inderdaad dat dacht ik ook al, en wat is het nut dan van die gasdempers??
heb het namelijk nog niet eerder gezien en vraag me af of dit echt wel goed werkt dan...?
wtf is dit voor een bike
Moderator:Beheerders
Die demper komt misschien uit een auto of weet ik veel wat. Misschien dat die een te lage veerstijfheid had of te weinig demping dus hebben ze die gasveren er maar bij gezet.X rider schreef:inderdaad dat dacht ik ook al, en wat is het nut dan van die gasdempers??
heb het namelijk nog niet eerder gezien en vraag me af of dit echt wel goed werkt dan...?
Maar als die gasveren echt te kort zijn dan gaat ie daar op bottomen. Ik vraag me af of en wat voor demping er in die gasveren zit. Als het zomaar een zuiger met wat gaatjes is die door de olie heen gaat dan kun je bij wat hogere zuigersnelheden weleens hele grote dempingskrachten krijgen. Er vanuit gaande dat er geen HSC blowoff in zit.
kan best een xc fiets zijn geweest.
het is over het algemeen echt lomp om op die manier een dh fiets te creeren.
Ik heb ze in winterberg ook weleens met een nicolai zien fietsen die had een hele hoge bb en steile balhoofdshoek. Dat is precies het tegenovergestelde van wat je in mijn ogen zou willen.
het is over het algemeen echt lomp om op die manier een dh fiets te creeren.
Ik heb ze in winterberg ook weleens met een nicolai zien fietsen die had een hele hoge bb en steile balhoofdshoek. Dat is precies het tegenovergestelde van wat je in mijn ogen zou willen.
- cyberhawk
- Contacteer:
gas veer en olie ..Djamgils schreef:Ik vraag me af of en wat voor demping er in die gasveren zit.
Als het zomaar een zuiger met wat gaatjes is die door de olie heen gaat .

er zit stikstof in die dingen... tenminste 9 uit 10

ik bedoelde met de vorige post dat als de demper te soft is de Gasdempers erbij zijn gezet.. maar deze springen meestal niet uit.. (heel traag) maar dat ligt aan het soort en welke toepassing ze hebben gehad...
ze zijn wel stug als de tering meestal.. want ze zitten als hefboom in scharnieren maar dat was nu al bekend dacht ik

cyberhawk schreef:gas veer en olie ..Djamgils schreef:Ik vraag me af of en wat voor demping er in die gasveren zit.
Als het zomaar een zuiger met wat gaatjes is die door de olie heen gaat .. hou t nou maar bij een hoog BB
er zit stikstof in die dingen... tenminste 9 uit 10![]()
ik bedoelde met de vorige post dat als de demper te soft is de Gasdempers erbij zijn gezet.. maar deze springen meestal niet uit.. (heel traag) maar dat ligt aan het soort en welke toepassing ze hebben gehad...
ze zijn wel stug als de tering meestal.. want ze zitten als hefboom in scharnieren maar dat was nu al bekend dacht ik..

Je hebt gasveren die alleen als veer werken. Sommige dempen op het gas dat er in zit en sommige dempen op een aparte oliekamer.
http://www.dictator.nl/duits/Funktion_D ... federn.pdf pagina 2