tijn schreef:Lacer schreef:en dan mag jij uitleggen waarom
die vork is volgens mij 130mm (?) dat is goed voor een vagrant, meer of minder moet je niet doen.
en waarom zouden die parts niet kunnen
Meer is geen enkel probleem op dat frame. T is technisch gezien een hardtail hucker die niet voor niets garantie heeft met voorvorken tot 200mm en dualcrown
Dus dan wanneer je 130mm pakt kun je net zo goed in princiepe een specialzed P kopen. Dit frame is net zo speciaal dat dit een van de weinige hardtails is die zoveel travel kan hebben(samen met evil imperial en ns bitch)
Is toch echt een bewuste keuze hoor !

De geo is precies wat ik wilde, ik heb de NS Bitch ook op m'n lijstje gehad maar die is toch wel fundamenteel anders, meer echt een hardtail DH. (De 2008 geo van de Bitch snap ik niet meer... en die Evil Imperial, achja, da's een urban legend toch ?

)
Die FRIII is de simpelste Z1 variant, daardoor redelijk licht, en met wat tweaken best een relaxed vorkje. (Heb er zwaardere olie in gedaan en heb de spacerbende omgeharkt zodat hij 150mm zou moeten halen nu.) Inbouwhoogte is 538mm, wat nog iets meer is als de 518 waar ze bij transition vanuit gaan.
Tuurlijk kan er ook nog wel een langere vork in maar dan wordt het geheel wel erg lui,
gebruiksdoel is beetje 'hardcore XC'/speelwerk, mocht ik er mee de parken in gaan kan er altijd nog een 36, 55 of 66 in
Dusss....