welke vork?
Moderator:Beheerders
mij voorvork van mijn DH bak is vandaag overleden en nu ben ik opzoek naar een andere.
zit zelf te twijfelen tussen een boxxer 2010 race of een 888.
heb zelf ook al aan single crown gedacht (bijv.66) maar weet niet of dat wel verstandig is. hopelijk zijn er mensen die me wat advies willen geven.
zit zelf te twijfelen tussen een boxxer 2010 race of een 888.
heb zelf ook al aan single crown gedacht (bijv.66) maar weet niet of dat wel verstandig is. hopelijk zijn er mensen die me wat advies willen geven.
This is bulshit. Die paar gram meer, dat voel je niet hoor. Wat wilde er in steken een Fox 32 floatb1wb schreef:als je hem het meest gebruikt voor wat freeriden dan is een single crown meer dan genoeg. nadeel van zo'n boxxer (of welke double crown dan ook) is dat de voorkant erg zwaar wordt. een single crown is veel makkelijker te hanteren vanwege het lage gewicht aan de voorkant.
je hebt gelijk.schnitzer schreef:This is bulshit. Die paar gram meer, dat voel je niet hoor. Wat wilde er in steken een Fox 32 floatb1wb schreef:als je hem het meest gebruikt voor wat freeriden dan is een single crown meer dan genoeg. nadeel van zo'n boxxer (of welke double crown dan ook) is dat de voorkant erg zwaar wordt. een single crown is veel makkelijker te hanteren vanwege het lage gewicht aan de voorkant.

ik vergelijk hier thuis een manitou sherman met een magura big ego...
-
- Berichten:142
- Lid geworden op:ma jun 22, 2009 10:08 am
- Locatie:geldrop
Mocht je toch voor de boxxer race gaan.
Hier is ie echt retegoed geprijsd.
http://www.bike-components.de/products/ ... -2010.html
Ik heb overigens zelf voor een totem gekozen zodat ik mijn frame niet beschadig met de vorkpoten wanneer ik val.
Hier is ie echt retegoed geprijsd.
http://www.bike-components.de/products/ ... -2010.html
Ik heb overigens zelf voor een totem gekozen zodat ik mijn frame niet beschadig met de vorkpoten wanneer ik val.
I spam therefore I am!
----------------------------
\o/ Team Roekeloos \o/
----------------------------
----------------------------
\o/ Team Roekeloos \o/
----------------------------
Denk er ook aan dat een Boxxer WC behoorlijk onderhoudsintensief is,
stelt niets voor als je geen 2 linkerhanden hebt maar als je het telkens moet laten doen..
Handleiding spreekt van een beurt tussen de 10 en 20 rijuren, tftuned spreekt van 20 a 30uur.
Ook heb ik behoorlijk last van frictie op mijn WC in het begin van de veerweg,
in Malaga met een deense prof (Mads Weidemann) gesproken en die reed nu met een Team omdat zij het er ook niet uitkregen.
Bij tftuned spreken ze van een WC kompleet open gooien en veel TLC + vet.
stelt niets voor als je geen 2 linkerhanden hebt maar als je het telkens moet laten doen..
Handleiding spreekt van een beurt tussen de 10 en 20 rijuren, tftuned spreekt van 20 a 30uur.
Ook heb ik behoorlijk last van frictie op mijn WC in het begin van de veerweg,
in Malaga met een deense prof (Mads Weidemann) gesproken en die reed nu met een Team omdat zij het er ook niet uitkregen.
Bij tftuned spreken ze van een WC kompleet open gooien en veel TLC + vet.
Dat meen je niet! Damn, dus op vakantie elke 2-3 dagen de boel uit elkaar trekken...alain schreef:Handleiding spreekt van een beurt tussen de 10 en 20 rijuren, tftuned spreekt van 20 a 30uur.
Dan zou ik sowieso lekker een Boxxer Team kopen en die 200 gr voor lief nemen

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Bron: http://www.tftunedshox.com/faq/rock_box ... xer_Issues
Ik heb enkel de rockshox handleiding voor de worldcup gelezen aangezien ik die heb,
maar het zou dus kunnen dat dit voor alle modellen geldt.
Als je het eens gedaan hebt dan lukt het wel op een kwartiertje.
En er wordt ook gesproken over rijuren,
als je per dag 10 runs doet in de alpen van 15 minuten dan ben je toch redelijk gaar (ik zeker) en heb je in totaal 2h30 effectieve rijtijd,
dus zou je 10 dagen kunnen rijden (=25h) voor je moet servicen.
En dat geldt blijkbaar voor alle boxxers.Boxxers work best if the oil is changed every 20-30 hours & this is a relatively easy job.
Ik heb enkel de rockshox handleiding voor de worldcup gelezen aangezien ik die heb,
maar het zou dus kunnen dat dit voor alle modellen geldt.
Als je het eens gedaan hebt dan lukt het wel op een kwartiertje.
En er wordt ook gesproken over rijuren,
als je per dag 10 runs doet in de alpen van 15 minuten dan ben je toch redelijk gaar (ik zeker) en heb je in totaal 2h30 effectieve rijtijd,
dus zou je 10 dagen kunnen rijden (=25h) voor je moet servicen.
Mijne is ver ver boven de aangegeven 20-30 uur dat ik de boxxer wc heb gebruikt.1 weekje Oostenrijk was voor mij al goed voorzo'n 72 rij uren.Tot nu toe geen teken dat de vork slecht functioneerd en nog altijd super plush.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Je bent een held!
8 dagen aan 9 uur effectief rijden.
Plaspauze's en shuttles tellen dus niet mee.
Een beetje theorie;
je bent 1h op een piste,
je duwt je fiets 5 keer gedurende 5 minuten naar boven, totaal van 25 minuten pushen dus,
dan heb je een effectieve rijtijd van 35 minuten, en niet van 1 uur.
En die uren zijn richtlijnen, je vork zal niet uit mekaar vallen als je eens 31h gereden hebt voor een service.
8 dagen aan 9 uur effectief rijden.
Plaspauze's en shuttles tellen dus niet mee.
Een beetje theorie;
je bent 1h op een piste,
je duwt je fiets 5 keer gedurende 5 minuten naar boven, totaal van 25 minuten pushen dus,
dan heb je een effectieve rijtijd van 35 minuten, en niet van 1 uur.
En die uren zijn richtlijnen, je vork zal niet uit mekaar vallen als je eens 31h gereden hebt voor een service.
Tuning guide:
http://www.sram.com/_media/techdocs/GEN ... RLANDS.pdf
User manual:
http://www.sram.com/_media/techdocs/95- ... ev%20B.pdf
Video howto over een kleine service (wel vorig model, maar het geeft je een idee):
http://video.mpora.com/watch/dfsINRabP/
momenteel zijn ze bij mpora hun ding aan het updaten en is de video niet beschikbaar
http://www.sram.com/_media/techdocs/GEN ... RLANDS.pdf
User manual:
http://www.sram.com/_media/techdocs/95- ... ev%20B.pdf
Video howto over een kleine service (wel vorig model, maar het geeft je een idee):
http://video.mpora.com/watch/dfsINRabP/
momenteel zijn ze bij mpora hun ding aan het updaten en is de video niet beschikbaar
-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen