Wat is ''DE'' Downhill of Freeride Bike??
Moderator:Beheerders
Dat vind ik knap, een demo met een 66 die logger aanvoeld als een bighit met een monstercrazyfuck schreef:Beide fietsen waren vergelijkbaar afgemonteerd, beiden met deemax wielen en truvativ husselfelt cranks. Alleen had de big hit een oude monster vork en de demo een 66rc. Ik vind gewoon dat de big hit beter vooruitkwam en gemakkelijker de lucht inging. De demo voelde logger aan...
Maar pieter is right; dit is heel persoonlijk....

nee hoor
, een beetje wiet gerookt (dat ga ik nu niet ontkennen).
Maar k heb de fietsen in Namen op het DH-parcours getest. En persoonlijk vind ik Double crown vorken veel beter om te DH-e. DC's zijn gewoon veel stijver. Daarom vond ik dat de big hit beter reed. De demo is een prachtige fiets en een echt beest... Maar ik vind het gewoon merkwaardig dat een goed afgebouwde bighit er niet voor moet onderdoen en veel goedkoper is dan een demo8 of 9. Dus de kostprijs van je fiets wilt vooral niets zeggen over het rijgedrag ervan.
Grtz

Maar k heb de fietsen in Namen op het DH-parcours getest. En persoonlijk vind ik Double crown vorken veel beter om te DH-e. DC's zijn gewoon veel stijver. Daarom vond ik dat de big hit beter reed. De demo is een prachtige fiets en een echt beest... Maar ik vind het gewoon merkwaardig dat een goed afgebouwde bighit er niet voor moet onderdoen en veel goedkoper is dan een demo8 of 9. Dus de kostprijs van je fiets wilt vooral niets zeggen over het rijgedrag ervan.
Grtz
- degoe
- Contacteer:
kleine reactie op bovenstaande....
heb zelf een big hit en twee demo's gehad en kan het echt niet met je eens zijn probeer beide maar eens op een echte dh en niet op een baantje zoals namen(niet dat die niet goed is!!!) zodra er meer wortels en remhobbels in komen heet het dag dag met je big hit en hallo voor demo.
als je de demo goed kan afstellen,is n.l. ook een kunst voor sommige,dan kleeft die aan de baan,en een big hit begint ligtjes te springen met het achterwiel. dus sorry maar demo is ECHT wel beter dan een big hit . het is echt wel zijn geld waard.
heb zelf een big hit en twee demo's gehad en kan het echt niet met je eens zijn probeer beide maar eens op een echte dh en niet op een baantje zoals namen(niet dat die niet goed is!!!) zodra er meer wortels en remhobbels in komen heet het dag dag met je big hit en hallo voor demo.
als je de demo goed kan afstellen,is n.l. ook een kunst voor sommige,dan kleeft die aan de baan,en een big hit begint ligtjes te springen met het achterwiel. dus sorry maar demo is ECHT wel beter dan een big hit . het is echt wel zijn geld waard.
sorry hoor, hier in België zijn er niet veel DHtracks. K kan best geloven dat er in Oostenrijk wat hevigere dingen te vinden zijn. Ben er van de zomer geweest maar dan met men cannondale chase en die fiets tackelde al de "gnarlieste" downhill lijnen daar. Dus wie weet is de chase ms zelfs de beste DH-fiets
Je hebt ms gelijk dat de demo voor de echte Dh wat beter is maar de big hit heeft een beter rijgedrag en is polyvalenter, hij springt beter en kan ook nog naar boven rijden. Maar idd als ik geld genoeg had zou ik gewoon de demo 8 pakken, de demo9 is overdreven; zoveel veerweg heb ik niet nodig (als je met een dirtjumpertje kan DH'e zonder de vork pijn te doen
)
grtz

Je hebt ms gelijk dat de demo voor de echte Dh wat beter is maar de big hit heeft een beter rijgedrag en is polyvalenter, hij springt beter en kan ook nog naar boven rijden. Maar idd als ik geld genoeg had zou ik gewoon de demo 8 pakken, de demo9 is overdreven; zoveel veerweg heb ik niet nodig (als je met een dirtjumpertje kan DH'e zonder de vork pijn te doen

grtz
Een zwarte! Die gaan sneller!!Psycho inc. schreef:
Zoals ik al zij, ik vind een RMX Uber, maar ik zal er nooit een ownen..
meer om de looks zeg maar!
Dus: Wat vind je de vetste Dh of FR bak die ooit gemaakt is?
( Niet welke de beste is..)
Serieus: Het uiterlijk kan me absoluut niet bommen, het functioneren van de fiets ligt aan de geo, de afmontage (vork/demper) en hoe de trail is!
En daarbij, zoals PieterV10 ook al aangaf, is dit topic al zo vaak langsgekomen...
My 2 cents.
Ik vind de Big Hit zo'n compromis, neem dan een Demo of een SX Trailcrazyfuck schreef:sorry hoor, hier in België zijn er niet veel DHtracks. K kan best geloven dat er in Oostenrijk wat hevigere dingen te vinden zijn. Ben er van de zomer geweest maar dan met men cannondale chase en die fiets tackelde al de "gnarlieste" downhill lijnen daar. Dus wie weet is de chase ms zelfs de beste DH-fiets![]()
Je hebt ms gelijk dat de demo voor de echte Dh wat beter is maar de big hit heeft een beter rijgedrag en is polyvalenter, hij springt beter en kan ook nog naar boven rijden. Maar idd als ik geld genoeg had zou ik gewoon de demo 8 pakken, de demo9 is overdreven; zoveel veerweg heb ik niet nodig (als je met een dirtjumpertje kan DH'e zonder de vork pijn te doen)
grtz
(P.s. de Demo9 is niet meer)
de reden waarom een big hit beter zou aanvoelen zou wel es kunnen doordat de demper in het verlengde zit van je achterbrug (weet niet of k het juist formuleer) waardoor de fiets in het geheel veel directer stuurt. Ik heb al wel wat gereden op de demo en vind het een vette fiets ook heel leuk, maar meer naar de logge kant toe(05modelen).Mijn big hit stuurt daartegen super scherp.

Ik vind de Big Hit zo'n compromis, neem dan een Demo of een SX Trail

-
Nogmaals..Sven schreef:Een zwarte! Die gaan sneller!!Psycho inc. schreef:
Zoals ik al zij, ik vind een RMX Uber, maar ik zal er nooit een ownen..
meer om de looks zeg maar!
Dus: Wat vind je de vetste Dh of FR bak die ooit gemaakt is?
( Niet welke de beste is..)
Serieus: Het uiterlijk kan me absoluut niet bommen, het functioneren van de fiets ligt aan de geo, de afmontage (vork/demper) en hoe de trail is!
En daarbij, zoals PieterV10 ook al aangaf, is dit topic al zo vaak langsgekomen...
My 2 cents.
Ik bedoel niet de beste..Niet welke sneller, lichter, beter of sterker is,
gewoon een bike die een soort van "icon'' is.
Dus...
Gewoon een bike waar je van begint te watertande!!

- Pieter en zijn V10
crazyfuck schreef:"Ik vind de Big Hit zo'n compromis, neem dan een Demo of een SX Trail
(P.s. de Demo9 is niet meer)Mijn 2007 SX Trail mag er anders best wezen, ik ben idd eens dat de Demo's voor 2007 mooier zijn, aartslelijk vind ik wat ver gaan voor 2007 maar goed, ieder zijn smaak.Dan toch de 05 en 06 demos, die van 2007 zijn aartslelijk... Specialized 07 suckt echt wel!!! de enigste mooir bike die ertussen staat is de bighit!
Looks is uiteindelijk niet alles he