Winterbergen! Waar en hoe?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BobbyFire
Winterbergen! Waar en hoe?

Bericht door BobbyFire » ma jan 17, 2011 10:46 pm

Hoi,

Ik ben nieuw hier dus neem me niet kwalijk als ik dit in het verkeerde onderwerp post.
Ik ben zelf 18 jaar en heb al een paar keer geDownhilled/Freeride.
Ben 1 week naar Val du soleil geweest en heb daar 3 dagen gedownhilled.
Was erg tof en was meteen "verliefd". De instructeur vond dat ik wel talent had, hij hoefde ook niet te wachten enzo. Heb zelf ook redelijk veel lef wat het allemaal natuurlijk wat makkelijk maakte :).
Tijdens dat ik daar was waren ze ook bezig met een race uit de World cup(dacht ik hoor)! Was echt zwaar sick om te zien :shock:. Ben stiekum wel een keer mee gereden achter zo'n pro, kom hem nog aardig bijhouden ondanks ik de track niet kende.... :lol:

Nu ben ik in de zomer ook een keer naar Filthy Trails in Maasmechelen. Was ook erg tof, het was alleen iets meer sprongen enzo. Wat ik minder vond dan echt lekker raggen over de rotsen enzo!!:evil:

Nu wil ik een keer met een vriend naar Winterbergen gaan in de meivakantie! Nu wou ik eigenlijk eerst wat meer informatie van de echte pro's: jullie dus... Wat is de beste plek om naar toe te gaan? Waar kan ik het beste de fiets huren, heb zelf nog geen fiets(die gaat nog wel komen hoop ik)! En hebben jullie nog goede en goedkope adresjes om te slapen!!??

Heel erg bedankt alvast! ;)

Mrtnrider

Re: Winterbergen! Waar en hoe?

Bericht door Mrtnrider » ma jan 17, 2011 10:53 pm

BobbyFire schreef: Ben stiekum wel een keer mee gereden achter zo'n pro, kom hem nog aardig bijhouden ondanks ik de track niet kende.... :lol:
Waren ze aan het trackwalken? ;)

Winterberg is inderdaad lachen! Je hebt in winterberg tal van pensionnetjes, erg duur zal het niet zijn. Onder, bij de bikeshop kun je bikes huren.

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma jan 17, 2011 11:52 pm

Haha, zelf geen bike hebben, maar wel een pro aardig bij houden ;)
Life begins at the end of your comfortzone.

BobbyFire

Bericht door BobbyFire » di jan 18, 2011 8:08 am

Haha nee ze waren wel aan het fietsen. Misschien reden ze niet 100%, zal ook wel niet anders zal het idd wel raar zijn dat ik ze bij kon houden.
Als je gewoon genoeg lef heb ga je snel genoeg naar beneden.
Tjsa.. De fietsen zijn voor mij nu nog even te duur!

Ik heb trouwens ook al een site gevonden/gekregen op dit forum voor veel info over winterbergen. Ik zal hem er zo no even bij zetten, misschien voor andere nog wel handig!

BobbyFire

Bericht door BobbyFire » di jan 18, 2011 8:10 am

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » di jan 18, 2011 8:27 am

Ik ben nog nooit in een pension geweest in Winterberg, maar wel op de camping.
Die ligt naast het bikepark, 100 meter lopen en je kan je fiets ophalen.
Als je met een paar vrieden gaat is dat ook altijd gezellig en het kost echt niks...
Maar dan moet je natuurlijk wel een tentje hebben.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

trixie24

Bericht door trixie24 » di jan 18, 2011 8:28 am

Hey, leuk dat je zo enthousiast bent!

Mocht je er ooit heen gaan type dan Winterberg (zonder -en) in op je Tomtom of iets dergelijks... Anders kom je er nooit ;)

BobbyFire

Bericht door BobbyFire » di jan 18, 2011 11:08 am

Haha ja zal ik doen!
Ja je kan ook nog in de auto slapen :p
Ik wil graag in mei gaan, weet niet of het dan al warm ge oeg is om te camperen...

Lautje

Bericht door Lautje » di jan 18, 2011 11:26 am

Ik ga altijd naar Haus Herrloh, aardige (Nederlandse) mensen die het runnen en je fiets kan in de afgesloten garage staan. Is in de zomer iets van 40 euro per nacht.

http://www.haus-herrloh.de/

aappii

Bericht door aappii » di jan 18, 2011 2:25 pm

ik ben vorig jaar ook voor het eerst in winterberg geweest. wij hebben overnacht bij pension zum kreuzberg: http://www.pension-zum-kreuzberg.de/ de eigenaar Fokke is een nederlander en zijn vrouw kan ook aardig nederlands. de kamers zagen er super netjes uit en waren van alle gemakken voorzien. de kosten zijn 35,- per nacht.
de fietsen kun je indd huren bij de bikeshop bij het oefenparcour. dit is tevens waar je je liftpas kunt halen. ik zou van te voren wel even reserveren, want ik heb weleens gehoord dat ze in het weekend alle fietsen al hadden verhuurd en een paar gasten uiteindelijk toch moesten uitwijken naar willingen.

grtz

jojo

Bericht door jojo » di jan 18, 2011 5:47 pm

aappii schreef:ik ben vorig jaar ook voor het eerst in winterberg geweest. wij hebben overnacht bij pension zum kreuzberg: http://www.pension-zum-kreuzberg.de/ de eigenaar Fokke is een nederlander en zijn vrouw kan ook aardig nederlands. de kamers zagen er super netjes uit en waren van alle gemakken voorzien. de kosten zijn 35,- per nacht.
de fietsen kun je indd huren bij de bikeshop bij het oefenparcour. dit is tevens waar je je liftpas kunt halen. ik zou van te voren wel even reserveren, want ik heb weleens gehoord dat ze in het weekend alle fietsen al hadden verhuurd en een paar gasten uiteindelijk toch moesten uitwijken naar willingen.

grtz
Paar jaar geleden betaalden ik nog 20 euro voor een nacht....

Als je onderdak zoekt in Winterberg gewoon voor een huisje of de camping gaan. Huisjes heb je vanaf 45 euro per nacht (4/6 persoons), vele malen goedkoper dan een pension of hotel.
keybone collector!!!

Megavalanche

Bericht door Megavalanche » di jan 18, 2011 5:59 pm

Agh de komen ook nog fatsoenlijke reacties, :o

voor fiets verhuur kun je het beste: http://www.bikepark-winterberg.de/
even checken

BobbyFire

Bericht door BobbyFire » di jan 18, 2011 10:57 pm

Thanks allemaal!
De info is zeer handig. :o
Ja ik ga denk ik maar met 2 man, is het beetje zonde om dan een heel huisje af te huren.
Misschien is dit wel voordeliger als ik misschien nog wat andere vrienden mee vraag..

Reprox

Bericht door Reprox » wo jan 19, 2011 12:14 am

Wij gingen eerst naar Haus Herrloch, en zoals eerder vermeld, gewoon top! Wel het ontbijt erbij nemen, heerlijk.
Maar om de kosten te drukken zijn we de afgelopen keren naar de camping geweest.
In het najaar hebben we daar in mijn bedrijfs bus geslapen, en geloof mij, met ijs op de voorruit was het niet bepaalt relax.
Dus mocht je in het voor- of najaar gaan, houd de weersvoorspellingen in de gaten!
Owjah, neem je rubberen hamer en een paar stevige haringen mee mocht je gaan camperen.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

christoff

Bericht door christoff » wo jan 19, 2011 9:13 am

ik ben vorig jaar in het eerste week van mei geweest. veel regen en koud smorgens, maar als je een goede slaapzak hebt (eentje dat tot -20°c aankan) zal je daar op de camping weinig last van hebben en het is een pak goedkoper. op de camping slaap je mss al voor 2 nachet voor €15 per persoon.

Plaats reactie