Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
streeter - Berichten:589
vraagje over een chainguide
Bericht
door streeter » za jun 06, 2009 10:17 pm
hallo mede dp'ers,
ik heb een vraagje over het gebruik van een chainguide. ik heb een speci fsr omgebouwd tot freeride achtige bike, maar ik gebruik hem ook af en toe voor wat afstanden te fietsen en woon werkverkeer. ik heb vóór een dmr chainguide, die je monteert als een derrailleur. nu ben ik daar niet tevreden over als ik ga freeriden en daarom wil ik graag een andere crank monteren met een e13 chainguide.
mijn vraag is heb je dan niet te veel weerstand om verre afstanden mee te fietsen? of gaat dat ratelen ofzo? met een e13 chianguide bedoel ik dus eentje met een kettingrolletje onder, en een box boven.
heeft iemand van jullie ervaring met afstanden fietsen met zo'n chainguide?
grtz
Danny
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
-
zndr - Berichten:376
Bericht
door zndr » za jun 06, 2009 10:52 pm
Een roller onder zal idd een beetje gaan ratelen. Waarom monteer je niet zoiets als een Blackspire Dewlie C4, kun je EN shiften EN heb je een chainguide voor Freeride.
Goedkopere optie is een Shiftguide van Truvativ.
-
pablow
Bericht
door pablow » za jun 06, 2009 10:57 pm
hij heeft ss van voor (toch?) mja ik heb die shift guide wat in principe eigenlijk hetzelfde werkt als eentje van e13 denk ik. Tot nu toe nog niet echt veel van gemerkt met fietsen, alleen dat mijn kettinglijn eigenlijk niet goed is en me ketting te kort, mja.
you can only be free when you have nothing to lose
New bike: UMF Hardy 2 2006
-
Timmos
Bericht
door Timmos » za jun 06, 2009 11:01 pm
dat ratelen is ff. Wen je aan zo niet wat extra smeren en dan is het vaak verholpen.
En of het kan voor woon en werkverkeer. Ja waarom niet.
-
divere rules - Berichten:1148
Bericht
door divere rules » zo jun 07, 2009 7:54 am
Ik rij met een dewlie c4 maar je hoort hem bijna niet
-
streeter - Berichten:589
Bericht
door streeter » zo jun 07, 2009 4:54 pm
hmmz oke, dan ga ik er serieus werk van maken. het beste was natuurlijk om twee aparte bikes te kopen, eentje voor afstanden, en eentje voor freeride/dirt e.d maar daar heb ik het geld niet voor. bedankt voor de reacties!
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx