Lichte maar stevige bottom bracket
Moderator:Beheerders
Ik heb nu een FSA ISIS drive crackset en bottom bracket op mijn freeride zitten maar die is aan vervanging toe omdat de ontstane speling nu het schakelen te veel beïnvloed.
Aangezien deze bottom bracket voor mijn gevoel nogal snel versleten is zou ik graag van jullie wat tips hebben wat ik het beste er in kan zetten. Ik gebruik nu dus FSA Isis drive Crank armen die ik graag zou willen behouden omdat die gewoon nog goed zijn.
Liefst een relatief licht onderdeel dat toch erg sterk is en niet zo snel slijt. Bedankt alvast!
Aangezien deze bottom bracket voor mijn gevoel nogal snel versleten is zou ik graag van jullie wat tips hebben wat ik het beste er in kan zetten. Ik gebruik nu dus FSA Isis drive Crank armen die ik graag zou willen behouden omdat die gewoon nog goed zijn.
Liefst een relatief licht onderdeel dat toch erg sterk is en niet zo snel slijt. Bedankt alvast!
Re: Lichte maar stevige bottom bracket
Misschien dat je nog ergens een SKF kunt vindenNoiA schreef:Ik heb nu een FSA ISIS drive crackset en bottom bracket op mijn freeride zitten maar die is aan vervanging toe omdat de ontstane speling nu het schakelen te veel beïnvloed.
/Marten
- cyberhawk
- Contacteer:
ik rij tot nu toe met alles truvativ DH gigapipe.. niet licht maar wel heel goed gaat jaren mee met trial gebruik.. krijgt dus allerlij klapjes op je BB met (mis)springen,.
anders zou ik voor een gelijkwaardig product gaan .. redelijk solide BB's
http://www.tartybikes.co.uk/isis_splined_bbs/c2.html
anders zou ik voor een gelijkwaardig product gaan .. redelijk solide BB's
http://www.tartybikes.co.uk/isis_splined_bbs/c2.html
-
Overgaan naar een nieuwe crankset met het holle type trapas en de lagers buitenop.
Daar zijn tegenwoordig heel veel varianten voor te krijgen.
Maar de Truvativ Howitzer trapassen zijn ook nog steeds goed.
Alleen ze passen niet op je huidige cranks.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
- cyberhawk
- Contacteer:
hollowtech is niet per definitie beter..!Michielvanosch schreef:Overgaan naar een nieuwe crankset met het holle type trapas en de lagers buitenop.
kijk maar eens dit forum door niet iedereen is er over te spreken ..
een goed isis BB gaat langer mee dan doorsnee external BB's
truvativ howitzer past idd niet.. lijkt op isis maar is het niet..
(daarom heet het ook howitzer..)
als je voor truvativ gaat .. de normale isis BB's uitkiezen ..
-
De kwaliteit van een hollowtech lager verschilt per merk.
Als je een goeie hebt gaan ze een hele tijd mee!
Als je een goeie hebt gaan ze een hele tijd mee!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!