Legaal een north-shore maken.

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sammie
Legaal een north-shore maken.

Bericht door Sammie » wo mar 16, 2011 7:52 pm

Hallo, misschien is het wel een hele domme vraag maar ik en een paar vrienden willen bij ons in de bossen een hele mooie north-shore gaan bouwen. Maar nu de vraag:
Is dit echt zwaar illegaal of gaan we er niet veel problemen mee krijgen?
We zouden wel graag willen dat hij blijft staan natuurlijk.

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » wo mar 16, 2011 7:57 pm

Denk dat niemand zal gaan klagen als er maar niet te veel overlast van komt denk dat andere bikers het ook niet erg zouden vinden :thumbsup:

koen vlemminx

Bericht door koen vlemminx » wo mar 16, 2011 8:02 pm

de kans zit er wel in dat de gemeente of Staatsbosbeheer alles verwijdert. want bij mijn weten is het verboden om te graven of te bouwen in natuurgebieden/bossen, daar moet je toestemming voor aanvragen. of daar een staf op zit weet ik niet? ik denk dat er een bekeuring voor zal zijn.

toch een beetje oppassen wat je doet!
gr koen.
downhill is voor de echte man =)

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mar 16, 2011 8:12 pm

Heb dit 1x keer gedaan in het bos zonder een bouw vergunning aangevraagt bij staatsbosbeheer,eerste 2 weken niks aan de hand maar daarna zag 1 van de boswachters me graven.Werd ook heel vriendelijk gevraagt om te stoppen anders kreeg ik een bekeuring voor de volgende keer als 1 van zijn collega's me weer betrapte met graven.

valent46

.

Bericht door valent46 » wo mar 16, 2011 9:26 pm

Wij hadden zelfs een heel northshorepark staan en toen we bijna alles klaar hadden kwamen er 2 bestelbusjes aanscheuren in de bosjes geparkeerd en werden we zowat opgepakt als criminelen :? :D achteraf wel leuk maar toen niet die BOA's (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) wouden ons zo meenemen :o die lui zijn echt fanatiek maar ik weet niet of elke gemeente van die mensen heeft? Wij konden toen met veel moeite ons eruit praten en ik had mazzel dat ik toen net geen 18 was anders kreeg ik zelfs een strafblad volgens die mafkees :shock: :D
Be a Pancake or Not!

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » wo mar 16, 2011 9:45 pm

is dan achteraf dan toch niet zo'n goed idee om zomaar een trail te bouwen in de bossen dus gewoon op een zondag op en neer naar melmedy rijden

r083rt
Contacteer:

Re: .

Bericht door r083rt » do mar 17, 2011 9:11 am

Als je het nergens aan vast timmert en geen gaten graaft zal het vast al een stuk beter gaan denk ik.. Of is het dan vervuiling ofzo.. Hoorde gist op de radio dat het al strafbaar is als je een appel uit je raam gooit terwijl die in 10 dagen is afgebroken..
Specialized Demo 8 2011

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » do mar 17, 2011 10:23 am

Ik zou een plek zoeken zonder wandelpaden.
Daar komt eigenlijk niemand, dan zal je ook geen problemen met staatsbosbeheer.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

valent46

.

Bericht door valent46 » do mar 17, 2011 10:59 am

ja wij zijn nu ook weer opnieuw begonnen en je moet er echt voor zorgen dat er geen wandelpaden lopen in het gebied of in de buurt dan heb je de meeste kans! want als je over wandelpaden rijd of ernaast bouwt is het erger :oops:
Be a Pancake or Not!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mar 17, 2011 3:58 pm

Neem van een "oude man" aan dat je beter even contact op kan nemen met de gemeente om te kijken wat er mogelijk is. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hier anders binnenkort weer een topic staat waarin men kwaad meldt dat de shores weggehaald zijn door de gemeente en wat ze wel niet in hun hoofd durven te halen

Gemeentes zijn niet altijd moeilijk. Je moet alleen even weten wie je moet hebben en een volwassene de belangen laten behartigen

Plaats reactie