Trip To Winterberg
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
na een modderige rit, demonteer ik mijn fiets volledig en reinig ik hem alle onderdelen met WD40 omdat dit een mooie glans achterlaat en bovendien een beschermend laagje aanbrengt. Daarna zet ik alles terug in elkaar met montagepasta en momentsleutel.
Een sopje gebruik ik niet omdat dit elektrolytenmengsel de corrosie van stalen onderdelen enorm versnelt.
Een sopje gebruik ik niet omdat dit elektrolytenmengsel de corrosie van stalen onderdelen enorm versnelt.
Tja, alleen gaat dat demonteren en schoonmaken zo bijzonder slecht op de parkeerplaats in Winterberg of na de gemiddelde toertocht hier in den lande. Althans heb ik, net zoals >99.99% van de mensen die ik aldaar tegenkom, geen complete servicetruck bij me waar het gemiddelde WC-team jaloers op zou worden (eigenlijk ben ik al blij dat er ueberhaupt een fiets (met de wielen gedemonteerd) achterin de auto gaat).
Voornaamste zorg is dan ook hoe krijg je het ueberhaupt mee naar huis zonder er een al te grote bende van te maken. Als daarvoor een hogedrukspuit ter beschikking staat, dan gaat het met de hogedrukspuit...

Voornaamste zorg is dan ook hoe krijg je het ueberhaupt mee naar huis zonder er een al te grote bende van te maken. Als daarvoor een hogedrukspuit ter beschikking staat, dan gaat het met de hogedrukspuit...
We hadden niet anders van je verwacht... En jojo doe je er nog even achteraan.Pieter en zijn V10 schreef:Ik houd er wel van om over mijn fiets te spuiten.

- Pieter en zijn V10
Nee spuit liever over de fiets van roy, dat roze zorgt voor nog betere spuitkracht.Cheeta schreef:Tja, alleen gaat dat demonteren en schoonmaken zo bijzonder slecht op de parkeerplaats in Winterberg of na de gemiddelde toertocht hier in den lande. Althans heb ik, net zoals >99.99% van de mensen die ik aldaar tegenkom, geen complete servicetruck bij me waar het gemiddelde WC-team jaloers op zou worden (eigenlijk ben ik al blij dat er ueberhaupt een fiets (met de wielen gedemonteerd) achterin de auto gaat).
We hadden niet anders van je verwacht... En jojo doe je er nog even achteraan.Pieter en zijn V10 schreef:Ik houd er wel van om over mijn fiets te spuiten.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
Whaha daar heb je een punt. Bovendien is het veel leuker als er modder ligt en is het vaak nog rustiger ookDjamgils schreef:On topic, in de regen is de Dh track natuurlijk wel een stuk uitdagender. Anders is het veel te moeilijk om op je bek te gaan.

Gewoon de fiets (vies of niet vies) op de fietsendrager, iemand daar al aan gedacht?

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Ah, we zijn hier om elkaar te helpen... Iemand tips zodat hij zich met mooi weer niet hoeft te vervelen, ofwel met goed fatsoen op z'n bek kan gaanDjamgils schreef:On topic, in de regen is de Dh track natuurlijk wel een stuk uitdagender. Anders is het veel te moeilijk om op je bek te gaan.

Dat is dan qua effect niet veel anders dan een hogedrukspuit...larzveenz schreef:Gewoon de fiets (vies of niet vies) op de fietsendrager, iemand daar al aan gedacht?

Naast dat trekhaken natuurlijk waaaay-uncool zijn en die dingen met riempjes niet erg handig over je (af-fabriek) spoiler.
- Pieter en zijn V10
Ik mocht op vakantie niet eens over jou spuitenjojo schreef:wordt het toch nog een leuk topic!!!!
Oja er is trouwens een emmer in Winterberg met een borstel![]()
Ik spuit liever over Pieter zelf dan over een fiets!Cheeta schreef:We hadden niet anders van je verwacht... En jojo doe je er nog even achteraan.

its all about "being single, seeing double and jumping triples"
whahaha bedankt allemaal voor het amusement!
Maareh, wat ik me nou afvraag... maken jullie elkaar na al dat gespuit ook wel ff schoon met een emmertje water en een beetje (niet teveel
)wasmiddel? Hiervoor neem je het beste een grote spons, en sop je elkaar helemaal af en natuurlijk niet te vergeten: achteraf heeeeel goed droogzemen, ook op de wat moeilijker bereikbare plekjes. 
Maareh, wat ik me nou afvraag... maken jullie elkaar na al dat gespuit ook wel ff schoon met een emmertje water en een beetje (niet teveel

-
- Pieter en zijn V10
-
- Contacteer:
Heerlijk hoe zo'n poetsende relnicht hier op zijn plaats wordt gezet.....
Ik heb tegenwoordig 1/2 duims vetnippels op mijn V10 gemonteerd. Ik pomp dus eerst ff een patroon "high press water resistant grease" door mijn lagers zodat er op geen mogelijkheid vuil bij komt hahahahaha...
Dit moet wel elke keer voor de wasbeurt gebeuren anders kunnen er nog wel een paar zandkorreltjes door de seals geblazen worden en schade aan de lager onvermijdelijk is!!!!!! Pffffffffffffffffffffffff.
Ik heb tegenwoordig 1/2 duims vetnippels op mijn V10 gemonteerd. Ik pomp dus eerst ff een patroon "high press water resistant grease" door mijn lagers zodat er op geen mogelijkheid vuil bij komt hahahahaha...
Dit moet wel elke keer voor de wasbeurt gebeuren anders kunnen er nog wel een paar zandkorreltjes door de seals geblazen worden en schade aan de lager onvermijdelijk is!!!!!! Pffffffffffffffffffffffff.