SixSixOne en d3o komen met revolutionaire bescherming!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di okt 21, 2008 7:40 pm

hallo, heb ook een tijdje met de d3o/evo spullen van 661 gereden,maar ben met de knie beschermers al snel weer terug gegaan naar de kyle strait.(deze zitten toch net ff wat aangenamer) De elleboog beschermers daar in tegen rij ik nog steeds mee en die vind ik wel erg lekker zitten. Bij de knie stukken had ik het gevoel dat die toch wat harder aan voelen als de kyle`s,en daar door een storend waren bij het rijden,want ik voelde ze toch vaker.(persoonlijke mening!)
Qua bescherming zijn ze wel goed moet ik zeggen,daar doen ze niet veel onder tegen een "plastik" beschermer. Zeg er wel bij dat de oude vertrouwde "plastik" beschermer toch nog het beste beschermd,maar voor die die niet meer met deze langere beschermers willen rijden is het een zeer goed alternatief.

ps bij steen inslag/val merk je pas echt het verschil tussen d3o evo/zachte en "plastik" beschermers...daar bieden laatst genoemde toch meer bescherming.

Degoe.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo feb 08, 2009 11:01 pm

Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met dit spul?

Ik heb er niet veel meer over gehoord behalve wat negatieve berichten zoals hier, http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... 304&page=2

Metatron

Bericht door Metatron » ma feb 09, 2009 7:57 am

Wat ik mij afvraag met dit spul, is hoe het reageert op "snijden". Hiermee bedoel ik wanneer je valt je langs een scherpe kant van een steen o.i.d glijdt. Op het plastic heeft het nauwelijks impact, afgezien van een paar krassen.

Ik heb namelijk de indruk dat het spul alleen maar bij impact werkt.

Chmod

Bericht door Chmod » ma feb 09, 2009 11:12 am

het buitenmateriaal zou die cuts moeten tegengaan, al lijken ze wat zacht van stof?.

ik ga ze waarschijnlijk toch nog een kans geven voor street en 4x gebruik.

DESL

Bericht door DESL » ma feb 09, 2009 6:46 pm

Van ridemonky :shock:
Afbeelding

Zou dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest of hebben hier meer mensen last van?
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

samsnatch

Bericht door samsnatch » ma feb 09, 2009 9:46 pm

ik heb de ellboog protectors ervan, ze zitten erg lekker :D mits ze op hun plek blijven :( een GROOT minpunt,ze schuiven zeer snel naar beneden!!!!
"INTENSE PLEASURE"

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma feb 09, 2009 9:58 pm

Bekijk het filmpje en je weet genoeg
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Chmod

Bericht door Chmod » ma feb 09, 2009 10:21 pm

tja, daarom draag ik een lange broek...

Loeky

Bericht door Loeky » wo feb 11, 2009 1:41 pm

vandaag het 3dO spul in mn handen gehad in de jaarbeurs, maar moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Er lag een mooie hamer bij waarmee je het spul kon testen, dus we hebben ff flink lopen rammen. Het biedt inderdaad meer weerstand bij hoge impactsnelheden dan bij het langzaam indrukken van het materiaal, maar ik had sterk het gevoel dat ik gewoon een stuk kneedgum in mn handen had. Niet echt vernieuwend/innovatief dus... Het duurde tevens erg lang voordat het materiaal weer een beetje 'uitgeveerd' was.

Als ik dit dan combineer met het snel afzakken van de bescherming, dan concludeer ik bij deze dat ik mooi bij de oude vertrouwde kunststof cups blijf!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo feb 11, 2009 2:15 pm

ik krijg het kogelvrij vest idee hiervan...

ze zijn al jaren bezig de loden vesten te vervangen voor lichter of ander materiaal..
kevlar..spinnerag.. mixed compound materiaal maar..

tot dusver blijft iedereen nog int lood lopen... :arms:

Plaats reactie