zelfkennis en evaluatie
Moderator:Beheerders
Yep,
Heb vorig jaar vrij veel met BMX gereden. (of was dat nou nog een jaar dà à r voor?), wat me behoorlijk opviel in die periode was:
- Dat we niet over de haverklap over materiaal zaten praten.
- Dat we meer over het fietsen zelf klapten
- Dat de verwelkoming van een nieuwe fiets hooguit een kwartier duurde (tov een hele dag indien iemand een nieuwe mtb heeft)
- Dat er enkel iets werd vervangen als het krom was, sleepte/kraakte of gebroken was.
- Dat ik zo ongeveer 20 euro heb uitgegeven aan fietsen in die periode (toch een dik half jaar), maar me eveneens keihard geamuseerd heb. (en dat was omdat ik de standaard handvaten niet puik vond)
- En dat ik dan nog eens een heel pak bij heb geleerd op fietsvlak.
Maw, ik betrap me zelf veel op het oneindig leuteren over materialen, en dat we dan uiteindelijk nog beginnen te klagen over het feit dat we het koud krijgen. Maw. als die fietsen zo nodig poepduur moeten zijn, zouden we er beter wat meer op gaan rijden. In feite zijn we allemaal posers... ;D
En ja, inderdaad, ook een beetje MX-Wortel
Heb vorig jaar vrij veel met BMX gereden. (of was dat nou nog een jaar dà à r voor?), wat me behoorlijk opviel in die periode was:
- Dat de verwelkoming van een nieuwe fiets hooguit een kwartier duurde (tov een hele dag indien iemand een nieuwe mtb heeft)
- Dat er enkel iets werd vervangen als het krom was, sleepte/kraakte of gebroken was.
- Dat ik zo ongeveer 20 euro heb uitgegeven aan fietsen in die periode (toch een dik half jaar), maar me eveneens keihard geamuseerd heb. (en dat was omdat ik de standaard handvaten niet puik vond)
Maw, ik betrap me zelf veel op het oneindig leuteren over materialen, en dat we dan uiteindelijk nog beginnen te klagen over het feit dat we het koud krijgen. Maw. als die fietsen zo nodig poepduur moeten zijn, zouden we er beter wat meer op gaan rijden. In feite zijn we allemaal posers... ;D
Re:zelfkennis en evaluatie
Wortel schreef:
Yep,
doe ik dus ook met mijn mtb, meer rijden, minder zeuren, en vervangen en upgraden als iets breekt
Ik ben een middelmatige biker met een middelmatige bike met middelmatige onderdelen. Dus: Giant ATX frame (2001), full LX, Marzo MX comp. Alles werkt prima voor mij, meer heb ik niet nodig.
-
Mijn bike en ik zijn eigenlijk wel evenwaardig, ik benut alles op zijn maximum
Ik vind dat wel een erg.... tja, hoe kun je nu zeggen dat je ALLES op zijn maximum benut? Volgens mij kan dat niet.
Ik vind dat wel een erg.... tja, hoe kun je nu zeggen dat je ALLES op zijn maximum benut? Volgens mij kan dat niet.
Tja, wat is het maximum? Het net-niet-breekpunt?
Ik weet in elk geval dat ik met iets rijd tot het uit elkaar valt. Getuige daarvan zijn mijn naven, grips en zadel... Ducktape roeleert!
Ik weet in elk geval dat ik met iets rijd tot het uit elkaar valt. Getuige daarvan zijn mijn naven, grips en zadel... Ducktape roeleert!
Aangezien ik al mn veerweg al gebruik als ik van een stoeprand af rijd(vanwege gebrek aan smoothness :P) kan ik best zeggen dat ik het maximale uit mn fiets haal ;D
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
de vraag is: waarom rijden wij?
het antwoord is: omdat we er genoegen uit putten.
en iedereen haalt ergens anders genoegen uit.
bijvoorbeeld door de beste/duurste/mooiste fiets van allemaal te hebben.
ik zou het liefst een fiest hebben, die me helemaal niet tegenhoud, en perfect voor mij is. wie niet? voor mij zou dat betekenen een rete stevige, maar super lichte fiets. maar dat blijven dromen.
het beste voorbeeld van hoe ik en mijn ride verhouden is mijn bmx:
-naven hebben speling, maar ze bollen, dus who cares?
-bb heeft speling, maar het loopts, dus?
-3piece cranks staan krom, ma nog ni gebroken...
-pedalen staan zo scheef als iet, maar ze lopen nog...
-achterwiel heeft ne giga slag, maar ik kan men remblok er toch nog ophouden...
-balhoofd heeft heel veel speling, maar het draait nog
-vork staat krom
-achterrem remt eigelijk niet
-tandblad staat krom
-voorvelg en ketting zijn rommel, maar niet kapot, dus..
ik amuzeer me rot op die fiets, ondanks dat het een wrak is.
maar het werkt, en dat is het belangerijkste.
maarrrr, moesten die gt cranks morgen breken, dan koop ik me toch een set primo"s, die dan hopelijk langer meegaan. maar voorlopig...
get tha pietsjure?
het antwoord is: omdat we er genoegen uit putten.
en iedereen haalt ergens anders genoegen uit.
bijvoorbeeld door de beste/duurste/mooiste fiets van allemaal te hebben.
ik zou het liefst een fiest hebben, die me helemaal niet tegenhoud, en perfect voor mij is. wie niet? voor mij zou dat betekenen een rete stevige, maar super lichte fiets. maar dat blijven dromen.
het beste voorbeeld van hoe ik en mijn ride verhouden is mijn bmx:
-naven hebben speling, maar ze bollen, dus who cares?
-bb heeft speling, maar het loopts, dus?
-3piece cranks staan krom, ma nog ni gebroken...
-pedalen staan zo scheef als iet, maar ze lopen nog...
-achterwiel heeft ne giga slag, maar ik kan men remblok er toch nog ophouden...
-balhoofd heeft heel veel speling, maar het draait nog
-vork staat krom
-achterrem remt eigelijk niet
-tandblad staat krom
-voorvelg en ketting zijn rommel, maar niet kapot, dus..
maarrrr, moesten die gt cranks morgen breken, dan koop ik me toch een set primo"s, die dan hopelijk langer meegaan. maar voorlopig...
get tha pietsjure?
mwaa... heb nu wel redelijke afmontage enzo. maar beter onderdelen zijn altijd welkom, weet niet precies of ik er beter van ga rijden. nog nooit uitgeprobeerd.,
-
Wat een nutteloze toppic
Iedereen moet gewoon lekker zelf weten wat hij/zij aan een bike wil uitgeven. Ik koop gewoon dingen die ik wil, als ik het geld er voor over heb, koop ik het, anders niet, simple as that!
Iedereen moet gewoon lekker zelf weten wat hij/zij aan een bike wil uitgeven. Ik koop gewoon dingen die ik wil, als ik het geld er voor over heb, koop ik het, anders niet, simple as that!
ja ik weet hiet niet in nl
volgens mijn zijn er echt veel posers
niet mee eens!!?? dan zal je er zelf wel een zijn
the general schreef:
hehe hier zit wel iets in

@Dirk de Schurk: man, wat heb je met mijn bmx-onderdelen allemaal uitgevreten?

get tha pietsjure?
Helemaal!
Maar misschien daarom dat je je ook nog eens zo hard amuseert! Doet er toch niet toe of die dingen nu breken of niet, ze zijn toch al versleten...
Maar poseren is altijd goed, maakt het verschil met iemand die echt kan rijden groter... kijk maar naar een Vink of zo.

stino schreef:
[the general schreef:
hehe hier zit wel iets inmss eens een nieuwe thread starten: "definitei van een poser" ;D
defenitie van POSER: iemand waarvan je niet weet of hij/zij kan fietsen (omdat je hem/haar nooit ziet fietsen) maar waarvan je weet dat diegene een hele stoere fiets heeft.
GTLTS schreef:
defenitie van POSER: iemand waarvan je niet weet of hij/zij kan fietsen (omdat je hem/haar nooit ziet fietsen) maar waarvan je weet dat diegene een hele stoere fiets heeft.
En als je MEERDERE hele stoere fietsen hebt?
MULTIPLE poser. Gevaarlijk ras. Te allen tijde te mijden. Bij contact: slijmen om levensbedreigende situaties te voorkomen. Vervolgens wegfietsen (sprinten hoeft niet, gezien de multiple poser (a) eerst moet nadenken of hij z"n fiets wel vuil wil maken om je achterna te komen (b) veel tijd nodig heeft om te beslissen welke fiets het beste zou staan bij een achtervolging). ;D

Orkje schreef:
MULTIPLE poser. Gevaarlijk ras. Te allen tijde te mijden. Bij contact: slijmen om levensbedreigende situaties te voorkomen. Vervolgens wegfietsen (sprinten hoeft niet, gezien de multiple poser (a) eerst moet nadenken of hij z"n fiets wel vuil wil maken om je achterna te komen (b) veel tijd nodig heeft om te beslissen welke fiets het beste zou staan bij een achtervolging). ;D![]()
grappigste post ooit ;D
poser level 1: kan niet rijden, heeft weinig geld, dus geeft dat allemaal uit aan stickersets van dure merken, dan ziet het eruit alsof hij kan rijden
poser level 2: kan niet rijden, krijgt teveel geld van mammie en pappie, geeft dat uit aan onderdelen van zo duur mogelijke merken, dan ziet het eruit alsof hij kan rijden: dat moet wel, waarom zou hij anders met zo"n duur ding rondrijden?
poser level 3: zelfde als 2, maar koopt ook kleren en een helm van troy lee en bijhorende stickerset met vlammen, dan lijkt het alsof hij altijd snel gaat ook al staat hij stil. Bovendien doet zijn helm de anderen denken dat hij gewoon is gestoorde moves te doen. Tekent soms ook fake littekens op zijn schenen etc om te bewijzen dat hij wel degelijk al veel heeft meegemaakt.
poser level ultimate: heeft meerdere abnormaal dure bikes in zijn salon staan, en verspreidt er vollenbak fotos van op het net. Erop rijden is uit den boze, stel je voor dat zijn banden slijten. Iedereen denkt echter dat hij kan rijden omdat het een echte Photoshop nerd is, die foto"s van vette moves bijwerkt door uren te spenderen aan het knippen/plakken van zijn fiets op de foto. Dat is ook de reden hij meerdere fietsen heeft: niet in elke foto past eender welke fiets. Hij heeft wel geen benen dus hoplijk vragen ze hem nooit voor een meeting..
pff, ik zit hier weer zwaar uit mijne nek te lullen, bij wijze van afleiding van de meer dan 100 memory leaks in het programma dat ik moet aanpassen
poser level 2: kan niet rijden, krijgt teveel geld van mammie en pappie, geeft dat uit aan onderdelen van zo duur mogelijke merken, dan ziet het eruit alsof hij kan rijden: dat moet wel, waarom zou hij anders met zo"n duur ding rondrijden?
poser level 3: zelfde als 2, maar koopt ook kleren en een helm van troy lee en bijhorende stickerset met vlammen, dan lijkt het alsof hij altijd snel gaat ook al staat hij stil. Bovendien doet zijn helm de anderen denken dat hij gewoon is gestoorde moves te doen. Tekent soms ook fake littekens op zijn schenen etc om te bewijzen dat hij wel degelijk al veel heeft meegemaakt.
poser level ultimate: heeft meerdere abnormaal dure bikes in zijn salon staan, en verspreidt er vollenbak fotos van op het net. Erop rijden is uit den boze, stel je voor dat zijn banden slijten. Iedereen denkt echter dat hij kan rijden omdat het een echte Photoshop nerd is, die foto"s van vette moves bijwerkt door uren te spenderen aan het knippen/plakken van zijn fiets op de foto. Dat is ook de reden hij meerdere fietsen heeft: niet in elke foto past eender welke fiets. Hij heeft wel geen benen dus hoplijk vragen ze hem nooit voor een meeting..
pff, ik zit hier weer zwaar uit mijne nek te lullen, bij wijze van afleiding van de meer dan 100 memory leaks in het programma dat ik moet aanpassen

-
Ik moet eerstn kijken of het beresterk is, de prijs die ik er dan voor moet betalen is vele malen goedkoper dan doe hightec lightweight shit.
Meestal donderd mijn bike net niet in mekaar [behalve de BP dan natuurlijk he]
Jullie mogen oordelen hoe ik rijd/vlieg en of dat m"n bike waard is.
Zelf vind ik dat mijn bike mij niet waard is.
E
E
BOMBPROOF erik schreef:
Ik moet eerstn kijken of het beresterk is, de prijs die ik er dan voor moet betalen is vele malen goedkoper dan doe hightec lightweight shit.
E
::)
stino schreef:
poser level 1: kan niet rijden, heeft weinig geld, dus geeft dat allemaal uit aan stickersets van dure merken, dan ziet het eruit alsof hij kan rijden
pff, ik zit hier weer zwaar uit mijne nek te lullen, bij wijze van afleiding van de meer dan 100 memory leaks in het programma dat ik moet aanpassen![]()
welke poser bennik dan, want ik ben nog te zwak voor level 1, ik kan ni rijden, ma ik heb geen stickersets op mijn bike van dure merken
Yes!! Ik ben poser level ultimate
Hehe.
/edit: Het grote voordeel van een dure fiets die te goed voor je is: Je hebt geen excuus als je iets niet durft. Anders kun je nog komen aankakken met zoiets als "mijn fiets is daar niet geschikt voor", of "te weinig veerweg", of "wielen lopen te zwaar (bij beklimmingen als je weer eens te langzaam bent)", etc. Maw mensen met de beste fietsen hebben geen excuus om iets niet te proberen anders dan "ik durf niet" of "ik ben niet goed genoeg getraint" en da"s allemaal z"n/haar eigen schuld.

Maareh die definitie van Poser vind ik niet kloppen, zo is iedereen hier op DP een poser. Ik vind een poser iemand die zegt dat ie goed kan fietsen, maar dat dan niet ff voordoet als je hem/haar ontmoet op een bijeenkomst door flauwe excuzen te bedenken (pijn in kleine teen, fiets was niet klaar, remblokken versleten, etc.)defenitie van POSER: iemand waarvan je niet weet of hij/zij kan fietsen (omdat je hem/haar nooit ziet fietsen) maar waarvan je weet dat diegene een hele stoere fiets heeft.
/edit: Het grote voordeel van een dure fiets die te goed voor je is: Je hebt geen excuus als je iets niet durft. Anders kun je nog komen aankakken met zoiets als "mijn fiets is daar niet geschikt voor", of "te weinig veerweg", of "wielen lopen te zwaar (bij beklimmingen als je weer eens te langzaam bent)", etc. Maw mensen met de beste fietsen hebben geen excuus om iets niet te proberen anders dan "ik durf niet" of "ik ben niet goed genoeg getraint" en da"s allemaal z"n/haar eigen schuld.
-
the general schreef:
ja maar die mensen zijn er hier ook genoeg hoor
Gelukkig, ik was al bang dat we Zono in een museum moesten opsluiten.
Het gaat hier om een evaluatie van jezelf, niemand hoeft zich hier te verantwoorden voor zijn fiets en onderdelen.
Maar er is wel een groot verschil tussen "veiligheid" en "comfort en bling bling factor".
Ik geef bewust geen voorbeelden, omdat er dan weer mensen zijn die denken dat ik hun viseer en dat
is dus niet de bedoeling, maar jullie snappen het plaatje wel he.
Misschien een nieuwe topic starten met :
"Wie is de grootste DP-poser van de maand"
Maar dan gaan we ambras krijgen denk ik.
Whatever : Ik stel mezelf al kandidaat voor de maand Januari. ;D
Maar er is wel een groot verschil tussen "veiligheid" en "comfort en bling bling factor".
Ik geef bewust geen voorbeelden, omdat er dan weer mensen zijn die denken dat ik hun viseer en dat
is dus niet de bedoeling, maar jullie snappen het plaatje wel he.
Misschien een nieuwe topic starten met :
"Wie is de grootste DP-poser van de maand"
Maar dan gaan we ambras krijgen denk ik.
Whatever : Ik stel mezelf al kandidaat voor de maand Januari. ;D