liefst een liteville, maar toch niet

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
TIthomas
liefst een liteville, maar toch niet

Bericht door TIthomas » vr nov 13, 2009 3:09 pm

zou het liefst een liteville 301 kopen en opbouwen...maarja financien moeten ook nog meewerken.
Nu dacht ik, zou dit een alternatief kunnen zijn, de cannondale one forty x van dit jaar!

http://it.cannondale.com/bikes/10/ce/model-0VTX.html

Ik ben een xc rijder die echter in winterberg best een dropje / roadgapje durft te doen. Die jaren op een bmx heeft gereden en dat freeride / slopestyle verhaal ook weer wil oppikken.
Ik zoek dus een goede fully naast mijn titanium Vannicholas hardtail. Hij moet een mega avanlanche aan kunnen (bij wijze van spreken) maar hij moet zich ook thuis kunnen voelen in een Bikepark. de voorderrie zou worden vervangen door een hammerschmidt.....
wie heeft er een gefundeerde mening voor mij?

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za nov 14, 2009 12:36 am

In dat geval zou ik eerder naar 'n moto kijken. Deze lijkt mij niet de eerste keus voor slopestyle, bikeparks en al zeker niet voor 'n roadgap zoals die in Winterberg.

redoutterider

Bericht door redoutterider » za nov 14, 2009 8:20 am

MOTO 3 is ineens met hammerschmidt
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Chmod

Bericht door Chmod » za nov 14, 2009 8:49 am

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » za nov 14, 2009 9:30 am

zou kijken of je niet een gebruikt frame kan kopen bij liteville zelf (even zoeken op hun site) Of ebay.de! zat lui die bakken geld uitgeven en dan binnen een jaar de fiets weer weg doen.
Maar de hammersmidt heeft 3 bevestigings punten nodig, weet even niet hoe dat heet, maar de 301 heeft dit niet.of je moet een mk 8 kopen.anders kom je op de 901. En die heb je in 2 versies. Maar als je geen haast hebt zou ik gewoon even zoeken. En consessies doen krijg je achteraf waarschijnlijk toch spijt van. Stond voor het zelfde dilemma. heb er uiteindelijk een samengesteld voor rond de 2300. staat in het xc topic bij show your liteville

mateis

Bericht door mateis » za nov 14, 2009 10:18 am

Volgens mij heeft de 2010 301 wel ISCG-nokken, naast nog een hele hoop andere coole features. ;)

Hoeveel wil je trouwens nog kunnen trappen? Je beginpost doet voorkomen alsof het om een fiets gaat voor alleen gravity-assisted gebruik, maar ik proef uit je nadruk op xc-en dat je ook goed een berg op wilt kunnen fietsen/dieper de bergen in wilt kunnen? Bij dat laatste lijkt die 140 me echt een hele mooie optie.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » za nov 14, 2009 10:30 am

specsz enduro, flesraket, sx, absolut?
dat soort werk rijdt allemaal ook nog voldoende bergop, voor echt xc heb je toch je hardtail?

die cannondale is niet echt geschikt voor de heftigere tripjes zou ik denken. wacht andrs ff af, niels heet net een bottlerocket besteld, deze is over een week of 3 4 klaar, kan je ff proberen. Hij heeft m ook zo opgebouwd dat je dr alles mee kan. (net als mijn enduro trouwens)

Plons

Bericht door Plons » za nov 14, 2009 10:36 am

ik heb mensen de grote roadgap in winterberg zien springen met een super licht 4x fietsje met een rebaatje erin...

Als je echt een mooie techniek hebt kom je heel ver met die liteville 301

Ik zelf ben er ook een heel grote fan van.
Heb er zelf (nog) gene, maar in onze groep rijden er verschillende :
eentje rijdt er gewoon marathons mee, de andere gaat er mee afdalen in frankrijk.

Let vooral op de 2010 301 : deze is echt super goed ge-upgrade :
hammerschmidt klaar bvb
maar ook 3 veerwegen (tot 160 mm) let op : drie verschillende links...
maar dat is een kleine investering.

Rob Akkermans gaat zich er wat op toeleggen want hij heeft al een voor akkoord dat de frames zonder demper geleverd gaan worden (dt swiss zuigt met capital Z)
maar Tim Flooks wil Bikeboutique ermee helpen dat elke Liteville uitgerust met een perfect getunede fox demper...

Moest ik jonger zijn en knapper, ik zou ook per direct nu voor een 301 gaan :D :D
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » za nov 14, 2009 6:20 pm

Cannondale Prophet MX2?

Pike met 20 mm voor
12 mm bolt achteras

DHX 5 coil erin hangen en gaan met die banaan.

Kan echt alles aan. 2 verschillende instellingen voor de demper (hoeken etc).

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » za nov 14, 2009 7:33 pm

gewoon effe wachten/sparen en kopen wat je zoekt! en gewoon lekker een mk8 kopen fox 36 erin, en je kan alles. en zeker klimmen.

TIthomas

Bericht door TIthomas » za nov 14, 2009 9:03 pm

he wouter!

Denk dat me stijl smooth genoeg is voor een liteville....of die cannondale. Vandaag even rondje asfalt gereden op die cannondale, veel fiets voor je geld maar geen liteville.
wil idd bikeparkje pakken, maar een week alpen moet ook kunnen. En vindt omhoog fietsen net zo leuk als met de lift gaan....
keuzes keuzes....
Van wie mag ik een weekendje een Liteville lenen? maarja, dan denk ik dat ik wel weet wat ik wil.
Zit de double al in elkaar dan?

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » za nov 14, 2009 10:36 pm

new concept bike uit geesburg of zoiets heeft wel test fietsen. maar je moet een soort tocht doen met die gasten! maar check hun site maar voor details. zijn wel behoorlijk aan de prijs met hun fietsen. Ik zelf heb een test rit gedaan bij adventurebike in venendaal. gast daar doet zelf veel freeride en heeft (toen ) wel wat staan van liteville.
je zou hun eens een belletje kunnen geven.
Ik zelf ben uiteindelijk in duitsland vondig geworden uurtje rijden over de grens. daar in de bossen afdaling gedaan met een demo fiets en toen zijn frame gekocht(was een lbs)
sterkte met keuzes maken!!

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » zo nov 15, 2009 9:52 pm

dsbikes uit duitsland! stukje rijden(bij munchen) maar daar kan je max testen. en deze mensen helpen je met alle vragen! en geen verplichtingen. erg behulpzaam en uiterst vriendelijk.

Rec

Bericht door Rec » di dec 29, 2009 7:59 pm

Ben zelf zeer tevereden van mijn Liteville.
Doe wel geen roadgaps, maar enduro werk en je kan er steeds nog goed mee omhoog.
Staat ni overal een lift ;)

Afbeelding

TIthomas

Bericht door TIthomas » do dec 31, 2009 3:36 pm

het is een transition bottlerocket geworden....toch maar naar de freeride kant gekeken en staat al een luxe hardtailfiets voor nederland in de schuur.

nu nog opbouwen

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » vr jan 01, 2010 1:13 pm

laat maar een paar foto,s zien, ben wel benieuwd.

TIthomas

Bericht door TIthomas » vr jan 01, 2010 8:46 pm

nu nog opbouwen....

Afbeelding

alain

Bericht door alain » za jan 02, 2010 4:50 pm

Wij hebben vandaag een Bottlerocket onder ons gat gehad,
je gaat daar echt plezier van hebben!
Beest van een speelfietsje en vermoedelijk het ideale parkwapen.

Plaats reactie