Urgent: Ice tec of niet?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » do jun 21, 2012 9:31 am

Ik blijf toch bij Shimano. Avid's en Formula's liggen niet zo fijn in de hand als de nieuwe shimano's.
Op mijn STP heb ik een setje nieuwe XT's en bevallen super tot nu toe, zowel op een dirt track als bij bikepark gebruik.
Het ICE-tec gebeuren is vrij goed te merken, maar vooral op de wat langere afdalingen.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do jun 21, 2012 6:40 pm

illuminatastigmata schreef:Je vraagt om een mening, die krijg je vervolgens.
Staat die mening je niet aan, ook niet goed.
Wat is het probleem ?
Dp op z'n best, ik vraag naar ervaringen met een bepaald soort Shimanoschijf en na 5 posts of zo gaat het weer over hoe goed Hope remmen (zouden) zijn.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do jun 21, 2012 6:48 pm

Ik ben niet over Hope begonnen......... 8) :lol: 8) 8)
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

DV8

Bericht door DV8 » do jun 21, 2012 7:07 pm

Het grote probleem rond shimano is hun imago, ze ontwikkelen geen producten met rode, groene, gele toeters en bellen. Straight to the point en prijs/kwaliteit gezien kan niemand hier iets op aanmerken.
Wat de 2012 ice tech xt remmen betreft, ze werken prima op mijn enduro bike, en zijn perfect doseerbaar, gewoon de remmen degelijk installeren en ontluchten, zelfs al zijn ze van fabriek uit ontlucht. De rest is gewoon kwestie van onderhoud.

Btw het grootste gedeelte van uw remkracht komt voort uit de diameter van de gebruikte schijf, en de oppervlakte van de piston in de remklauw.
Hoe groter de piston hoe meer kracht hij kan zetten, hoe groter de schijf hoe koeler het oppervlak hoe beter de grip van de remblokken.

Wat de eeuwige discussie rond hope betreft. Ze werken goed, zijn mooi afgewerkt (alhoewel dit een persoonlijke zaak is) en zijn te accecorizen. Wat hope V2 betreft, ik heb ze op mijn mtb tandem zitten, en deze word op zwaar terrein naar beneden gestuurd en heeft er geen enkel probleem mee op je op een afdaling van 20pc met een gezamelijk gewicht van 200 kg je volledig stil te zetten.
Maar hope is duur, en voor het mtbken dat de meesten van ons doen zal een gewone xt zelfs overkill zijn. Maar dit wordt nooit uitgetest want wie kan er nu boffen met zijn nieuwe xt's. Ze werken thats it.

Koop die ice techs je zal er geen spijt van krijgen.
En hope liefhebbers, koop gerust hope.

En ik ben akkoord met de lachende derde.
De fora's zijn onoverzichtelijk aan het worden, technisch inzicht wordt schaarser,...
Als je niet op de vraag kunt antwoorden, wacht dan gewoon af tot de juiste vraag voor jou opduikt.

Met vriendelijke groeten,
DV8
Life is ours, we ride it our way.

Plaats reactie