Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
luv 2 ride - Berichten:212
- Lid geworden op:wo jul 15, 2009 8:39 pm
- Locatie:zevenaar
Bericht
door luv 2 ride » wo dec 16, 2009 10:12 am
Zie de logica niet helemaaal in,trapondersteuning en downhill? Weet de maker wel dat we onderaan beginnen met een lift? en dat het dan steil naar beneden gaat? Voor cross country wel enigzins nut,maar een echte biker doet het op eigen kracht vind ik...
Intense Uzzi Vpx
-
Don
- Berichten:3685
- Lid geworden op:wo nov 28, 2001 3:34 pm
- Locatie:020
Bericht
door Don » wo dec 16, 2009 10:43 am
Daar is de zwaartekracht toch voor uitgevonden?
En DH is sowieso voor luie mensen.
Zondagsrijder
-
sneeuwpop
- Berichten:1845
- Lid geworden op:di jun 13, 2006 9:24 pm
- Locatie:GRUNN
Bericht
door sneeuwpop » wo dec 16, 2009 11:01 am
luv 2 ride schreef: Weet de maker wel dat we onderaan beginnen met een lift?
Ik denk dat dat juist het uitgangspunt is geweest bij het creëren van een DH-er met motor. Niet overal zijn er liften aanwezig en zal je je bike dus de berg op moeten duwen. Met zo'n motortje kan je de berg opfietsen

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » wo dec 16, 2009 1:45 pm
dat is zooooo 2008,electrisch is de way to go.Geef mij maar een Quantya of ZERO voor het zelfde geld

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
baron062 - Berichten:279
- Lid geworden op:di aug 15, 2006 9:12 pm
Bericht
door baron062 » wo dec 16, 2009 3:20 pm
Trekrules schreef:
dat is zooooo 2008,electrisch is de way to go.Geef mij maar een Quantya of ZERO voor het zelfde geld

Hehe
ondersteuning is zoo 65+, doe mij maar een fiets!
-
Chmod
- Berichten:3763
- Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
- Locatie:Hoegaarden
Bericht
door Chmod » vr dec 18, 2009 1:11 pm
als je hiermee zonder shuttle kunt bovengeraken, zou toch leuk zijn.
-
baron062 - Berichten:279
- Lid geworden op:di aug 15, 2006 9:12 pm
Bericht
door baron062 » vr dec 18, 2009 3:21 pm
Als ie je maar 1x omhoog brengt heb je er weinig aan. Is het alleen leuk voor die enkeling die 1x een eind omhoog fietst en 1x naar beneden.
Volgens mij valt de actieradius bergop bar tegen.
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » vr dec 18, 2009 3:24 pm
Hier wat quotes van ridemonkey
Check out this idea we started working on together with Jurg Lanz owner of a Swiss company Boosty producing the motor and rest of the components. The idea was building an electrical DH bike which can easly climb up most mountains. This way riders living in countries or areas without lifts can do multiple downhill runs concentrating on the descent and not loosing energy on climbing and pushing up.
system includes
motor 500W 48V
double chain ring in the front mounted on a freewheel crank mechanism used in trials bikes
battery is lithium polymer produced specially by Hell Power in Austria and is placed in a standard small camalback backpack
a throttle on the handlebar controls the speed and shows the battery state
solenoid box with switch mounted on the seattube
Whole system weights 2.2 kg
efects:
The bike can climb up to 45 degree slopes. Battery lasts for 4 hours of continious usage and climbs up to 1600m vertically. Pedaling while using the motor saves the battery. While using the motor You can use all the cassette gears. We are working on a new mounting bracket which will be removable from the frame when we dont want to use the motor on it.
thanks for all the comments. The 45 degree angle is based on going up a black diamond ski slope. The motor has enough power when You use the lightest gear and pedal and wants to go up but the bike starts to roll over. Anyway we easly rode it up the slope in Schladming where the DH course ends.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
luv 2 ride - Berichten:212
- Lid geworden op:wo jul 15, 2009 8:39 pm
- Locatie:zevenaar
Bericht
door luv 2 ride » vr dec 25, 2009 9:47 am
Naar mijn eerdere post,kreeg ik van de week op mijn werk( Transport en Logistiek) de opdracht voor verzending van 25 mountainbikes naar Duitsland( leuk als werk en hobby samenkomen toch..??!!) Het bleek om deze fietsen te gaan,dus er is blijkbaar toch een markt voor.Ben benieuwd geworden hoe deze fietsen het in de praktijk gaan doen,niet dat ik de aanschaf overweeg of zo,maar Duitsland is toch wel de plek om te zien of dit werkt of niet...
Intense Uzzi Vpx