Misschien deze zomer toch wel?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BuzZ
Misschien deze zomer toch wel?

Bericht door BuzZ » zo feb 22, 2009 11:44 pm

OK, ik kijk dus dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ChJjGho6KY4 en ik denk: dat wil ik ook. Maar ik weet mijn bankrekeningsaldo ongeveer uit mijn hoofd, dus dat gaat hem niet worden.

Wel heb ik een mooie wielset en een 130 mm drop off (2003 of 2004 ofzo), die, ook al misstaan ze niet in mijn toy III, misschien wel wat beters verdienen. Maar ik ben er dus een paar jaar uit geweest en ik heb geen idee op welke frames ik moet letten op het Te Koop forum en waar ik op moet gaan zoeken op Ebay en Pinkbike.

Ik wil deze zomer toch een keer proberen de zuider- of oosterburen te bezoeken. Dus ik heb tijd zat om te wachten tot er iets langskomt. Weet niet of het wat voor mij is, maar wil het toch een keer in mijn leven geprobeerd hebben.

Iemand een idee voor een low-budget frame waar je nog wat afstanden mee kunt afleggen en wat het ook leuk doet op weg naar beneden? Ik herinner me nog wel de Pasta Power en de RM Switch. Iets met hoog 'fun factor' :). Geen duitse dingen. Ligt me niet.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Ps. gelieve geen tips als "Sparen voor een nieuwe Specialized Enduro of SX". Dat had ik zelf ook al bedacht.

RR

Bericht door RR » ma feb 23, 2009 7:53 am

Wat dacht je van een Kona Coiler, staan een paar van te koop hier op het forum. Prima bike en vanaf 2005 volgens mij ook nog met een veerweg van rond de 150 mm zodat je er ook nog enigzins mee zou kunnen toeren, al moet je dan geen topprestaties verwachten.

Succes met je search.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

alain

Bericht door alain » ma feb 23, 2009 7:55 am

Op mountainbike.be zit een kerel met de nick Vino die mijn pastapower heeft,
en volgens de laatste geruchten wil hij die kwijt (wil een nieuwe racer halen).

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » ma feb 23, 2009 10:55 am

Er staat hier op DP nog een mooie enduro te koop voor 1100 euro dacht ik!
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=41917

BuzZ

Bericht door BuzZ » ma feb 23, 2009 11:39 am

@RR: Ja, ik heb meestal niks met Kona. Maar ik zal er eens naar gaan kijken. Heb jij er ervaring mee? De reviews op mtbr.com waren ook gemengd. Maar goede tip. Bedankt!

@alain: He! Daar ga ik even info over inwinnen! Maar ik wil me ook niet gelijk op 1 bike blindstaren... Dank!

@_EdsE_: ja, die zag ik ook staan. Is echt bloedje mooi. En geen geld voor die fiets. Maar dat zit er voor mij nog niet in de komende tijd.

Dank voor de tips, maar ik wil er nog wel meer horen! :)

Loeky

Re: Misschien deze zomer toch wel?

Bericht door Loeky » ma feb 23, 2009 12:20 pm

BuzZ schreef:Weet niet of het wat voor mij is, maar wil het toch een keer in mijn leven geprobeerd hebben.
dan lijkt het me handig om eerst eens een bike te huren/lenen, in plaats van meteen zoiets te gaan kopen. Of heb ik dat nou helemaal verkeerd?

RR

Re: Misschien deze zomer toch wel?

Bericht door RR » ma feb 23, 2009 12:44 pm

Loeky schreef:
BuzZ schreef:Weet niet of het wat voor mij is, maar wil het toch een keer in mijn leven geprobeerd hebben.
dan lijkt het me handig om eerst eens een bike te huren/lenen, in plaats van meteen zoiets te gaan kopen. Of heb ik dat nou helemaal verkeerd?
@ loeky; ach, er moeten toch een paar mensen de economie draaiende houden in deze tijd van malaise. Maar natuurlijk geen verkeerde tip, eerst effe testen in Winterberg of je het wat vind lijkt mij wel verstandig :D

@ BuzZ; heb zelf een paar jaar een coiler deeluxe uit 2004 gehad, oude model met "maar" 130 mm travel, door er een kort stuurpennetje op te zetten heb ik deze met name voor de bikeparken en de trips in de alpen gebruikt. Was een zeer geschikt fiets, alleen zoals ik deze had opgebouwd wat zwaar voor het klim werk. Maar goed dat is een kwestie van trainen. Zal wel eerlijk zijn, als je ervan houd om ook flink te klimmen zou ik toch echt iets in de trant van een Spec Enduro of een Cannondale Prophet zoeken deze zijn een stuk lichter als de kona's. Daarenetegen zijn de kona's wel weer dusdanig hufterproof.

Hier nog een pic van die van mij;
Zoals ik de bike uiteindelijk had opgebouwd - Marzo Z1 was vervangen door een 66RC (gaf 20 mm extra travel en een beter stuurhoek voor de afdalingen) + een chainguide van truvativ
Afbeelding
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

BuzZ

Bericht door BuzZ » ma feb 23, 2009 4:24 pm

@ loeky: niet eens aan gedacht. Beetje dom eigenlijk... :oops: Ik ken wel iemand waar ik het kan proberen. Dank voor de tip :)

@ RR: dankjewel voor de info en de foto!

Plaats reactie