bike kopen M of L
Moderator:Beheerders
Het is niet voor mij, maar als je een bike koopt in maat M en je moet eigenlijk L hebben,
Is dit een groot en opmerkelijk verschil?
Het gaat om iets van 3 cm verschil in framemaat.
is dat veel?
Is dit een groot en opmerkelijk verschil?
Het gaat om iets van 3 cm verschil in framemaat.
is dat veel?
- richard_librium
Haha
ben ongeveer 1,85 en rijdt denk ik op een M, kan ook een L zijn, frame = overgespoten en kreeg er geen info bij, rijdt in ieder geval fijn.
Maar eventjes testen of hij lekker rijd is niet het geval, aangezien het om dik 2 uur heen rijden gaat, en je liever niet met lege handen naar huis gaat dan.
ben ongeveer 1,85 en rijdt denk ik op een M, kan ook een L zijn, frame = overgespoten en kreeg er geen info bij, rijdt in ieder geval fijn.
Maar eventjes testen of hij lekker rijd is niet het geval, aangezien het om dik 2 uur heen rijden gaat, en je liever niet met lege handen naar huis gaat dan.
ik snap hem niet helemaal je rijd nu op een M of L maar die rijd goed.
wil je nu wat nieuws gaan kopen en je weet de maat niet ofzo?
om wat voor frame gaat het, sommige merken (trek bijvoorbeeld) vallen klein...
sommige merken (scott) hebben alleen S en L
dus ik rijd met 1,80m op een L
Laatst gewijzigd door Smittie op wo dec 12, 2012 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om een vriend, die een bike wil kopen, een demo.Smittie schreef:ik snap hem niet helemaal je rijd nu op een M of L maar die rijd goed.
Alleen de maat is M en hij is eigenlijk geschikt voor L.
Hij vraagt zich af of dit ergerlijk kan zijn.
Hij is geen reus, 1,84 dacht ik.
Is het gelijk een No-deal?
En @me.
Ik weet niet of ik een M of L heb, want frame overgespoten en kreeg geen info over framemaat, omdat hij al 3x een andere eigenaar had gehad terwijl hij is over gespoten.
Het punt is dat ik hem fijn vind rijden ookal voelt hij soms klein aan ( big hit comp 2003)
Ik denk dat het niet heel erg vervelend zal zijn M te rijden als l rijder.
Andere hier zwggen van wel.
Dan zou ik niet echt twijfelen om de M te proberen.
Ik ben 1m86 en rij met alle tevredenheid een Medium Demo.
Daarvoor ook een Medium Sx trail.
Vooral bij specialized specifiek schijnt de L echt wel al groot te zijn.
Dus voor freeride/downhill met een lengte van 1m84 zou ik niet twijfelen om voor een Medium te kiezen.
Ik ben 1m86 en rij met alle tevredenheid een Medium Demo.
Daarvoor ook een Medium Sx trail.
Vooral bij specialized specifiek schijnt de L echt wel al groot te zijn.
Dus voor freeride/downhill met een lengte van 1m84 zou ik niet twijfelen om voor een Medium te kiezen.
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
gaat het om deze?:BQDHFR schreef: aangezien het om dik 2 uur heen rijden gaat.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... um=1&pos=2
dit is voor jou namelijk precies 2 uur rijden
Inderdaad persoonlijk, en ook te zien wat je onder technische stukken verstaat. Want een kleinere maat zal in vele gevallen ook iets beweeglijker zijn, dus meer ergens in te smijten als het ware. Ook in kombochtjes en zo zal een grote maat eerder een nadeel dan een voordeel zijn.
Op rechte snelle stukken zou hij wat stabieler moeten zijn maar heb ik eigenlijk nog geen hinder van ontdekt met mijn M.
Op rechte snelle stukken zou hij wat stabieler moeten zijn maar heb ik eigenlijk nog geen hinder van ontdekt met mijn M.
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
Maat M zal goed voor hem zijn, niet meer over twijfelen, gaan halen die bike! Rijdt zelf op een maat M devinci wilson, deze vallen iets kleiner uit, ben 1.81m.
En wat je hierboven leest over een L wat stabieler is, klopt wel, maar dit zullen velen nog niet eens merken dat verschil. Daar tegenover staat dat een M dan weer wendbaarder is, dat zul je wel eerder merken.
En wat je hierboven leest over een L wat stabieler is, klopt wel, maar dit zullen velen nog niet eens merken dat verschil. Daar tegenover staat dat een M dan weer wendbaarder is, dat zul je wel eerder merken.
Life begins at the end of your comfortzone.