nee, hij bedoelt de nieuwe flatlines.kevinv10 schreef:Dus je vergelijkt een RMX met een Intense m3? Appels en peren...hubertje schreef:Ik vind die hoek goed meevallen eigenlijk.. Die nieuwe RMs zijn op dat vlak nog heel wat extremer (ok verstelbaar, i know).
Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
de nieuwe m6 werd verkocht met dezelfde geometrie als gebruikt door chris kovarik en Matti Lehikoinen. Intense gaat ze vanaf nu uitleveren met andere drop outs omdat die geometrie voor de gewone mens niet te gebruiken was.kevinv10 schreef: Persoonlijk vind ik het helemaal niks zo'n vlakke hoek tenzij je een erg stijle baan hebt.
Met een stijlere hoek houd je mijns inziens veel meer controle over je voorwiel.
Je ziet bijv wel mensen als Hill met een supervlakke hoek rijden maar die rijden totaal andere tracks dan wij doen en de geometrie van onze bikes mag je nooit vergelijken met de geometrie van een WC racer...
champery is een stuk stijler dan bad wildbad, willingen, enz.
Niels, je fiets ziet er een stuk beter uit dan met dat smalle stuurtje.
Zoals ik al zei, appels en peren...Loeky schreef:nee, hij bedoelt de nieuwe flatlines.kevinv10 schreef:Dus je vergelijkt een RMX met een Intense m3? Appels en peren...hubertje schreef:Ik vind die hoek goed meevallen eigenlijk.. Die nieuwe RMs zijn op dat vlak nog heel wat extremer (ok verstelbaar, i know).

SlapHappy
Dus dat!Djamgils schreef:
de nieuwe m6 werd verkocht met dezelfde geometrie als gebruikt door chris kovarik en Matti Lehikoinen. Intense gaat ze vanaf nu uitleveren met andere drop outs omdat die geometrie voor de gewone mens niet te gebruiken was.
Ik rij met een 7" Fox40 in mijn v10 en dan laat ik hem ook nog wat zakken in de kroonstukken. Mss is dat wat te laag voor de meeste hier maar een te vlakke hoek komt iig je stuurgedrag en controle over je voorwiel niet ten goede.
SlapHappy
Breder stuurtje inderdaad en andere stem, scheelt best wel in hoogte.
De poten kan ik niet verder laten zakken, vork is 8" en hij heeft nu al de minimale clearance. Ik kan de hoek niet meten maar ik vond het qua rijden erg meevallen eigenlijk. Misschien komt dat omdat ik ook al een tijd niet gefietst had. Flatcrowns is een idee maar voor een 2005 RC vind ik daarvan de kosten niet echt in verhouding met de vork. Waar haal je ze vandaan voor een normale prijs? Als ik ga investeren dan eerder een 2007 Team.
Als ik op Pinkbike vergelijk vind ik die hoek van mij nog best meevallen. Maar goed, het bijft lastig te zien. Van deze bijvoorbeeld lijken de hoeken ook best vlak:
http://i1.pinkbike.com/photo/1647/pbpic1647972.jpg
http://i3.pinkbike.com/photo/1520/pbpic1520075.jpg
http://i2.pinkbike.com/photo/1687/pbpic1687943.jpg
De poten kan ik niet verder laten zakken, vork is 8" en hij heeft nu al de minimale clearance. Ik kan de hoek niet meten maar ik vond het qua rijden erg meevallen eigenlijk. Misschien komt dat omdat ik ook al een tijd niet gefietst had. Flatcrowns is een idee maar voor een 2005 RC vind ik daarvan de kosten niet echt in verhouding met de vork. Waar haal je ze vandaan voor een normale prijs? Als ik ga investeren dan eerder een 2007 Team.
Als ik op Pinkbike vergelijk vind ik die hoek van mij nog best meevallen. Maar goed, het bijft lastig te zien. Van deze bijvoorbeeld lijken de hoeken ook best vlak:
http://i1.pinkbike.com/photo/1647/pbpic1647972.jpg
http://i3.pinkbike.com/photo/1520/pbpic1520075.jpg
http://i2.pinkbike.com/photo/1687/pbpic1687943.jpg
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Daarom rij je zo als een pannekoek.... Verhelderend!kevinv10 schreef:Dus dat!Djamgils schreef:
de nieuwe m6 werd verkocht met dezelfde geometrie als gebruikt door chris kovarik en Matti Lehikoinen. Intense gaat ze vanaf nu uitleveren met andere drop outs omdat die geometrie voor de gewone mens niet te gebruiken was.
Ik rij met een 7" Fox40 in mijn v10 en dan laat ik hem ook nog wat zakken in de kroonstukken. Mss is dat wat te laag voor de meeste hier maar een te vlakke hoek komt iig je stuurgedrag en controle over je voorwiel niet ten goede.
Ik denk dat her persoonlijk is, hoe je je balhoofdhoek wilt hebben.. Persoonlijk houd ik van heel vlak (65')... ieder zo zijn ding...
Net als jij op belgische dames valt....
alias Anton Bollebakker: no show, all go!
kan me herinneren dat jij ook s op een belgische vielBernard schreef:
Daarom rij je zo als een pannekoek.... Verhelderend!
Ik denk dat her persoonlijk is, hoe je je balhoofdhoek wilt hebben.. Persoonlijk houd ik van heel vlak (65')... ieder zo zijn ding...
Net als jij op belgische dames valt....

kom je dit weekend nog bieren eigenlijk of heb je t weer te druk voor ons?
en persoonijke voorkeur klopt natuurlij maar wel tot een zekere hoogte en zal dus ook te maken hebben met waar je veelal rijd...
SlapHappy
-
Hier dan eindelijk mijn Kona Stinky Primo.
Specs:
16" Stinky Primo met D.O.P.E. floating brake Roco WC
Hugi Fr naven met EX823 velgen en tubeless Highrollers
XT versnellingsbak
Diabolus cranks met E13 DRS guide (ik kwam er te laat achter dat ik de ketting nog niet goed heb liggen, loopt onder het wieltje door
)
Diabolus headset
FSA fr zadelpen en SDG grand prix zadel
Sunline stuur en stuurpen (errug mooi voor 'n hele nette prijs!)
2008 Juicy 7's (leidingen worden nog ingekort)
Fox 36 van

Specs:
16" Stinky Primo met D.O.P.E. floating brake Roco WC
Hugi Fr naven met EX823 velgen en tubeless Highrollers
XT versnellingsbak
Diabolus cranks met E13 DRS guide (ik kwam er te laat achter dat ik de ketting nog niet goed heb liggen, loopt onder het wieltje door

Diabolus headset
FSA fr zadelpen en SDG grand prix zadel
Sunline stuur en stuurpen (errug mooi voor 'n hele nette prijs!)
2008 Juicy 7's (leidingen worden nog ingekort)
Fox 36 van

-
[quote="Djamgils]
[/quote]
Dat klopt niet, Iedereen is het er over eens dat de M6 zwaar goed rijdt, enkel komt de achterband tegen de seattube aan, dat is heel wat anders dan er niet mee uit de voeten kunnen. Heb al meerdere mensen gesproken die de M6 zwaar goed vinden rijden(lage BB is niet een echt probleem, gewoon beetje opletten met aanzetten in de rock gardens) De optie voor de dropouts met lage BB en af en toe contact van achterwiel blijft gewoon bestaan
[/quote]
Dat klopt niet, Iedereen is het er over eens dat de M6 zwaar goed rijdt, enkel komt de achterband tegen de seattube aan, dat is heel wat anders dan er niet mee uit de voeten kunnen. Heb al meerdere mensen gesproken die de M6 zwaar goed vinden rijden(lage BB is niet een echt probleem, gewoon beetje opletten met aanzetten in de rock gardens) De optie voor de dropouts met lage BB en af en toe contact van achterwiel blijft gewoon bestaan
Ik had het iets genuanceerder moeten brengen. Er zijn idd problemen met de band die de seat tube raakt. Als oplossing komen er nieuwe drop outs die meteen de bb wat hoger maken en de head angle wat stijler.Christiaan schreef: Dat klopt niet, Iedereen is het er over eens dat de M6 zwaar goed rijdt, enkel komt de achterband tegen de seattube aan, dat is heel wat anders dan er niet mee uit de voeten kunnen. Heb al meerdere mensen gesproken die de M6 zwaar goed vinden rijden(lage BB is niet een echt probleem, gewoon beetje opletten met aanzetten in de rock gardens) De optie voor de dropouts met lage BB en af en toe contact van achterwiel blijft gewoon bestaan
Maar mijn punt was niet dat de m6 slecht zou rijden. Ik bedoelde te zeggen dat niet iedereen blij is met super slacke race geometrie. (en dat intense daar nu op reageert door nieuwe drop outs te maken.)
Hoor van enkele mensen hier die een m6 rijden dat hij beter moet zijn als een m3. Minder lomp, veel speelser.
Intense komt idderdaad met nieuwe dropouts om het seattube probleem op te lossen.
Intense komt idderdaad met nieuwe dropouts om het seattube probleem op te lossen.
Support by www.everyday26.de & www.bike-sport-muenchen.de/
Je kan ook gewoon een V10 kopen, dezelfde bike zonder kinder ziektes en veel mooier.....hahahaha.Djamgils schreef:Ik had het iets genuanceerder moeten brengen. Er zijn idd problemen met de band die de seat tube raakt. Als oplossing komen er nieuwe drop outs die meteen de bb wat hoger maken en de head angle wat stijler.Christiaan schreef: Dat klopt niet, Iedereen is het er over eens dat de M6 zwaar goed rijdt, enkel komt de achterband tegen de seattube aan, dat is heel wat anders dan er niet mee uit de voeten kunnen. Heb al meerdere mensen gesproken die de M6 zwaar goed vinden rijden(lage BB is niet een echt probleem, gewoon beetje opletten met aanzetten in de rock gardens) De optie voor de dropouts met lage BB en af en toe contact van achterwiel blijft gewoon bestaan
Maar mijn punt was niet dat de m6 slecht zou rijden. Ik bedoelde te zeggen dat niet iedereen blij is met super slacke race geometrie. (en dat intense daar nu op reageert door nieuwe drop outs te maken.)
-
-