daar volgende winter de meeste onderdelen zijn van de winterspelen. Verder ben ik ook in silverstar en sunpeaks geweest. Zeker silverstar is ook een aanrader als park redelijk groot maar erg rustig met de beste lift ooit in elk bike park waar ik ooit geweest ben. Maar hiervoor moet je een erg lang stuk rijden vanaf whistler, een uurtje of 6 a 7. Let met vliegen ook op je fiets meenemen. Dit is bij bijv de klm erg duur maar met martinair weer gratis. Reken op toch zo,n €900 a €1000 al naar gelang het moment van boeken. Ik zou zelf voor een rechtstreekse vlucht gaan aangezien er nog al eens met je fiets[in doos] n wordt gegooid en met minder tussenstops kan er weer minder zoekraken.
Maar je MOET er gewoon 1 keer geweest zijn als je het dh tof vind. Dan maar niet elk jaar een nieuwe dh fiets zoals sommige mensen. Het enige nadeel is dat je eigenlijk elk jaar wilt en elke keer langer. Ga bij zo,n tour zeker naar north vancouver [cypres en mount seymour]. Verder zeker ook naar pemberton en squomish. Verder naar frasier valley, williams lake en kamloops
transition blindside raw action

mechanicien

Bericht door mechanicien » di jan 27, 2009 9:25 pm

Ik kan het alleen maar beamen wat fassie schrijft. Vergeet die 6e fiets, verkoop de 5e en 4e en ga eens een keer die fietsen gebruiken waar ze echt voor bedoeld zijn. Je zult er geen spijt van krijgen. In mijn beleving moet je als echte liefhebber echt een keer in Whistler gereden hebben.
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo jan 28, 2009 12:37 am

ik ben in juni een maand geweest.

ticket 700 heen calgary, terug vanaf vancouver
in canada met de greyhound gereisd. fiets meenemen is een hassle soms en vergt wat geluk.. vaak kan deze niet met de bus mee maar moet je m versturen naar de volgende plek, en dat net zoveeel als je busticket. ik was van kamloops naar whistler 70 euro kwijt. terwijl t in t vliegtuig maar 35 kost pffff....
maar je moet wel, tenzij je een auto huurt.

heb toen met sacred rides gereden, de ultimatre bc trip
en met chuck brennan van kamloops bikecamp, wat een gast..!
en nog een weekje in whister.

jaja

doen doen, echt vet!

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » do jan 29, 2009 4:09 pm

Yow,

In 2005 ben ik in BC/Canada geweest en heb daar 4 weken rond getrokken met de wagen en tentjes. Vet relaxed in de natuur, campings zijn niet duur en elke avond lekker BBQen!

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar niet georganiseerde reizen aangezien je dan nergens aan vast zit. Wel is het zo dat je met guides de betere paatjes treft maar ook zonder guide kun je in BC echt goed uit de voeten. Gewoon naar een LBS gaan en die mensen vragen. Zij vertellen je graag de leuke paadjes.

In Whistler ook aan de locals in de lift naar mooie paadjes gevraagd en heb er echt te dope gefietst! Canada heeft zo'n mooie natuur! Echt een hele andere omgeving dan de Alpen, terwijl de Alpen ook hele mooie natuur heeft en dan bedoel ik niet alleen de platgereden paadjes in Morzine en omgeving, ook zeker niet verkeerd maar Canada is toch echt heel anders! Je moet ook zeker naar Kamploops, dat is ook echt mooie natuur!

De campings in BC zijn ook echt relaxed, echte natuurcampings. Campings waar je je eten/drinken etc. in de boom moet hijsen omdat anders de beren langs kunnen komen!

Echt super vakantie gehad ik ga ook zeker terug! Ik had mijn ticket toen via de KLM, aangezien mijn pa daar werkt.. :angelnot:
Maar neem wel je eigen bike mee anders betaal je je scheel aan huurfietsen..
Wellicht volgend jaar die kant nog maar eens uit, precies vijf jaar geleden mooie traditie toch :)

Veel plezier in ieder geval maar dat zal wel lukken!

Groet Bas
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..

Luc

Bericht door Luc » vr jan 30, 2009 7:34 am

Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Plaats reactie