Down-Hill fietske bouwen!!!!!!!!!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

roadkill
Re:Down-Hill fietske bouwen!!!!!!!!!

Bericht door roadkill » ma dec 29, 2003 5:49 pm

Nee dat van die naven snap ik ook wel hoor ;D,maar het blijkt bij mij in de buurt vfij moeilijk om aan de juiste maat spaken te komen.Dat komt dus vooral door de naaf /velg combi waardoor er erg korte spaken in schijnen te moeten.......
En ja ik ben eigenwijs,maar ik begin ook erg mooi moe van die truttige antwoorden te worden:omdat bijna iedereen met 26 inch rijd...

Greetz Roadkill:als je op onbekende paden durft te freeriden,sla dan ook eens een ander pad in met nieuwe onderdelen(dit gaat weer hele flauwe reacties uitlokken :? )

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma dec 29, 2003 5:55 pm

Jadda jadda jadda, maar roadkill, jij hebt nog nooit met 24" gereden, een aantal van de heren hier wel. Sterker is leuk, maar je hebt met 26" wielen ook keus genoeg aan sterke wielen.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma dec 29, 2003 5:58 pm

en over een paar jaar: DH-en met 29"!!

roadkill

Bericht door roadkill » ma dec 29, 2003 6:00 pm

Ik kan er ook wel inkomen maar ik vind het argument:omdat bijna iedereen 26 inch rijd is het beter,gewoon erg zwak.
En ik weet ook wel dat hier genoeg mensen zitten die meer ervaring hebben dan mij met 26 inch,maar hoeveel ervaring hebben ze dan met 24 inch????

Greetz Roadkill

Gast

Bericht door Gast » ma dec 29, 2003 6:08 pm

Hoeveel downhill ervaring heb jij uberhaubt roadkill?
Als je ergens niets van af weet probeer er dan niet interessant over mee te lullen.

roadkill

Bericht door roadkill » ma dec 29, 2003 6:44 pm

Oh maar ik wil niet intressant doen hoor,en ik heb ook weinig ervaring met dh.Maar als je logisch nadenkt en je pakt 2 identieke velgen alleen de 1 is 24 inch en de ander 26 inch,dan zal de 24 inch sterker zijn dan de 26 inch.Als je dan wat dikkere banden om die 24 inch doet krijg je toch bijna de zelfde diameter???
Nou kan ik het mis hebben hoor,ik ben ook brildragend dus misschien zie ik het verkeerd...
En misschien lijkt het dan of ik intressant wil doen,maar zie het eens als een uitdaging om het van mijn kant te bekijken.Dus vergeet nou eens al je ervaringen en ga nu eens blanco kijken naar wat ik zeg,theoretisch klopt het.
De ervaringen die ik met heftig offroad heb is meer in de auto"s,en minder met fietsen,kijk bv eens naar een monstertruck,die gasten rijden ook met kleine wielen en grote banden,en volgens mij geld dat ook met motor crossen,daar zijn de velgen ook kleiner dan bij een buikschuiver maar de banden wer dikker.

Greetz Roadkill:Ik kan het rustig mis hebben,mag je rustig zeggen.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma dec 29, 2003 6:50 pm

alle wielenbouwers zullen het met mij eens zijn als ik zeg dat de manier waarop het wiel is gemaakt het meest zegt over de sterkte van een wiel...

Een 24 velg die slecht is gespaakt vouw je namelijk binnen 5 minuten dubbel als het moet...

roadkill

Bericht door roadkill » ma dec 29, 2003 6:52 pm

;D ;D ;D

Gast

Bericht door Gast » ma dec 29, 2003 6:53 pm

roadkill schreef: Oh maar ik wil niet intressant doen hoor,en ik heb ook weinig ervaring met dh.Maar als je logisch nadenkt en je pakt 2 identieke velgen alleen de 1 is 24 inch en de ander 26 inch,dan zal de 24 inch sterker zijn dan de 26 inch.Als je dan wat dikkere banden om die 24 inch doet krijg je toch bijna de zelfde diameter???
Nou kan ik het mis hebben hoor,ik ben ook brildragend dus misschien zie ik het verkeerd...
En misschien lijkt het dan of ik intressant wil doen,maar zie het eens als een uitdaging om het van mijn kant te bekijken.Dus vergeet nou eens al je ervaringen en ga nu eens blanco kijken naar wat ik zeg,theoretisch klopt het.
De ervaringen die ik met heftig offroad heb is meer in de auto"s,en minder met fietsen,kijk bv eens naar een monstertruck,die gasten rijden ook met kleine wielen en grote banden,en volgens mij geld dat ook met motor crossen,daar zijn de velgen ook kleiner dan bij een buikschuiver maar de banden wer dikker.

Je hebt t mis.

Gast

Bericht door Gast » ma dec 29, 2003 6:53 pm

Steelboy schreef:
alle wielenbouwers zullen het met mij eens zijn als ik zeg dat de manier waarop het wiel is gemaakt het meest zegt over de sterkte van een wiel...

Een 24 velg die slecht is gespaakt vouw je namelijk binnen 5 minuten dubbel als het moet...

He, heb je nog meer van die waarheden als een koe? Heeft roadkill ook wat om z"n postaantal op te waarderen.

Zane!

Bericht door Zane! » ma dec 29, 2003 7:01 pm

dus ik merk hier de nieuwste ontwikkeling in de dh scene:

bead locks..

zane

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma dec 29, 2003 7:09 pm

Ruud schreef:
He, heb je nog meer van die waarheden als een koe? Heeft roadkill ook wat om z"n postaantal op te waarderen.

vast wel, hoeveel wou je er hebben?

Gast

Bericht door Gast » ma dec 29, 2003 7:11 pm

Zane! schreef:
dus ik merk hier de nieuwste ontwikkeling in de dh scene:

bead locks..

zane

Zou dat passen tussen mn Shiver? ;D

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma dec 29, 2003 7:36 pm

Dude© schreef:
[
roadkill schreef:
Oh maar ik wil niet intressant doen hoor,en ik heb ook weinig ervaring met dh.Maar als je logisch nadenkt en je pakt 2 identieke velgen alleen de 1 is 24 inch en de ander 26 inch,dan zal de 24 inch sterker zijn dan de 26 inch.Als je dan wat dikkere banden om die 24 inch doet krijg je toch bijna de zelfde diameter???

Je hebt t mis.

Ok, en dan mag roadkill nu op de proppen komen met een band waardoor dat verschil in diameter weer gecompenseerd wordt.

HoPe

Bericht door HoPe » ma dec 29, 2003 7:40 pm

roadkill schreef:
Ik kan er ook wel inkomen maar ik vind het argument:omdat bijna iedereen 26 inch rijd is het beter,gewoon erg zwak.
Greetz Roadkill

Vertel mij dan hoe het komt dat 9 op de 10 van de DH racers -en dus ook op professioneel vlak he- 26" steekt en geen 24"? Er zal dan toch wel een reden voor zijn, nee?
Neemt 24" als ge niets anders doet dan drops-to-flat e.d maar 26" is beter gekend als het race-wiel en ik verzeker u dat ook zij, mits goed gespaakt, drops overleven.
btw: in sommige frames past er een 26x2.7 band.. meer dan genoeg volgens mij.

Als je meer wilt weten over wielen en gans den battaklan contacteer dan best Luc.

Gast

Bericht door Gast » ma dec 29, 2003 8:01 pm

legion schreef:
[
Dude© schreef:
[
roadkill schreef:

Je hebt t mis.

Ok, en dan mag roadkill nu op de proppen komen met een band waardoor dat verschil in diameter weer gecompenseerd wordt.

Dat mag hij wel proberen (niet dat dat hem gaat lukken waarschijnlijk ::)) maar ik kies liever zelf mn banden uit die ik fijn vind en ik wil niet afhankelijk zijn van het feit dat een band de goeie diameter moet hebben of weet ik veel wat.
En als ik de band die ik het fijnst vind (maxxis highroller 2.7) op een 24" wiel leg en ik leg er 1 op een 26" wiel blijft het verschil gelijk.
Dus het argument blijft kansloos.

roadkill

Bericht door roadkill » ma dec 29, 2003 9:33 pm

Eigenlijk best vaag hier,eerst geef ik aan dat ik een Gazzaloddi 3,0 op een 26 inch in mijn mx comp heb gekregen.Dat vond ik ook heel fijn werken,krijg ikalleen als commentaar dat ik over water wil gaan fietsen met zo"n band.........
Laat ik nou voor eens en altijd ff duidelijk maken wat nou mijn punt is:
1: ik heb dus helemaal niets tegen 26 inch wielen!
2:Ik heb nooit beweerd dat 26 inch niet zou deugen,genoeg bewijs dat ze werken...
3:ik beweer alleen dat een 24 inch ten alle tijden sterker zal zijn dan een identiek 26inch,en daarmee bedoel ik dus helemaal gelijk opgebouwd van dezelfde kwaliteit.
4:Kennelijk zitten er een aantal dh-ers hier zo vastgeroest in hun oude gewoontes,dat het mij zou verbazen dat ze uberhaupt nog kunnen fietsen.
5:voor degene die wel begrijpen waar ik heen wil:het is niet persee fout om eens iets anders te doen dan standaard,dat houd de vooruitgang tenminste in gang....

Greetz Roadkill:nou ik zal nu wel weer popi aan het doen zijn zo be it!

O ja punt 6:let niet op mijn gramatica,ik geef meer om fietsen dan om typen...... ;D ;D

Plaats reactie