crank 83mm
Moderator:Beheerders
Ik ben op zoek naar een degelijke maar ook lichte 83mm crank. Momenteel heb ik de oude saint steken en die is voor mij onverwoestbaar, maar wel wat zwaar.
met een 14" bb twijfel ik tussen een 165mm of een 170mm.
Iemand een goed voorstel?
met een 14" bb twijfel ik tussen een 165mm of een 170mm.
Iemand een goed voorstel?
-
-
- Contacteer:
Volgens mij is tot nu toe alleen de RS8 te krijgen als Xtype. Die zou alleen gemaakt voor XC en trail.illuminatastigmata schreef:J.BL schreef:Middleburn?
Ben ik ook over aan het denken...maar in de nieuwe (X-type)configuratie heb ik hem nog nergens gezien in 83mm èn 165 armen...
Of zoek ik niet goed genoeg............?
Waarom niet gewoon voor een ISIS RS7 kiezen?
-De ISIS brackets gaan imho over het algemeen langer mee dan de Xtype;
-Dmv een andere maat bottom bracket kun je je cranks ook op een andere bike gebruiken;
Je staat iets minder breed dan met een Xtype config, wat bij een 83 bracket ook wel prettig is.
-
- Contacteer:
De 771 is er toch ook gewoon in 165mm... Niet te bestellen bij Shimano zelf?Chmod schreef:als je niet voor 165mm gaat, kan je een xt steken...
Isis of SQ ben ik echt geen fan van. Zal maar een saint steken zeker.
Om de mod nog makkelijker te maken kan je volgens mij ook cups gebruiken voor een racefiets die zijn nog wat smaller dan die voor een mtb. Ook wel niet zo stevig dan vrees ik.
Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!